Українська література » Публіцистика » Пісенні обрії "АНТЕЯ" - Зіновій Миколайович Демцюх

Пісенні обрії "АНТЕЯ" - Зіновій Миколайович Демцюх

Пісенні обрії "АНТЕЯ" - Зіновій Миколайович Демцюх
Сторінок:71
Додано:8-10-2024, 06:09
0 0
Голосов: 0

Зиновій Демцюх – диригент, педагог, Заслужений працівник культури України (з 1992 р.). Народився 7 лютого 1943 р. на Львівщині (с. Великосілки, Кам’янка-Бузького району). Закінчив диригентський факультет Львівської державної консерваторії ім. М. Лисенка (1972 р.). У 1963 р. викладач Прилуцького педагогічного училища ім. І. Франка (Чернігівська область); 1963–1966 рр. служив в армії; 1971–1972 рр. артист-хормейстр Київської чоловічої хорової капели Хорового товариства УРСР (тепер капела імені Левка Ревуцького); 1972–2006 рр. викладач Львівського музично-педагогічного училища імені Філарета Колесси і Педагогічного коледжу Львівського університету; 1991–1997 рр. старший викладач кафедри диригування Львівської національної музичної академії імені Миколи Лисенка; з 2006 р. старший викладач кафедри музичного мистецтва Львівського національного університету імені Івана Франка.
Автор наукових праць, статей, збірників хорових творів, навчальних програм, рецензій, відгуків, напрацювань в сфері фольклору.
Працював з різними хоровими колективами: дитячим хором “Пролісок” (1976–1979 рр.); хоровою капелою студентів Львівської політехніки (1979–1985 рр.); студентським та викладацьким хором Львівського музично-педагогічного училища імені Філарета Колесси (1972–2000 рр.); засновник, художній керівник і головний диригент хорової капели “Антей” (1984–2005 рр.); диригент чоловічого вокального ансамблю “Солісти Львова” (з 2001 р.). Колективи, очолювані З. Демцюхом ставали переможцями Всеукраїнських і Міжнародних конкурсів і фестивалів, зокрема, І премія і звання лауреата на Всеукраїнському конкурсі хорових колективів імені Соломії Крушельницької (Тернопіль, 1988 р.); ІІ премія і звання лауреата на ІІ Всеукраїнському конкурсі хорових колективів імені Миколи Леонтовича (Київ, 1993 р.); І премія з відзнакою (Firste prijs cum laude) і звання лауреата на Міжнародному конкурсі хорових колективів у м. Неерпельті (Бельгія, 1996 р.).
Брав участь у міжнародних музичних проектах: 1996 р. – Архієрейська Божественна Літургія в базиліці Святого Петра (Рим, Ватікан) за участю Святійшого Отця Івана Павла ІІ (З. Демцюх диригував зведеним хором з України); 1999 р. – “Бокаччо” (в рамках проекту виконувались однойменна комічна опера Франца фон Зуппе та “Реквієм” і “Коронаційна месса” Вольфганга Амадея Моцарта); 2004 р. – “Вільгельм Телль” Джоаккіно Россіні (опера, вистава); 2004–2005 р. – “Летюча миша” (виконання однойменної оперети Йоганна Штрауса та популярних хорових фрагментів з оперних вистав “Набукко” і “Травіата” Джузеппе Верді та “Кармен” Жоржа Бізе); 2006 р. –“Carmina Burana” Карла Орфа (концертне виконання).
Записав три CD-диски: “Возвеселімся всі разом нині (Колядки і щедрівки)” (Львів, 2002 р.); “Народні перлини (28 українських народних пісень)” (Львів, 2004 р.); “Благослови, душе моя, Господа (Духовні твори)” (Львів, 2006).
Географія концертних виступів (турне, гастролей): Бельгія, Іспанія, Італія, Латвія, Литва, Люксембург, Німеччина, Польща, Росія, Сербія, Словаччина, Угорщина, Франція, Швейцарія.
Неодноразовий член оргкомітету з підготовки та проведення міжнародних фестивалів хорової музики у Львові, член журі численних конкурсів. Протягом багатьох років був членом Національної всеукраїнської музичної спілки. З 2006 р. очолює секцію диригентсько-хорових дисциплін кафедри музичного мистецтва Львівського національного університету імені Івана Франка.
Свідченням високих досягнень З. Демцюха в сфері диригентсько-хорового мистецтва є численні публікації в українській і зарубіжній пресі.

Читаємо онлайн Пісенні обрії "АНТЕЯ" - Зіновій Миколайович Демцюх
- Пісенні обрії "АНТЕЯ" 12576K скачать: (fb2) - (epub) - (mobi) - Зиновий Николаевич Демцюх

Зиновій Демцюх

Пісенні обрії

«Антея»


Львів

Видавництво «Край»

2010

ББК85.325.2

УДК 793.31

Д173

У книзі – розповідь про творче становлення, професійне зростання одного із

відомих колективів Львова – хорової капели «Антей», про понад двадцятилітню історію

її натхненного служіння українській музичній хоровій культурі, про шлях, пройдений

згуртованим колективом хорового співу, який увінчувався визнанням і щирим захопленням

слухацьких аудиторій у різних містах і селах України й на концертних сценах багатьох

європейських країн.

Для шанувальників української пісенної культури, організаторів і провідників

хорових колективів, викладачів та студентів мистецьких закладів освіти та культури,

широкого читацького загалу.

Демцюх З.

Д173 Пісенні обрії «Антея». Спогади та роздуми диригента. – Львів: Край, 2010. – 176 с.

ISBN 978-966-547-326-8

ISBN 978-966-547-326-8 © Демцюх З., 2010 © Вид-во «Край», 2010

Зиновій Демцюх

Пісенні обрії

«Антея»

Спогади та роздуми диригента


ПІСЕННІ ОБРІЇ «АНТЕЯ»

5

Частина перша

Десятиліття творчого злету

Колись геніальний композитор Петро Чайковський, висловлюючи своє

захоплення пісенною спадщиною нашого народу, сказав: «Бувають щасливо

обдаровані музикальні натури і бувають також щасливо обдаровані народи. Я

бачив такий народ-музикант, це – українці». Мені спали на думку ці слова,

коли осмислював шляхетну долю прославленого творчого колективу – Львів-

ської хорової капели «Антей», чиї мистецькі здобутки добре відомі не лише

у Львові, в Україні, а й далеко за її межами. Творчий шлях капели, її активна

участь у культурно-просвітницькій діяльності як у Західному регіоні, так і на

теренах Східної України, численні концертні виступи як репрезентанта україн-

ського хорового мистецтва у Швейцарії, Німеччині, Італії, Іспанії, Люксембур-

зі, Франції, Бельгії, Югославії, Угорщині, Латвії, Словаччині, Польщі – яскрава

сторінка в історії нашої вітчизняної пісенної культури.

Уже у самій назві капели – знакова символіка. Колективно обираючи

цю назву, капеляни та їхні шанувальники на пам’ятних загальних зборах якось

одностайно зупинилися на імені міфічного велетня, який був непереможним

доти, поки доторкався матері-землі, яка додавала йому нових сил. У цьому іме-

ні ми уздріли втілення ідеї оновлення сил, їх відродження від дотику до співо-

чих традицій рідної землі. Усі погодилися і фактично в той день ми й «охрести-

ли» наш хор, але про це згодом.

Моє знайомство з майбутніми співаками хорової капели відбулося 24

грудня 1984 року. На першу зустріч з ними я йшов, тамуючи певне хвилюван-

ня; не давало спокою питання: хто ці люди? Я знав, що вони співали у вокаль-

ному ансамблі «Вишиванка» клубу Львівського авіапідприємства, але вже на

той час цей колектив припинив своє творче існування. Ініціатором створення

хорового колективу був Микола Брегін, співак ансамблю. Завдяки його напо-

легливості і стала можливою ця пам’ятна зустріч, під час якої я познайомився

з Миколою і Марією Лазуркевичами, Володимиром Демчишиним, Марією і

Дмитром Лапичаками, Мирославою і Володимиром Онишкевичами, Семеном

Коцовським, Богданом Козаком, Зиновієм Жовніром, Надією Паздерською,

Любов’ю Подвірною, Зеновією Федик, Іриною Стадник, Степаном Хомою, На-

талією Брегін, Світланою Луцан. Послухавши їх і познайомившись з кожним

6

Зиновій ДЕМЦЮХ

із них ближче, я відчув і зрозумів, що з ними можу поєднати свою долю, роз-

почати новий творчий шлях (до речі, тоді я ще працював художнім керівником

і головним диригентом студентської хорової капели «Гаудеамус» Львівського

політехнічного інституту). Чому я прийшов до такого висновку? Ці люди бук-

вально заворожили мене своєю жагучою любов’ю до української народної піс-

ні. Та не тільки їх ентузіазм та патріотичні пориви справили на мене сильне

враження, а й те професійне відчуття, що переді мною – чудовий потенціал:

більшість із них володіли добрими тембральними голосами, прекрасним гар-

монічним слухом (а це дуже важливо для співака-ансамбліста), деякі із них

навчалися мистецтву гри на бандурі. А головне, що їх і мене об’єднало, – го-

товність на будь-які компроміси задля встановлення оптимально вигідного гра-

фіка нашої творчої співпраці.

На початку репетиційного процесу через мою зайнятість ми могли

збиратися лише раз на тиждень, щосуботи. Це були незабутні години нашого

напруженого творчого спілкування. Пригадую, з яким натхненням і відпові-

дальністю працював кожен. Безумовно перші кроки були нелегкими, але разом

долали труднощі. Академічна манера співу (саме такий курс ми взяли з перших

наших репетицій) вимагала чималих зусиль, щоб досягти певного рівня доско-

налості. Наближались Різдвяні свята. Було велике бажання підготувати про-

граму з колядок і щедрівок. Часу було обмаль. Інколи на репетиції збиралися у

квартирі когось із співаків.

Попри всілякі незручності й ускладнення, наші старання не пропали

марно. Скільки було радості, коли на свята могли привітати один одного, свої

родини і знайомих задушевною українською колядою у стройному хоровому

звучанні. Святкові колядування стали утвердженням колективу, адже відчува-

лася

Відгуки про книгу Пісенні обрії "АНТЕЯ" - Зіновій Миколайович Демцюх (0)
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail: