Українська література » Публіцистика » Пісенні обрії "АНТЕЯ" - Зіновій Миколайович Демцюх

Пісенні обрії "АНТЕЯ" - Зіновій Миколайович Демцюх

Читаємо онлайн Пісенні обрії "АНТЕЯ" - Зіновій Миколайович Демцюх
сфера діяльності. У червні «Антей»

знову був запрошений до Лаврова Старосамбірського району, де ми співали

Архієрейську Службу Божу в храмі монастиря святого Онуфрія з нагоди хра-

мового празника.

Серйозним професійним здобутком капели стало виконання кантати

№140 Й. С. Баха разом з камерним оркестром «Perpetuum mobile» Львівської

консерваторії (керівник – Георгій Павлій) у Будинку органної та камерної

музики. Наша спільна робота була пов’язана з Товаристом Ріхарда Вагнера,

Львівське відділення якого було створене 1993 року «Виконання цієї кантати

Й. С. Баха – давня моя мрія, – згадував професор Г. Павлій. – Вона вважається

шедевром у цьому жанрі. Її вивченню музикознавці присвячують цілі томи.

Прослуховування її залишає надзвичайно сильне враження. Не випадково сам

Бах в останні роки свого життя вибрав четверту частину кантати №140, що

мала б бути надрукованою у першу чергу, а також включив цю частину як голо-

вну до шести органних хоралів, що вийшли ще за життя цього маестро». Наш

концерт відбувся 2 жовтня у день відкриття ІІ Міжнародного фестивалю старо-

винної музики «Collegium musicum», організованого Львівським товариством

Ріхарда Вагнера.

ПІСЕННІ ОБРІЇ «АНТЕЯ»

97

Вступне слово виголосив директор фестивалю та засновник товариства

композитор Богдан Котюк. Крім кантати, у програмі був ще один рідко вико-

нуваний твір Й. С. Баха «Псалом №51» («Stabat Mater» Д. Перголезі). Духовна

кантата №140 складна інтонаційно, технічно, ансамблево, вимагала від хору,

солістів та оркестру високої професійної майстерності і глибинної проникли-

вості в драматургію твору. Основне навантаження для хору припадало на пер-

шу частину.

Успішний виступ нам забезпечила скрупульозна, цілеспрямована репе-

тиційна робота над стильовими особливостями музики Й. С. Баха, точністю

штриха, осмисленістю художнього образу, відчуттям форми циклічного твору.

Це була нелегка робота, але вона дала добрі плоди. Професор Г. Павлій, по-

бувавши на репетиції капели, вперше, напевно, визнав наскільки складнішою

є робота хормейстера на відміну від оркестрового керівника. Не вперше ми

працювали разом з маестро Г. Павлієм. Тому розуміли один одного з півслова.

Робота з ним завжди приносила радість і творче задоволення. Перше виконан-

ня кантати увінчалося успіхом також завдяки талановитим солістам, які вияви-

ли належне розуміння бахівської музики. А ними були лауреат Міжнародного

конкурсу вокалістів імені С. Крушельницької О. Линишин (сопрано), соліст

філармонії Б. Косопуд (баритон), соліст Львівської опери Р. Лихач (тенор).

Музикознавець Оксана Захарчук у статті «Прокидайтесь, голос вас кли-

че» (газета «За вільну Україну», 3 листопада 1998 р.) з приводу цього виступу

писала: «Приємно відзначити, що цей концерт мав великий успіх, засвідчивши

високий рівень нашої виконавської школи. Слухачі одержали значний заряд

позитивної енергії, що несе з собою філософська глибина одухотвореної твор-

чості Й. С. Баха».

З поповненням нашої капели обдарованою молоддю дещо розширився

і урізноманітнився діапазон діяльності колективу. Маю на увазі, насамперед,

такий вид творчості, як спів весільних Служб Божих. 1998 рік ознаменувався

початком праці у цій сфері. Спочатку з натхненням співали для своїх хористів,

які ставали на рушничок щастя, згодом коло замовників розширилося і почало

все ширшати й ширшати. Серед юнаків і дівчат капели були не тільки талано-

виті співаки, а й обдаровані художники, музиканти, поети. Згадую, наприклад,

Остапа Сливинського – молодого науковця і поета. До речі, на конкурсі «При-

вітання життя» імені Б.-І. Антонича за збірку поетичних творів він отримав

першу премію. 5 жовтня 1998 року у Палаці мистецтв м. Львова відбувся по-

етичний вечір, присвячений пам’яті Богдана-Ігоря Антонича, на якому і від-

булося вручення цієї високої нагороди. З тієї урочистої нагоди «Антей» у по-

вному складі прибув привітати свого побратима з перемогою. Пісенні вітання

ми склали й іншим учасникам цього конкурсу, співали й на прославу патрона

цього поетичного дійства.

Завершували капеляни 1998 рік участю у низці Служб Божих, які від-

правлялися в церкві Покрови Пресвятої Богородиці, а також великим святковим

концертом, присвяченим 80-й річниці проголошення ЗУНР для професорсько-

98

Зиновій ДЕМЦЮХ

викладацького і студентського колективу Львівського аграрного університету

в м. Дублянах. Організував цей виступ невтомний Богдан Старицький – при-

страсний шанувальник хорового мистецтва.

1999 рік розпочався для «Антея» концертом у клубі Львівського інсти-

туту внутрішніх справ для учасників Всеукраїнської наукової конференції,

присвяченої 80-річчю Соборності України. До цієї знаменної дати колектив

підготував програму зі стрілецьких, повстанських пісень, а також колядок, ще-

дрівок і різдвяної музики народів світу. Наприкінці нашого виступу зі словами

подяки до капели звернувся ректор цього навчального закладу В. Регульський.

І знову – березень, місяць вже традиційно пов’язаний з іменем Великого

Кобзаря. На цей раз 11 березня «Антей» виступив з концертом, присвяченим

185-й річниці від дня народження Тараса Шевченка, для викладачів і студентів

Львівського будівельного технікуму. Виступ носив просвітницький характер.

Висока поезія геніального поета була переплетена з музикою на його слова, що

підсилювало драматургію концерту, створювало особливий дух і атмосферу

шевченківського свята.

Концертна діяльність і високий професійний рівень капели приносили

їй щораз більшу популярність не тільки в Україні, а й за кордоном. Напередодні

чергового візиту Папи Римського Івана Павла ІІ до польської столиці, «Антей»

отримав запрошення взяти участь у ІХ Міжнародному фестивалі сакральної

музики, що проходив у Варшаві. Це була одна з найповажніших імпрез поді-

бного роду в Європі. До участі в ній запрошувалися відомі колективи і вико-

навці з цілого світу. Україну на фестивалі мала честь представляти наша хорова

капела.Напередодні виїзду до Варшави колектив встиг ще попрацювати на рід-

ній творчій ниві – вже вкотре взяв участь у державному іспиті студентів-випус-

кників диригентського факультету Львівської державної консерваторії імені

М. Лисенка. Враховуючи відмінні акустичні умови актового залу комерційної

академії, екзамен знову проходив у цьому приміщенні. На цей раз «Антеєм»

диригувала випускниця консерваторії Ольга Мозіль.

Концерний виступ капели на ІХ Міжнародному

Відгуки про книгу Пісенні обрії "АНТЕЯ" - Зіновій Миколайович Демцюх (0)
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail: