Українська література » Наука, Освіта » Студії з української етнографії та антропології - Федір Кіндратович Вовк

Студії з української етнографії та антропології - Федір Кіндратович Вовк

Читаємо онлайн Студії з української етнографії та антропології - Федір Кіндратович Вовк
du gouvernement de Kiev» (154 сторінки In folio), шо належать нині Музею Хрнстіянськоі Старовини при Київській Духовній Академії Ці остання праця, і якої ми II наводими наш малюнок, поділена на три частини: археологію, історію та етнографію Дві перших частини дуже цікаві навіть

і тепер; до них долучено чотири таблиці з малюнками річе* кам’яної та бронзової доби, малюнок дольмена тошо Третя частина, найважливіша, містять в собі дуже детальний опис житла, костюмів тошо. філологічні та ліигві стичні дані, весільні обряди, похороанмй ритуал, кілька пісень, прислів'я та забобони, багато народних переказів тошо. Обидві праці написані французькою тв московською мовою.

(обратно) 53

«Наука» Журнал. заснований Наумовнчем Відень, 1889, червень.

(обратно) 54

«РусеRa« Старина* 1887. XII. 23І (инт я Аиучииа. ст. 52. of> сМ І.

и Wisla. 1992, VI, 689

" Ану чай. op at . 53 — 55. Див також: Матеріали для руссяоА етнографія. II, 120

'• Rochholz, Deutscher Glaube und Brauch. Berlin. 1867,1. 199. цнтояаие а Анучина (crop 57) Кілька лп тому ілюстровані журнал я репродукували картину Брюиа. де бу в змальований перевіз труии иа саиях у Вогелах. В Сало ні 1894 р ми запримітили картину Равеля: «Ельзаські втікачі перед ворогом року 1870*. голова родини везе жінку та ріжні речі иа санях. спускаючись з гори по дорозі лісом, і дерева в лісі вкрил мовною лист кою

(обратно) 55

і* Нгаі, La I6gcnde de U Mott, Pani, 1893. 60. В деяких місцевостях австрійської України (Покуття) традиція пимлме. щоб коли, що ними переносять мерця, були цілком 6U/. Серно факті* які якалують. шо біля барда - ознака ждлоби у багатьох народів, напечено н Анучни* (ор ftf.t f« а А йііЬїПІіЬ’а, Storla comp a rata (leg І і U5i lunebri, Milano. 1877, Ы. Вживання Сілмх волів Амѵчии поясних також тим. шо порода украінсьагої худоби дуже давня, бо ж українські воли, тяк само як угорські та італійські, иа думку Rütimeyer’a, няАбілмие наближаються до типу Во* primigenius.

* Açvalayana, IV. 2

* Іліяда. XXIV. 697

** H. Суицпвъ. ХлЪбъ въ обрядахъ и пЪсняхъ. Харьковъ, 1885, 67

(обратно) 56

Ed. Taylor, Anthropology, 199—200. Нову теорію воза запропонував недавно Е. Ган на одному з засідань берлінського Антропологічного Товариства (Zeitschrift für Ethnologie ХХѴП, Jahrg. 1895, Heft V, 342—345). Автор цієї трохи несподіваної теорії вважає, що гадка Тайлора, яку прийняв та розвинув Reuleaux (Teoretische Kinematik, Braunschw., 1875, 204), мало задовольняє, і він гадає, що перша ідея колес мусіла зродитися ще за неолітичних часів од пряслиць, які, на його думку, мали священне значення (heilig waren), «бо ж їх часто робили з дорогоцінного матеріялу, як-от з жовтого бурштину, та оздоблювали священними знаками». «Досить було насадити дві пряслиці на вісь, і віз був готовий». Автор підкреслює священну ролю пряслиць, бо він намагається довести зв'язок між возом та иншими повозами й деякими міфологічними богами північної Європи, що їм, як він гадає, були присвячені маленькі бронзові повози, які знайдено в голдштадтських розкопках латенської доби. Ми не маємо потреби розважати над цією новою теорією, бо її наукова вартість виявляється в ній самій.

(обратно) 57

Малюнок взято з «Histoire narrative et descriptive des anciens peuples de (’Orient» par Ch. Seignobos, I, v. in

18 avec., 110, gravures et 5 cartes. Paris, Armand Colin.

(обратно) 58

* Sobotka Koslllnstvo v närodnim podini NovoteskJk biblioteka, t. XXII, str І о— ІЬ Це дерепис, tue ангор йалжаг його «а рід *deptoa життя», оздоблюють у чеяія ріжинмн річами, п наприкінці весільного бенкету сіавлмть иа стіл перед молодою. Вона повинна нахилити його, а деревце прнстроене так. шо з нього тоді падає або коли с-очка. або лялька, шо має вигляд дитинки У догамеї «the tree of life is anvinted with palm, oil with drips into a pot or a shard placcd below it, and the would be mother of children prays that the great god Legba will mak her fertile». Phallism, a description of the worship of Ungarn Yoni m various parts of the world etc. Lond . 1889 (privately printed). p. 10.

(обратно)
Оглавление АНТРОПОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ 1 ЕТНОГРАФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ12   І. Мисливство13   5. Народня техніка 16   6. Способи пересування 17   7. Пожива '   8. Будівництво 18   і за   не   ШЛЮБНИЙ РИТУАЛ ТА ОБРЯДИ НА УКРАЇНІ '   САНІ В ПОХОРОННОМУ РИТУАЛІ НА УКРАЇНІ 51
Відгуки про книгу Студії з української етнографії та антропології - Федір Кіндратович Вовк (0)
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail: