Пісенні обрії "АНТЕЯ" - Зіновій Миколайович Демцюх
Що ж показав ювілейний концерт, який підсумовував десятилітню
творчу роботу? На думку знавців хоро вого співу, капела досягла високої вико-
навської майстерності. Про популярність колективу свідчить і те, що ювілей-
ний концерт відбувся при переповненому залі. Серед глядачів – професіонали,
диригенти інших хорових колективів, знавці хорово го співу. Зокрема, пораду-
вав хористів і усіх слухачів своєю присутністю патріарх української музичної
культури, компози тор та диригент професор Микола Колесса.
Успіхами, впевненому сходженню до вершин виконавської майстернос-
ті ка пела зобов’язана художньому керівникові і диригентові, заслуженому пра-
цівникові культури України Зиновію Демцюху – людині яскравого музично го
й педагогічного таланту. Останнім часом «Антей» все більше звертається до
складних музичних творів. Зокрема, у звітному концерті вперше була виконана
кантата А. Вівальді «Gloria». Диригувати цим складним твором Зиновій Дем-
цюх довірив молодому диригентові, студентові IV курсу Вищо го музичного
інституту ім. М. Лисенка Богданові Шведу (клас професора М. Колесси).
Звітний концерт показав, що «Антей» у творчому розквіті. Бажаємо
йому нових успіхів на ниві українського мистецтва.
Євген БОБКО.
«За вільну Україну». – 1995. – 30 травня.
ПІСЕННІ ОБРІЇ «АНТЕЯ»
135
Наші хористи підняли діаспору до небес
Днями з Рима повернулися провідні львівські хорові колективи – «Ан-
тей», «Мрія», «Гомін», «Боян», «Євшан», «Благовіст» та ка мерний оркестр
«Віртуози Львова», які у складі нашої делегації брали участь у святкуванні
400-річчя Берестейської унії.
Ми вже розповідали про перебування на ших краян у столиці Італії. Але
мало хто знає, що Молебні до Божої Матері в Соборі св. Софії (який, до речі,
збудував Йосип Сліпий) та Базилиці св. Петра, з яких почалося свят кування,
разом з Папою Римським виконував чоловічий церковний хор «Благовіст» з
мо настиря отців-студитів під керівництвом Во лодимира Головка.
А от зведений хор (понад 200 львівських виконавців) разом із Святим
Отцем, владика ми, священиками УГКЦ відспівав в Базилиці св. Петра Боже-
ственну літургію, яка стала кульмінацією урочистостей. Хором диригували ві-
домі львівські диригенти Зіновій Демцюх та Олег Цигилик.
Зворушений високою виконавською майстерністю львів’ян Папа Іван
Павло II прибув і на вечірній концерт, що буває дуже рідко. Понад півтори го-
дини в просторому залі «Аulа Раolо-VІ» зведений хор і оркестр співали і грали
поважну українську духовну музику, а тисячі людей, затамувавши подих, слу-
хали їх.В останній день перебування у Римі зведе ний хор з великим успіхом ви-
ступив перед місцевою публікою в храмі св. Ігнатія. Після нього багато палом-
ників та професійних музикантів підходили до наших диригентів, аби висло-
вити своє захоплення. А представ ники української діаспори навіть відзначили,
що львівські хоровики підняли їх до небес.
Валерій САГАЙДАК.
«Високий замок». – 1996. – 1 серпня.
Концерт з України: український шарм
В середу асоціація «ADAJ” виступила організатором концерту, на який
поспішили численні жителі міста Д’єпу, спокушені співом українських хорис-
тів, відомих своїм високим рівнем виконання. Концертний зал Національної
консерваторії Д’єпу був переповнений, музикантам і співакам було надано як-
найкращий прийом. Це був перший гастрольний концерт львівських колекти-
вів, за яким послідують виступи в Ношатель-ан-Бре, Парижі, Бокам-Ліні, Лілі,
Газбруку та Вамбреші, які завершаться 4 травня.
136
Зиновій ДЕМЦЮХ
Щоб здійснити своє турне, музиканти та співаки подолали автобусом
1800 км. Кошти, виручені з концертів, будуть повністю передані організації
«ADAJ” з метою фінансування відправки в Україну гуманітарної допомоги
харчами, одягом та медикаментами.
Першим на сцену вийшов струнний квартет викладачів Львівської
консерваторії під керівництвом Богдана Каськіва. Композиція з найрізнома-
нітніших творів у їхньому виконанні вирізнялася надзвичайною точністю і
неповторною досконалістю (Квартет G-dur. op. 156 В. А. Моцарта, п’єса Ф.
Пуленка, твори сучасного українського композитора професора концервато-
рії М. Скорика (1938), який пише в різних жанрах: камерна музика, симфо-
нічна, музика до фільмів, джазова). Те, що було почуто, є свідченням хвилю-
ючого ліризму.
Хористи – тридцять п’ять хлопців та дівчат – були одягнені в національ-
ні костюми (строї). Диригент Зиновій Демцюх надихав свій колектив заража-
ючою енергією.
Композиція «Антея» складалася з десятків мелодій, найчастіше народ-
них та запозичених з українського фольклору, улюбленою тематикою якого є:
оспівування природи, кохання, молодості. Вона також вирізнялася своїм емо-
ційним забарвленням: жартівливим або ліричним.
«Діерре» (Франція). – 1997. – 28 лютого.
Твори українських композиторів
звучали в Бєлграді
В одному з найпрестижніших кон цертних залів югославської столиці
–«Фондації Коларац» – з успіхом про йшов виступ Львівської хорової капели
«Антей» під диригуванням за служеного працівника культури Укра їни 3. Дем-
цюха. Програму виступу українського колективу склали твори корифеїв
української класичної музики Дмитра Бортнянського, Артема Веделя, Кири-
ла Стеценка, Михайла Вербицького, Миколи Лисенка. У виконанні «Антея»
прозвучали різдвяні пісні народів світу – сербською, польською, англійською,
іспанською та італійською мовами.
Хористів «Антея» прийняла Союзний міністр уряду Югославії пані
Маргіт Савович.
Учасники «Антея» відвідали сербську історичну святиню в м. То поля
– музейний комплекс Опленац, де поховані члени югославської ко ролівської
династії Караджорджевичів.
ПІСЕННІ ОБРІЇ «АНТЕЯ»
137
Українських митців привітав син останнього югославського короля –
принц Томіслав. У стінах визначної історичної, культурної та архітектурної
пам’ятки Сербії – церкви св. Юрія «Антей» виконав низку ду ховних творів.
За повідомленням Посоль ства України
в Союзній Республі ці Югославія.
«Просвіта». – 1997. – 1 березня.
Львів’яни відкрили французам очі
на нашу культуру
Після успішного концертного турне по Франції повернулися