Найкращі часи - Галина Сергіївна Ткачук
— І що, він кинув тобою об стіну?
— Ні, він просто акуратно посунув мене своїм черевиком. Таким чином розвернув мій корпус, аби подальша хода відбувалася у протилежному напрямку. Але тут найважливіше — саме черевик. Бо цей предмет дідового туалету так несподівано виринув у моєму полі зору, знаходився так близько від мого носа і випромінював кожним своїм атомом таке бажання позбутися моєї присутності, що я, певно, його навіть намалюю, щойно мені дадуть спокій такі панни, як ви, зі своїми найважливішими запитаннями.
— Мокошо, ти надто велемовна, а оповідь твоя недоладна. Або зроби висновки і розказуй гарно, або злітай об стінку ще разочок.
— На ньому були старі замшеві черевики, нічим не примітні, окрім того, що пофарбовані червоною фарбою.
— То й що?
— Люба жіночко, якби ви зрозуміли, про що я кажу, ви б такого не питали. Черевики було пофарбовано червоною фарбою для вікон.
— Для вітражів чи що?
— Та ні! Мамо моя! Для дерев'яних рам.
— Хай так. Тож яким чином це просуває нашу розмову?
— Бо ці черевики — це унікальний соціокультурний феномен в історії людства.
— Бо ні в кого більш таких нема?
— Щодо цього питання я не маю достатньої інформації. Може, в когось такі самі й є. Але ці черевики особливі тому, що ніхто і ніколи не знав, не знає і не знатиме, що змусило діда влаштувати їм зазначену вище креативну деформацію. І будь я навіть тричі золота кицька, і схопіть мене навіть шестеро задовбащих жіночок і спитайте, чому цей дід пофарбував отак своє взуття, я не зможу у відповідь навіть нявкнути. І це у мене вселяє неймовірний оптимізм. І гордість за діда із його надзвичайним учинком.
Я сходила на кухню і принесла киці миску молока.
* * *Після цього ми з Мокошею вирішили трошки пройтися.
Я вела її на місце події, яка стосувалася мого запитання, таким чином намагаючись підвести її до правильної відповіді.
Ми тепер були зв'язані мотузкою від талії до талії.
* * *Коли повз нас почав проїжджати поїзд, я за звичкою позатикала вуха вказівними пальцями.
Киця розсміялася, але пояснити свій сміх змогла лише після зникнення поїзда.
— Я зрозуміла: ви геть нічого тут не тямите!
— Де це тут?
— У житті!
* * *У результаті вибору аспекту розгляду потрібного нам місця ми обрали точку зору згори. Недалеко від платформи «Тарасівка» Південно-Західної залізниці колії перестрибував маленький автомобільний місточок. Його стан перманентного ремонту та відсутність на ньому автів забезпечили нам можливість тихенько лягти і дивитися вниз на проїжджання поїздів. А наші потилиці тим часом дивилися безпосередньо в зорі.
Коли звіддаля загуркотів черговий товарняк, киця сказала:
— Будь ласка, приготуйтеся, панно. Зараз, судячи з усього, станеться банджі-джампінг. Подивіться, чи міцно затягнуто ваш пасок.
— Я нікуди не стрибатиму! — закричала я.
— Я стрибну. Тому і кажу: перевірте свій пасок, щоб я не гепнулася під колеса.
Поїзд із гуркотом підоспів. Кицюня стрибнула просто в точку найбільшої небезпеки. Але зависла на мотузку, який сполучав наші талії. Від золотого тільця киці просто на численні вагони поїзда полилася жовта цівка.
— Ну як? — спитала киця, знову опинившись біля мене.
І сама ж відповіла:
— Чудово! Коли б іще я була так міцно до когось прив'язана і змогла б отак пострибати!
— Чудово, — кажу. — Вітаю. А як щодо мого бажання?
— А, — посміхнулася киця, — мені, звісно, не зручно, але відповідь «ні».
— ЩО?!
— Послухай, кицюню, — сказала мені кицюня, — я знаю, це важко чути, але відповідь «ні».
— На запитання «Хто це на моїх очах, а головне чому, двадцять сьомого грудня дві тисячі восьмого року біля платформи „Тарасівка“ Південно-Західної залізниці перебіг залізничні колії просто перед електропоїздом, який о двадцятій чотирнадцять рушав у бік Києва від зазначеної залізничної платформи?» відповідь «ні»?!
— Ні, на твоє найважливіше запитання, якого ти малодушно не змогла мені поставити, забрехавшись про хлопця в довгому шарфі, котрого й не було ніколи. Відповідь — «ні».
— Ні, тобто «не думав», чи взагалі — «ні»?
— Взагалі, кицюню. Я знаю, що важко таке чути… Хочеш, я ще раз тебе розважу?
— Ні.
— Я стрибну цього разу без банджі й покажу тобі смертельний номер. Але не хвилюйся. Навіть якщо він не вдасться — у мене ж дев'ять життів. Насправді я причаюся між рейками, перечекаю поїзд — і піду. А ти, будь ласка, йди раніше.
УнаваЕлектричка зупинилася, кілька людей зайшло.
Хлопець сів на початку вагона біля вікна, але звідти помітив мене, встав і підійшов.
Я подумала: «Ну, я з тобою точно нікуди не піду, та, коли маєш що розказати, — сідай і розказуй!»
І він розпочинає:
— Якщо ви їдете до Фастова, я вам з вікна Снітинку покажу.
І сміється.
Я кажу:
— Я бачила Снітинку. Щоразу проїжджаю — роздивляюся.
А він сміється.
— Ні, — каже, — самотужки Снітинку не роздивишся. Треба показувати.