Студії з української етнографії та антропології - Федір Кіндратович Вовк
У Франції (в Berry) молода, в супроводі дружки, сама робить цей збір
# A. Wereszczyftska. Весілля в Острополі (Рукопис).
° Ои. Гриша, Весілля в Галицькому повіті (Рукопис).
Ом. Гриша. Весілля в Галицькому повіті (Рукопис).
** КалмиовскіА. op. dt, Харьковскій Сборник. МІ. 172; ЧубинскіА. op. cit.. IV. 678; О. Roszkiewicz. op. cit., 51. та ив.
Krau». Sitte und Brauch der Südslaven. 433. 406
з мискою в руках; кожний поспішає покласти їй свою жертву, а вона, без сумніву, показуючи тим, що вона дозволяє себе поцілувати, роздає всім без розділу маленькі бинди, що їх звуть прихильністю (faveurs). В Німеччині гості кладуть свої подарунки на шлюбне ліжко М7.
Ми знову мусимо звернутися до пісень, щоб знайти в них пояснення цьому звичаю, хоч вони й не стосуються безпосередньо до даної церемонії. В одній з цих пісень говориться:
Викотили, викотили Смоловую бочку;
Виманили, виманили У Пацюрихи дочку;
Положили, положили На новій кроваті;
Що хотіли, те й робили Чужому дитяти .
Инша пісня, що також не залишає жадного сумніву щодо свого дуже стародавнього походження, каже:
Панове сватове,
Та поїдем на влови.
Та як були ми на вловах.
То піймали зайця:
І батькові, і матері,
І молодому, і молодій,
І вам, добрнї люде.
Усім по зайцю буде.
Панове сватове,
Та поїдем на влови.
Та як були ми на вловах.
То піймали вовка;
І батькові, І матері,
1 молодому, і молодій,
І вам, добриї люде,
Усім по вовку буде.
Панове сватове.
Та поїдем на влови.
Та як були ми иа вловах,
То піймали лисицю:
1 батькові, і матері,
1. молодому, і молодій,
1 вам, добрнї люде,
Усім по лисиці буде.
Пакове сватове,
Та поїдем на влови.
Та як були ми на вловах,
То піймали п.....ку.
1 батькові, і матері,
, І молодому, і молодій,
І вам, добриї люде Усім по П....І буде .
В Галичині пісня надає право на молоду тільки самому дружкові: «В понеділок зняв барвінок з дівчини,— не тікай од мене, лягай зі мною; у вівторок трохи підійняв їй спідницю, у середу пішов далі... і т- ин , в суботу закінчив свою працю, а в неділю дав дружкові його частку» 29<|.
У назамонів, як свідчить Геродот, молода мусіла віддаватись усім цілу першу ніч свого шлюбного життя, а ПІСЛЯ того кожний зі свого боку мусів давати їй який-небудь подарунок На Балеарських островах під час весілля родичі та приятелі приходили один по одному, од першого до останнього, за порядком віку, діставати насолоду в обіймах молодої. Молодий у цій черзі завше був останній т. Цей звичай практикували колись також в Ірландії2944. Серед населення Куби, коли женився якийсь князь, всі муїцини, присутні на весіллі, лягали з його жінкою