Українська література » Інше » Посбник провіднику пасажирських вагонів - О. В. Гребенюк

Посбник провіднику пасажирських вагонів - О. В. Гребенюк

Читаємо онлайн Посбник провіднику пасажирських вагонів - О. В. Гребенюк
і "Фага-II" (Німеччина). З 1963 р. в якості типового

використовується привід з редуктором РК-6, що має передавальне число 2,529.

Приводи з редуктором "Фага-II" ставилися на вагони побудови Німеччини

(купейні, ресторани, вагони з купе-буфетом). Привод складається: 1 . Генератор; 2. Карданний вал ( під кутом 60 до горизонту); 3. Еластичні шарніри (2 шт); 4. Запобіжні скоби (2 шт);

5. Заливний отвір в редукторі з пробкою;

О.В. Гребенюк. Посібник провіднику пасажирських вагонів

45

6. Зливний отвір знизу редуктора з магнітною пробкою, що збирає металеві

частинки;

7. Осьовий редуктор;

8. Кріплення генератора.

Текстропно-редукторно-карданний привод (ТРКП).

Такий привод застосовується на купейних і не купейних вагонах без

кондиціювання повітря побудови заводів Німеччини і ТВЗ. Він

встановлюється на візки КВЗ-ЦНІІ з котлової сторони вагона і приводить в дію

генератор, укріплений на рамі цього ж візка.

ТРКП складається з ведучого і веденого шківів, комплекту клинових

(текстропних) ременів, редуктора, карданного валу, натяжних і запобіжних

пристроїв. Ведучий шків приводу закріплений на торці шийки осі колісної

пари, ведений шків разом з редуктором встановлений на рамі візка, редуктор

з'єднаний з генератором карданним валом. Передаточне число редуктора 2,9, передаточне число привода 4,05. що забезпечує включення генератора в

роботу при швидкості руху поїзда 32-45 км/ч. Підвагонний генератор пружно

підвішений до опорної плити рами візка за допомогою чотирьох армованих

блоків. Така підвіска не передає високочастотні коливання на плиту рами

візка. Запобіжні пристрої - запобігають падінню на колію редуктора, генератора і карданного вала в разі обриву їх кріплення. На поверхні ведучого і

веденого шківів є канавки для встановлення чотирьох клинових ременів. Натяг

ременів регулюється натяжним пристроєм, що складається з пружини, гайки і

гвинта.

Текстропно-карданний привід.

Для застосування на купейних і некупейних вагонах без кондиціювання

повітря побудови заводів Німеччини і ТВЗ підвагонних генераторів з меншою

номінальною частотою обертання потрібен був привід генератора з меншим

передаточним числом, яке могла забезпечити одна ремінна передача. Таким

чином,

необхідність

застосування

в

приводі

редуктора

відпала.

Текстропно-карданний привід ТК-2 забезпечує необхідну потужність

генератора в діапазоні швидкостей руху поїзда 40-160 км/ч. Передаточне число

привода - 2,7 (з урахуванням 3% пружного ковзання). Привід складається з

вузла ведучого шківа розташованого на буксовому вузлі колісної пари, комплекту приводних клинових ременів, вузла веденого шківа, натяжного

пристрою, карданного валу, підвіски генератора і запобіжних пристроїв.

3.3. Приводи від середньої частини осі.

Плоскоременевий привод.

Плоскоременевий привід застосовується на вагонах, обладнаних

генераторами потужністю 4,5-5,5 кВт (23/07.11, ГСВ-2, ГСВ-8). Привод цього

типу складається з двох шківів і плоского ременя. Ведучий (осьовий) шків

встановлений на осі колісної пари, ведений (машинний) меншого діаметру, насаджений на вал генератора. Ведучий шків складається з двох половин, які

О.В. Гребенюк. Посібник провіднику пасажирських вагонів

46

після

встановлення

на

вісь

стягується

чотирма

болтами.

На обох шківах є реборди, які не дають ременям зіскочити під час руху поїзда.

Бочкоподібна форма робочої поверхні шківів сприяє меншому розтягуванню

ременя

при

проходженні

вагоном

кривих

ділянок

колії.

Плоский тришаровий ремінь виготовлений з уточно-шнурової прогумованої

тканини шириною 110-125 мм і довжиною 4,6-4,75 мм Довжина ременя

залежить від типу генератора (4,6 м - для ГСВ; 4,75 - для 23/07 .11).

До переваг плоскоременевого приводу відносяться простота, невеликі

витрати на виготовлення, легкість заміни ременя на шляху прямування, а до

недоліків - обмежена передавана потужність, прослизання ременя при

несприятливій погоді і швидкий його знос.

Редукторно-карданні приводи.

На

вагонах

і

вагонах-ресторанах,

обладнаних

установками

кондиціонування повітря, редуктор приводу підвагонного генератора

встановлений на середній частині осі колісної пари.

З 1965р. заводи Німеччини постачали купейні та службові вагони, а з 1966

і вагони-ресторани з редукторами типу EUK-160-1M.

У зв'язку з збільшенням ємності холодильних установок у вагоні-ресторані

і з метою виключення редуктора в приводах від торця осі з 1977 р.

випускаються вагони з приводами, де встановлені редуктори ВБА-32/2.

Приводи з редукторами EUK-160-1 і ВБА-32/2 монтуються на візках КВЗ-

ЦНІІ і експлуатуються в поїздах із швидкістю руху до 160 км/год. Привод

складається: редуктор (EUK-160-1M), карданний вал, фрикційна муфта

зчеплення, голчасті підшипники, підвісна запобіжна рама, опора (для

фіксування осі веденої шестерні редуктора в горизонтальному положенні).

Фрикційна муфта зчеплення відключає вал двигун-генератора від

карданного вала при малих швидкостях руху поїзда і на стоянках, що дає

можливість перевіряти роботу електрообладнання при підключенні до чужого

джерела електричної енергії. Муфта підключає карданний вал привода до валу

двигун-генератора при швидкості руху 40 км/год, також муфта є

запобіжником, автоматично відключає вал двигун-генератора від карданного

вала привода при різкому гальмуванні поїзда і несправності приводу.

3.4. Обслуговування привода генератора

Провідник

Відгуки про книгу Посбник провіднику пасажирських вагонів - О. В. Гребенюк (0)
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail: