Посбник провіднику пасажирських вагонів - О. В. Гребенюк
використовується привід з редуктором РК-6, що має передавальне число 2,529.
Приводи з редуктором "Фага-II" ставилися на вагони побудови Німеччини
(купейні, ресторани, вагони з купе-буфетом). Привод складається: 1 . Генератор; 2. Карданний вал ( під кутом 60 до горизонту); 3. Еластичні шарніри (2 шт); 4. Запобіжні скоби (2 шт);
5. Заливний отвір в редукторі з пробкою;
О.В. Гребенюк. Посібник провіднику пасажирських вагонів
45
6. Зливний отвір знизу редуктора з магнітною пробкою, що збирає металеві
частинки;
7. Осьовий редуктор;
8. Кріплення генератора.
Текстропно-редукторно-карданний привод (ТРКП).
Такий привод застосовується на купейних і не купейних вагонах без
кондиціювання повітря побудови заводів Німеччини і ТВЗ. Він
встановлюється на візки КВЗ-ЦНІІ з котлової сторони вагона і приводить в дію
генератор, укріплений на рамі цього ж візка.
ТРКП складається з ведучого і веденого шківів, комплекту клинових
(текстропних) ременів, редуктора, карданного валу, натяжних і запобіжних
пристроїв. Ведучий шків приводу закріплений на торці шийки осі колісної
пари, ведений шків разом з редуктором встановлений на рамі візка, редуктор
з'єднаний з генератором карданним валом. Передаточне число редуктора 2,9, передаточне число привода 4,05. що забезпечує включення генератора в
роботу при швидкості руху поїзда 32-45 км/ч. Підвагонний генератор пружно
підвішений до опорної плити рами візка за допомогою чотирьох армованих
блоків. Така підвіска не передає високочастотні коливання на плиту рами
візка. Запобіжні пристрої - запобігають падінню на колію редуктора, генератора і карданного вала в разі обриву їх кріплення. На поверхні ведучого і
веденого шківів є канавки для встановлення чотирьох клинових ременів. Натяг
ременів регулюється натяжним пристроєм, що складається з пружини, гайки і
гвинта.
Текстропно-карданний привід.
Для застосування на купейних і некупейних вагонах без кондиціювання
повітря побудови заводів Німеччини і ТВЗ підвагонних генераторів з меншою
номінальною частотою обертання потрібен був привід генератора з меншим
передаточним числом, яке могла забезпечити одна ремінна передача. Таким
чином,
необхідність
застосування
в
приводі
редуктора
відпала.
Текстропно-карданний привід ТК-2 забезпечує необхідну потужність
генератора в діапазоні швидкостей руху поїзда 40-160 км/ч. Передаточне число
привода - 2,7 (з урахуванням 3% пружного ковзання). Привід складається з
вузла ведучого шківа розташованого на буксовому вузлі колісної пари, комплекту приводних клинових ременів, вузла веденого шківа, натяжного
пристрою, карданного валу, підвіски генератора і запобіжних пристроїв.
3.3. Приводи від середньої частини осі.
Плоскоременевий привод.
Плоскоременевий привід застосовується на вагонах, обладнаних
генераторами потужністю 4,5-5,5 кВт (23/07.11, ГСВ-2, ГСВ-8). Привод цього
типу складається з двох шківів і плоского ременя. Ведучий (осьовий) шків
встановлений на осі колісної пари, ведений (машинний) меншого діаметру, насаджений на вал генератора. Ведучий шків складається з двох половин, які
О.В. Гребенюк. Посібник провіднику пасажирських вагонів
46
після
встановлення
на
вісь
стягується
чотирма
болтами.
На обох шківах є реборди, які не дають ременям зіскочити під час руху поїзда.
Бочкоподібна форма робочої поверхні шківів сприяє меншому розтягуванню
ременя
при
проходженні
вагоном
кривих
ділянок
колії.
Плоский тришаровий ремінь виготовлений з уточно-шнурової прогумованої
тканини шириною 110-125 мм і довжиною 4,6-4,75 мм Довжина ременя
залежить від типу генератора (4,6 м - для ГСВ; 4,75 - для 23/07 .11).
До переваг плоскоременевого приводу відносяться простота, невеликі
витрати на виготовлення, легкість заміни ременя на шляху прямування, а до
недоліків - обмежена передавана потужність, прослизання ременя при
несприятливій погоді і швидкий його знос.
Редукторно-карданні приводи.
На
вагонах
і
вагонах-ресторанах,
обладнаних
установками
кондиціонування повітря, редуктор приводу підвагонного генератора
встановлений на середній частині осі колісної пари.
З 1965р. заводи Німеччини постачали купейні та службові вагони, а з 1966
і вагони-ресторани з редукторами типу EUK-160-1M.
У зв'язку з збільшенням ємності холодильних установок у вагоні-ресторані
і з метою виключення редуктора в приводах від торця осі з 1977 р.
випускаються вагони з приводами, де встановлені редуктори ВБА-32/2.
Приводи з редукторами EUK-160-1 і ВБА-32/2 монтуються на візках КВЗ-
ЦНІІ і експлуатуються в поїздах із швидкістю руху до 160 км/год. Привод
складається: редуктор (EUK-160-1M), карданний вал, фрикційна муфта
зчеплення, голчасті підшипники, підвісна запобіжна рама, опора (для
фіксування осі веденої шестерні редуктора в горизонтальному положенні).
Фрикційна муфта зчеплення відключає вал двигун-генератора від
карданного вала при малих швидкостях руху поїзда і на стоянках, що дає
можливість перевіряти роботу електрообладнання при підключенні до чужого
джерела електричної енергії. Муфта підключає карданний вал привода до валу
двигун-генератора при швидкості руху 40 км/год, також муфта є
запобіжником, автоматично відключає вал двигун-генератора від карданного
вала привода при різкому гальмуванні поїзда і несправності приводу.
3.4. Обслуговування привода генератора
Провідник