Темна матерія - Блейк Крауч
Єдина відмінність у тому, що зараз на нас тільки спідній одяг, і її шкіра на дотик бентежно м’яка.
Тремтіння неонового світла пробивається крізь штори.
Вона тягнеться до мене в темряві, бере мою руку і обвиває нею себе.
Потім вона повертається до мене обличчям.
— Ти набагато кращий, ніж він. Він таким ніколи не був.
— Хто?
— Той Джейсон, якого я знала.
— Сподіваюсь на це. Господи, — я усміхаюсь, намагаючись перевести все на жарт. А вона просто дивиться на мене тим самим опівнічним поглядом. Останнім часом ми часто дивилися одне одному в очі, але в тому, як вона зараз дивиться на мене, є щось інше.
Між нами виникає певний зв’язок, і з кожним днем він міцнішає.
Якщо я хоч на кілька сантиметрів ворухнуся їй назустріч, ми зробимо це.
Усе гранично ясно.
Якщо я таки поцілую її, якщо ми будемо спати разом, то я, можливо, почуватимусь винним і шкодуватиму про це, а може, вийде так, що вона зробить мене щасливим.
Якась моя версія вже досі поцілувала її.
Якась версія знає відповідь.
Але це не я.
Вона каже:
— Якщо ти хочеш, щоб я повернулася туди, то просто скажи.
Я кажу:
— Я не хочу цього, але мені треба, щоб ти це зробила.
ЛИШИЛОСЬ АМПУЛ: 24
Учора я бачив себе в коледжі Лейкмонта, у світі, де Даніела померла — як сказано в некролозі, котрий я знайшов у публічній онлайн-бібліотеці — у тридцять три роки від раку мозку.
А сьогодні чудовий день у Чикаго, де Джейсон Дессен два роки тому загинув у автомобільній аварії.
Я заходжу в мистецьку галерею в Бактауні, намагаючись не дивитися на жінку за прилавком, яку цілковито поглинуло читання. Натомість я роззираюся по стінах, завішаних картинами, намальованими олійними фарбами, темою яких є винятково озеро Мічиган.
У будь-яку пору року.
Будь-якого кольору.
О будь-якій порі дня.
Жінка промовляє, не піднімаючи голови:
— Дасте мені знати, якщо вам буде потрібна моя допомога.
— Це ви художник?
Вона відкладає книжку, виходить з-за прилавка.
Підходить до мене.
Зараз я стою найближче до Даніели від тієї ночі, коли я допоміг їй померти. Вона чудово виглядає — обтислі джинси, чорна футболка з бризками акрилової фарби.
— Так, я. Даніела Варгас.
Ясно, що вона мене не знає, не впізнає. Я думаю, що в цьому світі ми ніколи не зустрічались.
— Джейсон Дессен.
Вона простягає мені руку, і я тисну її. Звичайно ж це її рука — шкарубка, сильна, вміла — рука художника. Фарба поприлипала до нігтів. Я й досі відчуваю їх на своїй спині.
— Оці просто чудові, — кажу я, вказуючи на картини.
— Дякую.
— Мені подобається зосередження на одній темі.
— Я почала його малювати три роки тому. Воно так змінюється в різні пори року. — Вона вказує на картину, перед якою ми стоїмо. — Це одна з моїх перших спроб. Джунвей-Біч у серпні. Ясні дні пізнього літа, коли вода наче світиться, набуває смарагдового відтінку. Майже як у тропіках. — Вона йде далі вздовж стіни. — Або ось такий жовтневий день, весь у хмарах, він намальований світло-сірою фарбою. Мені це подобається, бо тут не відчувається різниця між водою і небом.
— А у вас є улюблена пора року? — питаю.
— Зима.
— Справді?
— Їй найбільше притаманна багатоманітність, а схід сонця такий мальовничий. Минулого року озеро зовсім замерзло, і тоді в мене виходили найкращі картини.
— А як ви працюєте? На пленері, чи...
— В основному, з фотографій. Іноді влітку я приходжу на берег з мольбертом, але я так люблю свою студію, що рідко працюю поза її межами.
Розмова згасла.
Вона озирнулася на прилавок.
Мабуть, їй хотілося повернутися до своєї книжки.
А швидше за все, вона роздивилась мої вилинялі джинси, заношену картату сорочку на ґудзиках, і зрозуміла, що я не збираюсь нічого купувати.
— Це ваша галерея? — питаю, хоч і знаю відповідь.
Просто хочу почути її голос.
Щоби ця мить тривала якомога довше.
— Насправді це кооператив, та оскільки в цьому місяці тут висять мої роботи, то я