Марсіянин - Енді Вір
Моріс кивнув.
Теді махнув у його бік рукою та звернувся до усіх, хто був на зібранні:
- Тим, хто не знає: це Моріс Штайн з мису Канаверал. Він відповідальний за стартовий майданчик для Іґл-Ай 3, а тепер виконуватиме ту ж роль для Айріс. Даруй, Морісе, що так сталось.
- Все гаразд, - відповів Моріс. - Радий допомогти.
Теді перегорнув верхній аркуш свої нотаток.
- Як там з прискорювачем?
- Нині усе добре, - сказав Моріс. - Але не бездоганно. Іґл-Ай був уже готовий до злету. Прискорювачі не розраховані на прямовисне стояння та витримування довгий час напруження від сили тяжіння. Ми додаємо зовнішні опори, котрі приймемо перед злетом. Це легше ніж розбирання. А ще паливо викликає корозію баків, тому довелось злити його. Поки що ми проводимо перевірку усіх систем щотри дні.
- Добре, добре, - кивав Теді. Відтак подивився на Брюса Нґ, який у відповідь втупився у нього втомленими червоними очима. - Брюсе, дякую, що прилетів. Яка там погода у Каліфорнії?
- Звідки мені знати? - відповів Брюс. - Я рідко виходжу надвір.
Почувся тихий сміх.
Теді перегорнув ще один аркуш.
- Тепер головне питання, Брюсе. Як справи з Айріс.
- Ми не встигаємо, - сказав Брюс, втомлено похитавши головою. - Ми працюємо якомога швидше, але цього погону недостатньо.
- Я можу знайти гроші для понаднормових годин, - запропонував Теді.
- Ми вже працюємо цілодобово.
- Як сильно мі відстали? - спитав Теді.
Брюс зітхнув та потер повіки.
- Минуло 29 днів, значить лишилось тільки 19, - пояснював Брюс. - Відтак стартовий майданчик потребуватиме 13 днів для встановлення зонду на прискорювач. Ми щонайменше на два тижні позаду.
- Це відставання збережеться надалі? - спитав Теді, роблячи помітки у себе. - Чи ви ще віддалитесь?
Брюс знизав плечима.
- Якщо не буде більше ускладнень, це буде відставання на два тижні. Але у нас завжди є ускладнення.
- Назви мені число, - сказав Теді.
- 15 днів, - відказав Брюс. - Якби у мене було ще 15 днів, я впевнений, ми б встигли вчасно.
- Гаразд, - сказав Теді. - Створімо 15 днів.
Перевівши увагу на польового хірурга Аресу 3, Теді спитав:
- Докторе Келере, чи можна зменшити споживання їжі Уотні, щоб його порцій вистачило на довший час?
- Даруйте, але ні, - сказав Келер. - Він вже на мінімальній кількості калорій. Насправді, зважаючи на фізичну працю, яку він робить, він їсть набагато менше ніж йому потрібно. І далі буде лише гірше. Скоро уся його дієта буде винятково картопля та вітамінні пігулки. Він заощаджує багаті білком пайки на пізніший час, але він все одно буде виснаженим.
- Коли скінчиться їжа, як довго він ще проживе? - спитав Теді.
- Враховуючи велику кількість води, він може протриматись 3 тижні. Це менше ніж типове голодування, але пам’ятайте, що він почне у виснаженому стані.
Венкат здійняв руку для привернення уваги.
- Пам’ятайте, що Айріс - це іванець-киванець. Можливо йому знадобиться їхати кілька днів до нього. Гадаю, це не легка справа керувати ровером, коли ти буквально вмираєш від голоду.
- Він має рацію, - підтвердив доктор Келер. - Через 4 дні після закінчення харчів він заледве зможе підвестись, не кажучи вже про самостійне кермування ровером. До того ж, його розумові здібності швидко зменшуватимуться. Йому буде важко навіть лишатись при тямі.
- Значить дата посадки незмінна, - сказав Теді. - Морісе, можете встигнути з прискорювачем менше ніж за 13 днів.
Моріс задумався.
- Ну… насправді потрібно лише 3 дні щоб власне встановити його. Наступні 10 витрачаються на перевірки та огляди.
- Наскільки ти можеш скоротити їх?
- При понаднормових ми могли б зменшити встановлення до 2-х днів. Це разом з транспортуванням із Пасадени до мису Канаверал. Але перевірки скоротити не можна. Вони прив’язані до часу. Ми робимо вимірювання і повторне вимірювання з певними інтервалами щоб дізнатись, чи є якісь деформації або перекоси. Якщо зменшити інтервали, то перевірка не матиме сенсу.
- Чи часто ці перевірки виявляють проблеми? - спитав Теді.
У кімнаті настала тиша.
- Е-е… - затнувся Моріс. - Ти пропонуєш нам не проводити перевірки?
- Ні, - сказав Теді. - Зараз я питаю, чи часто вони виявляють проблеми.
- Приблизно раз на двадцять запусків.
Теді записав це число.
- А як часто виявлена проблема така, що привела б до провалу місії?
- Я… е-е… не певен. Можливо у половині випадків?
- Отже, якщо ми відмовимось від оглядів та перевірок, у нас 1 із 40 шансів провалити місію? - спитав Теді.
- Це 2,5%, - втрутився Венкат. - Звичайно, це є підставою для припинення відліку. Ми не можемо прийняти такі шанси.