Темна матерія - Блейк Крауч
Наш шлях через 4-D просторово-часовий континуум є нашою світовою лінією (реальністю), яка починається з нашого народження і закінчується нашою смертю. Чотири координати (х, у, z, і t [час]) визначають положення точки в тесеракті.
І ми думаємо, що там вона й залишається. Але це справедливо тільки тоді, якщо неминучим є будь-який результат, якщо свобода волі — це ілюзія, і наша світова лінія єдина.
А що, як наша світова лінія, це тільки одна із безкінечної кількості світових ліній, одні з яких тільки трохи відрізняються від звичного нам життя, а інші набагато більше?
Багатосвітова інтерпретація квантової механіки стверджує, що існують усі можливі реальності. Що все те, що може відбутися, відбувається. Усе, що могло статися в нашому минулому, сталося, тільки в іншому всесвіті.
А якщо це так і є?
А може, ми живемо в п’ятивимірному ймовірнісному просторі?
А що, як насправді ми живемо в мультивсесвіті, а наш мозок еволюціонував таким чином, що наділив нас своєрідною системою обмеження доступу, огорожею, яка й обмежує до одного всесвіту все, що ми сприймаємо? Одна світова лінія. Одна, яку ми вибрали, секунда в секунду. І в цьому є сенс, якщо задуматись. Інакше нам би довелося одночасно розбиратися з усіма можливими реальностями.
Отже, як нам дістатися до цього 5-D ймовірнісного простору?
І якщо нам це вдасться, то куди це нас заведе?
_____________Під вечір нарешті приходить Лейтон.
Цього разу ми йдемо сходами, але замість іти далі вниз до ізолятора, ми виходимо на підрівень два.
— План трохи міняється, — пояснює він.
— МРТ не буде?
— Поки що ні.
Він заводить мене до кімнати, в якій я вже був — конференц-зала, де Аманда Лукас намагалась провести дебрифінг, коли я прокинувся під кубом.
Світло приглушене.
— Що відбувається? — питаю.
— Сідай, Джейсоне.
— Я не розу...
— Сідай.
Я беру стілець.
Лейтон влаштовується напроти мене.
— Я чув, що ти проглядав свої старі файли.
Я киваю.
— Нічого не дзенькнуло?
— Нічого такого.
— Це дуже погано. Я сподівався, що подорож закапелками пам’яті що-небудь висвітлить.
Він випрямляється.
Стілець під ним скрипить.
Така тиша, що мені чутно, як наді мною гудуть лампи.
Він спостерігає за мною через стіл.
Щось не так.
Погано.
Лейтон каже:
— Мій батько заснував «Швидкість» сорок п’ять років тому. У часи мого старого все було інакше. Ми будували реактивні двигуни й турбовентилятори, і нас більше турбувало виконання великих державних і корпоративних контрактів, ніж проведення передових наукових досліджень. Тепер нас залишилось тільки двадцять троє, але одна річ не змінилась.
— Ця компанія завжди була однією сім’єю, і джерелом нашої життєвої сили є повна, абсолютна довіра.
Він відвертається і киває комусь.
Спалахує яскраве світло.
За огорожею з димчастого скла мені видно невелику глядацьку аудиторію. Як і того разу, в ній зібралося п’ятнадцять чи двадцять чоловік.
Правда, ніхто не стоїть і не аплодує.
Ніхто не усміхається.
Вони всі дивляться на мене.
Суворо.
Напружено.
Я відчуваю, що на моєму горизонті замаячили перші ознаки паніки.
— Чому вони всі тут? — питаю.
— Я ж сказав тобі. Ми всі — одна сім’я. І своє сміття ми прибираємо разом.
— Я не розумію...
— Ти брешеш, Джейсоне. Ти не той, за кого себе видаєш. Ти не один із нас.
— Я пояснював...
— Знаю, ти нічого не пам’ятаєш про куб. Останні десять років — це чорна дірка.
— Точно.
— Думаєш, що будеш цим прикриватися?
Лейтон відкриває ноутбук на столі й щось друкує.
Він ставить його, щось набирає