Темна матерія - Блейк Крауч
— Авжеж.
Ця інша версія мене намагалась помістити людину в суперпозицію. Теоретично це неможливо, враховуючи нашу свідомість і силу спостереження, які цього не дадуть зробити. Але якщо в мозку є механізм, відповідальний за ефект спостереження...
— Ти хотів його вимкнути.
— Точно.
— Тобто, мій препарат не допускає виникнення у нас декогеренції?
— Думаю, що так.
— Але ж він не може перешкодити іншим декогерувати нас. Він не може перешкодити притаманному їм ефекту спостерігача визначати нашу реальність.
— Саме тоді в гру вступає отой ящик.
— Дідько його бери! То ти придумав, як перетворити людину на живого й мертвого кота? Це... жахливо.
Відмикають двері камери.
Ми одночасно підводимо голови й бачимо Лейтона, який стоїть на порозі в оточенні своїх охоронців — двох чоловіків середнього віку в затісних сорочках поло, заправлених у джинси, і в не надто хорошій формі.
Вони справляють враження людей, для яких жорстокість — це просто робота.
— Раяне, ходімо з нами, будь ласка, — каже Лейтон.
Раян вагається.
— Витягніть його звідси.
— Я йду.
Раян підводиться і шкутильгає до дверей.
Охоронці беруть його попід руки й витягають геть. Лейтон залишається.
Він дивиться на мене.
— Це не я, Джейсоне. Я це ненавиджу. Я ненавиджу, що ти примушуєш мене бути таким монстром. І до чого це приведе? Це не мій вибір, а твій.
Я стрибаю з ліжка й кидаюсь на Лейтона, та він грюкає дверима в мене перед носом.
У моїй камері вимикають світло.
Я бачу тільки зелену світлову точку камери нічного спостереження над дверима.
Я забився в куток у темряві й згадую все, що сталося й привело мене до цього моменту, відколи я почув ті кроки, які переслідували мене недалеко від мого дому, в моєму світі, п’ять неможливих днів тому.
Відколи я побачив маску гейші й пістолет, єдиними моїми відчуттями стали страх і сум’яття.
Зараз, у цей момент, відсутня всяка логіка.
Неможливе вирішення проблеми.
Не існує ніякого наукового підходу.
Я просто спустошений, зламаний, нажаханий, і хочу, щоб усе це вже закінчилось.
На моїх очах убили кохання мого життя.
Мого старого друга, мабуть, катують, поки я оце тут сиджу.
І ці люди ще добряче помордують мене, перш ніж я сконаю.
Я такий наляканий.
Я сумую за Чарлі.
Я сумую за Даніелою.
Я сумую за своїм стареньким особняком, на ремонт якого в мене ніколи не вистачало грошей.
Я сумую за нашим іржавим «Субурбаном».
Я сумую за своїм кабінетом у студентському містечку.
За моїми студентами.
Я сумую за життям, саме за моїм життям.
І раптом у цій темряві наче зажевріла нитка електролампочки — до мене почала доходити правда.
Я чую голос свого викрадача, якийсь наче знайомий, котрий розпитує мене про моє життя.
Про мою роботу.
Про мою дружину.
Чи називаю я її «Дані».
Він знав, хто такий Раян Голдер.
Господи!
Він приволік мене на якусь закинуту електростанцію. Накачав мене наркотиками.
Розпитував мене про моє життя.
Забрав мій телефон, мій одяг.
Чорти б тебе вхопили!
Він стоїть у мене перед очима.
Моє серце клекоче від люті.
Він зробив усе це, щоб улізти в мою шкуру.
Щоб забрати собі моє життя.
Жінку, яку я люблю.
Мого сина.
Мою роботу.
Мій дім.
Бо той чоловік був я.
Той, другий Джейсон, який побудував куб — він зробив це для мене.
Коли зелений вогник камери відеоспостереження гасне, я розумію, що десь у душі я знав це, щойно побачив той куб.
Просто не хотів дивитися правді в очі.
А чому б мені хотіти?
Одна річ загубитися в чужому тобі світі.
І зовсім інша річ знати, що тебе замінили в твоєму. Ця краща версія тебе загребла твоє життя.
Він розумніший за мене, тут немає