Темна матерія - Блейк Крауч
Все згруповано по роках і починається ще до того, як я виграв Павію, ще з аспірантури, коли почали прокльовуватися перші паростки моїх життєвих амбіцій.
У ранніх папках — знайома мені інформація: чернетки статті, яка стала моєю першою опублікованою роботою, виписки зі статей за спорідненими темами, усе, чим я займався в той час у лабораторії Чиказького університету, а також конструкція того першого крихітного куба.
Результати експериментів у чистій кімнаті ретельно впорядковані.
Я переглядаю файли на ноутбуці, поки в мене не починає двоїтися в очах. Та навіть це мене не зупиняє. Я жену себе вперед, спостерігаючи, як просувається моя робота з того місця, де я зупинився у моїй версії мого життя.
Наче ти все про себе забув, а тепер читаєш власну біографію.
Я працював щодня.
Мої записи стали кращими, глибшими, точнішими.
Але я марно старався намацати спосіб створити суперпозицію свого макроскопічного диска. У моїх записах бринять зневіра й розпач.
У мене злипаються очі.
Вимикаю лампу на приліжковому столику, накриваюся ковдрами.
Суцільна темрява.
Єдине джерело світла в кімнаті — зелена точка світла високо на стіні, спрямована на моє ліжко.
Це відеокамера нічного бачення.
Хтось стежить за кожним моїм рухом, ловить кожен мій подих.
Я заплющую очі, намагаюсь не звертати уваги.
Але я знову бачу те, що переслідує мене щоразу, коли я заплющую очі: кров тече по її щиколотці, по її голій ступні.
Чорний отвір між її очима.
Так легко зламатися.
Розлетітися на друзки.
У темряві я доторкаюся до шматочка нитки на підмізинному пальці й нагадую собі, що моє інше життя реальне, що воно й досі десь є.
Наче стоїш на пляжі, а хвиля висмоктує пісок між ногами й тягне назад у море. І я відчуваю, як мій рідний світ і реальність, яка підтримує його, пливуть геть з-під ніг.
Цікаво, якщо я не буду їй опиратися, то чи подужає ця реальність вхопити й поглинути мене?
Я прокидаюся від грюкоту.
Хтось стукає в мої двері.
Я засвічую лампу, вибираюся з ліжка, дезорієнтований, не розуміючи, скільки проспав.
Стукають сильніше.
Відгукуюсь:
— Я йду.
Намагаюся відчинити двері, але вони замкнені зовні.
Я чую, як клацає замок.
Двері відчиняються.
Не відразу згадую, коли й де бачив цю жінку в чорній строгій сукні, яка стоїть у коридорі, тримаючи дві чашки кави й записник під рукою. Потім згадую — тут. Вона вела, чи намагалася вести той чудернацький дебрифінг уночі, коли я очутився під кубом.
— Джейсоне, привіт. Аманда Лукас.
— Авжеж, так.
— Вибачте, я не хотіла вриватися.
— Нічого, все гаразд.
— У вас знайдеться трохи часу поговорити зі мною?
— Гм, звісно.
Я впускаю її і зачиняю двері.
Висуваю для неї стілець з-за столу.
Вона тримає пластянку.
— Я принесла вам кави, якщо вас це цікавить.
— Будь ласка, — кажу я, беручи пластянку. — Дякую.
Я сідаю на край ліжка.
Кава зігріває мені руки.
Вона каже:
— У них була якась шоколадно-горіхова дурня, але ж ви любите просту чорну каву, правда ж?
Я роблю ковток.
— Так, це чудово.
Вона сьорбає свою каву, каже:
— Отже, вам, мабуть, усе це здається дивним?
— Можна й так сказати.
— Лейтон казав, що попередив вас про мій прихід і бесіду.
— Так, попередив.
— Чудово. Я — психіатр у цій лабораторії. Працюю тут уже майже дев’ять років. У мене є необхідні сертифікати й усе таке. Мала приватну практику, перш ніж прийшла працювати до «Лабораторій швидкості». Ви не заперечуєте, якщо я поставлю вам кілька питань?
— Слухаю.
— Ви сказали Лейтону... — вона розгортає свій записник. — Цитую. «На місці останніх десяти років просто якась зяюча діра». Це точно?
— Так.
Вона щось строчить олівцем на сторінці.
— Джейсоне, чи не доводилося вам нещодавно пережити чи побачити якусь загрозливу для життя подію, яка викликала у вас сильний страх, безпорадність чи жах?
— Я бачив, як прямо в мене на очах пострілом у голову вбили Даніелу Варгас.