Коли повертається веселка - Анастасія Винник
Вона витягла зошит із шухляди і підвелася з ліжка. Садівник уже розпалив вогонь, і дим тягнувся над озером. Таня накинула плащ і вийшла з палати.
– Ви куди? – медсестра відірвалась від комп’ютера.
– Я хочу вийти.
– Але вам не можна, – стрепенулася дівчина.
– Я хочу, отже, вийду!
Дівчина розгублено знизала плечима і промовчала.
Таня привіталась із садівником, а він продовжував свою справу. Стоячи біля вогню, вона виривала з зошита сторінки і кидала їх у полум’я. Вона пішла тільки тоді, коли груба обкладинка зошита згоріла до останку.
Повертаючись до палати, Таня раптом чітко згадала ту ніч у Градні. Вогонь у каміні був кольоровим. І сорочка Роми, що висіла на стільчику, була в червоно-синю смужку. Як це могло бути? Як вона могла бачити кольори?
Годинник вже показував майже полудень. Чекаючи на Жору, Тік сам із собою грав у «американку» – із усіх видів гри в більярд ця подобалась йому найбільше. Перших вісім куль уже були у своїх лузах, і він прицілився забити дев’яту, коли в двері постукали.
– Заходь!
Він знав, що це Жора, – тільки йому було дозволено турбувати Тіка. Одразу після сніданку Жора поїхав у лабораторію і повинен був повернутися з результатами аналізів ДНК. Всі решта ховались від гніву господаря. Дісталось навіть Насті, і вона в сльозах поїхала, щоб прогулятись по магазинах.
Жора зайшов без взуття, із чорною шкіряною папкою в руках.
– Чого це ти в одних шкарпетках? – запитав Тік, забираючи в нього папку.
– Натер ноги.
– У тебе що, нема грошей на шкари?
Тік витягнув із папки два однакових конверти. На кожному з них було написано: «Для В. М. Караваєва», тільки різними фломастерами, червоним і синім. Червоний – висновок Тетяни, синій – висновок Дмитра, так він домовився із завідувачкою лабораторії.
– Я майже тиждень мучусь, а ви тільки зараз помітили, – ображено відповів Жора.
– Із чим мучишся? – розгублено запитав Тік, дивлячись на конверти.
– Ви ж змусили мене вдягнути бозна-що. І ось, я навіть тапки не можу взути.
– Я змусив? – запитав Тік, повільно відкриваючи червоний конверт.
Тік витягнув із конверта складений вдвоє аркуш паперу.
– Добре, йди, потім поговоримо.
Жора вийшов, щільно зачинивши за собою двері. Тік підійшов до вікна і надів окуляри.
– Акт висновку про біологічне батьківство… четверте травня… Ладна Тетяна Валентинівна, імовірний батько Демиденко Андрій Петрович… м-м-м… – Він ковзнув очима по тексту в пошуках головного припущення і побачив після слова «результат». – Біологічне батьківство Демиденка Андрія Петровича щодо Ладної Тетяни Валентинівни цілком виключено. Виключено, – повторив Караваєв і сів на диван.
Він ще раз прочитав акт від початку до кінця, немов не міг повірити власним очам.
«Тобі пощастило, Андрійку, інакше я б тебе вдушив, сволото…»
Він узяв другий конверт.
– Акт висновку про біологічне батьківство. – Його руки тремтіли. – Біологічна мати Ладна Тетяна Валентинівна, дитина Ладний Дмитро Романович, передбачуваний батько Демиденко Роман Андрійович. Результат… біологічне батьківство Демиденка Романа Андрійовича щодо Ладного Дмитра Романовича не… – він запнувся, – не може бути виключено. – Караваєв підніс папірець до очей. – Імовірність батьківства…
Дивлячись на цифри, Тік підвівся, зняв окуляри і потер пальцями очі. Потім знову надів окуляри і повернувся на диван.
– Імовірність батьківства – дев’яносто дев’ять… один… два… вісім дев’яток після коми… це ж… сто відсотків! – він зняв окуляри. – У мене є… Дмитрик… хлопчик мій, – прошепотів він голосом, що от-от надірветься, а потім закричав: – Жоро!
Двері одразу ж відчинились.
– Так?
Жора вже був у капцях.
– Давай збирайся.
– Куди?
– Куди треба! Дмитрик – наша дитина.
– Ух ти! – Жора почухав бриту потилицю. – А я його морозивом по голові. Він мені не пробачить.
– Пробачить…
Тік подивився на ноги Жори:
– Ще одне, спочатку заїдемо в крамницю за шкарами, а потім в академію. – Тік запхав обидва висновки у внутрішню кишеню піджака. – Я хочу купити всі картини Дмитра Ладного, але на інших умовах.
* * *– Мені по барабану, які тут у вас правила, – продовжував наполягати Караваєв, ідучи вздовж стіни.
Пані в балахоні йшла за ним.
– Я хочу купити ці картини у автора, а не в академії.