Сьоме Правило Чарівника, або Стовпи Творіння - Террі Гудкайнд
Дженнсен втупилася на двері. Раніше вони були закриті. Дженнсен пам'ятала, як увірвалася в будинок і зачинила їх. А тепер двері відкриті навстіж. Може, клямка зламалася?..
Величезна тінь виступила з дощу, рушила мимо дверей і ввалилася в будинок. Могутній чоловік дивився прямо на Дженнсен.
Смертельний жах скував все її тіло.
Людина рушила в її бік. Спочатку повільно, потім все швидше і швидше.
Дженнсен побачила ніж з буквою «Р», що стирчав із шиї мертвого солдата. Ніж, який мати звеліла забрати з собою. Ніж був близько. Мати втратила руку — і своє життя, — щоб вбити ворога…
Чоловік, схоже, не помітив Себастяна, бо кинувся на Дженнсен. А вона рвонулася за ножем. Липкі від крові пальці охопили руків'я. Оброблений метал було зручно утримувати в руці. У ньому було мистецтво і функціональність корисної речі. Смертоносне мистецтво…
Скрегочучи зубами, Дженнсен вирвала лезо з мертвої плоті і перекотилася по підлозі.
Перш ніж новий ворог наздогнав її, Себастян з риком встромив йому в потилицю сокиру. Солдат звалився на підлогу поруч з Дженнсен, мускулиста рука навалилася на її тіло.
Дженнсен закричала і, звиваючись, виповзла з-під руки, а темна калюжа крові вже розливалася під головою вбитого. Себастян потягнув дівчину за руки, підняв.
— Зберіть все, що хочете взяти з собою, — наказав він.
Дженнсен рушила через кімнату, поволі, наче уві сні. Світ зійшов з розуму. Можливо, і вона, нарешті, зійшла з розуму.
Голос в її мозку зашепотів на дивній мові. Вона зауважила, що прислухається до нього, навіть відчула заспокоєння від його слів.
«Tu vash misht. Tu vask misht. Grushdeva du kalt misht».
— Ми повинні йти, — сказав Себастян. — Зберіть те, що бажаєте взяти з собою.
Дженнсен не могла думати. І не знала, що робити. Вона заблокувала голосу доступ в свої думки і наказала собі робити те, що веліла мати.
Вона підійшла до комода і почала збирати речі, які вони завжди брали в похід. Склала їх у заплічний мішок, повкладала зверху трави, прянощі і сушену їжу. Поклала щітку для волосся і маленьке дзеркальце.
Потім почала збирати одяг матері. Тут рука її застигла, пальці затремтіли. В голові як і раніше панувала порожнеча, і Дженнсен рухалася, як видресирувана тварина, роблячи те, чому її колись навчили.
Вона швидко оглянула кімнату, і її здатність думати ніби прокинулися.
Отже, тут чотири мертвих д'харіанці. Плюс ще один — вранці. Тобто всього п'ять. Це квод плюс один. Де ж решта троє? У темряві зовні будинку? На деревах? Чекають в темному лісі? Чекають, щоб привести її до лорда Рала, який тортурами доведе її до смерті?
Себастян обома руками взяв її за зап'ястя:
— Дженнсен, що ви робите?
Вона зрозуміла, що встромляє ножа у повітря перед собою.
Вона байдуже поспостерігати, як Себастян виймає ніж з її кулака і вкладає в піхви, як вішає піхви на її пояс. Потім він підхопив плащ, який зірвав з неї величезний д'харіанський солдат, коли вона провалилася в цей кошмар.
— Покваптеся, Дженнсен! Швидко беріть все, що хочете.
Себастян обнишпорив мертвих, виймаючи гроші і засовуючи в свої кишені. Потім відстебнув всі чотири ножі. Жоден з них не був такий хороший, як той, що висів тепер на поясі Дженнсен, той, з химерною буквою «Р» на рукояті, той, яким скористалася мати.
Тим не менш Себастян запхав всі чотири ножа в бічну кишеню заплічників і знову попросив Дженнсен поквапитися. Поки він відстібав меч, який сподобався йому, у одного з солдатів, Дженнсен підійшла до столу. Набрала жменю свічок, заштовхала їх у свій мішок. Себастян повісив меч на пояс, в компанію до решти своєї зброї. Дженнсен зібрала посуд для готування їжі та пару мисок, засунула все в заплічник. Вона не цілком усвідомлювала, що саме бере з собою — підбирала те, що траплялося на очі.
Себастян підняв мішок Дженнсен, просунув її праву руку в лямку, як ніби перед ним була лялька з тряпок. Потім просунув ліву руку в іншу лямку і накинув Дженнсен на плечі плащ. Насунув їй на голову капюшон і підіткнув руде волосся, яке вибилися з-під нього. Потім взяв у руку заплічний мішок матері і, різко смикнувши, визволив з черепа солдата свою сокиру. Прикріпивши сокиру до пояса, він підштовхнув Дженнсен до дверей.
— Хочете взяти ще що-небудь з дому, поки ми не пішли?
Дженнсен озиралася через плече, назад, на матір, яка лежала на підлозі.
— Вона пішла, Дженнсен, Милостиві духи зараз піклуються про неї. Тепер вона дивиться згори на вас і посміхається.
Дженнсен підняла на нього очі:
— Правда? Ви думаєте — це так?
— Так. Вона зараз у кращому світі. Вона веліла нам іти звідси. Нам треба робити так, як вона веліла.
У найкращому зі світів… Дженнсен вхопилася за цю думку. Її світ тримався тільки на стражданнях.
Вона рушила в бік дверей, слідом за Себастяном, переступаючи через закривавлені тіла, через розкинуті руки й ноги. Вона була занадто налякана, щоб звертати увагу на що-небудь, серце її ще занадто боліло, щоб повнитися іншими почуттями. Здавалося, в голові у неї все перемішалося. Вона завжди пишалася тим, що відрізнялася здатністю чітко мислити. Куди ж поділося її розсудливість?
Вже під дощем Себастян потягнув її за руку до стежки, що спускалася вниз.
— Бетті, — сказала вона, впираючись. — Ми повинні взяти Бетті.
Себастян напружено подивився на стежку, потім на печеру.
— Не думаю, що нам варто зараз піклуватися про козу. Але от свої речі мені взяти треба.
Дженнсен побачила, що він стоїть під проливним дощем без плаща,