Українська література » Сучасна проза » Візантійська фотографія - Володимир Львович Єшкілєв

Візантійська фотографія - Володимир Львович Єшкілєв

Читаємо онлайн Візантійська фотографія - Володимир Львович Єшкілєв
рухом відкритої долоні. Він запозичив цей жест з гравюри єгиптолога Штрауса, що зображувала тріумф якогось небуденного фараона.

«Мисли ширше, — порадив він. — Ось, до прикладу, Пушкін. Заблуканий був чоловік, гнівливий. Але ж належав до чину найсправжнісіньких потвор, зневажених снобами. Боровся за право не бути зневаженим. Навіть вони війну вели, тодішні потвори. Пушкін з Александриною супроти красунчиків всіх тодішніх. Супроти Гончарової, кавалерґардів-підарів, супроти Дантеса. Я тепер створюю теорію переможних потвор».

«Нащо?»

«Нащо, питаєш? — Ференц ковтнув шампанського з пляшки. — Бо, якщо я навіть і потвора, то не конче ж мусить в мене смердіти здохлими пацюками!»

«Не конче», — погодився Знойко, роблячи коктейль.

«Адже ж я правий?»

«Але не примножуй жабу на грішній землі. Обороняй конкретний ґрунт».

Ференц випив горілки, задумався, потім мовив:

«Обороняю зневажених, вичакловую екологію монстрів. До речі, Пушкін перед смертю говорив французькою».

Вони випили за перемогу монстрів й відкоркували «Жанну».

«У коряків й чукчів злі духи називаються однаково — кале, — раптом сказав Знойко. — Чукчі називають злих духів також „вбивцями“ — тейнгичит, або чудиськами — реккен. Ти кале чи реккен?»

Ференц сприйняв питання без усмішки. Він ковтнув білої, несхвально примружився і сказав: «Я — потвора».

За годину Знойко поринув у тривожні сновидіння. Ференц довго дивився на сплячого приятеля, на цівку слини, котра втекла з його рота, знуджено видовжилась й досягла термостатичної ванни. Він придумував поезію:

православний пікет навперегін візитові папи він так навстіж злютований всеперемагаючою силою правди її обороноспроможністю під синьою банею із золотими зірочками жоден рим сюди не поткнеться ні собором святого петра ні санта марія маджорою ні мавзолеєм елія публія адріана старого підараса що зруйнував єрусалимські фундаменти й помер від гострокутного камінця у нирці. Князь жаху. Спроба вільної екзегези

«Таємниці Буття мають три Числа і розташовані на трьох сферах втілення: на сфері Промислу[1], на сфері Дії та на сфері Спогадів. Смертним ніколи не вдасться об'єднати три Числа в зрозуміле та цільне…».

Мануель Ескаторес. XIII ст. Сфера перша: Антихрист

Пророцтвами про Антихриста можна вважати безліч текстів від Книги Даниїлової — «коли грішники довершать міру, настане цар зухвалий, хитрий» (Дан 8, 23), до об'яви: «здавачам м'яса товари відпускаються у магазині-салоні № 666». Найповніше передбачення Князя Жаху, в особі якого сатана збере зло смертного світу, міститься в Апокаліпсі св. Іоана Богослова. Коментуючи безсмертний твір, святі Отці Церкви звузили обрій пророцтва до людських координат: «Антихрист вийде з мороку й темряви глибинних теренів Землі, куди вигнаний був диявол» (св. Андрій Кесарійський, «Толкованіє на 11-у главу Апокаліпси», 30), «Антихрист народиться від жони нечистої, від дівиці вигаданої» (св. Гіполіт, «Сказання про Христа та Антихриста»). «Антихрист буде підготовлений і вихований таємно». (св. Іоан Дамаскін, «Правдиве викладення Православної віри», кн. 4, гл. 26). Окремі містики вважають, що поява Антихриста як всесвітнього володаря буде пов'язана з Єрусалимом так само, як в свій час місія Спасителя нашого, Ісуса Христа. Вони базують свої висновки на тексті «Синаксар у М'ясопусний тиждень»: «…и во Іерусалимъ достигнетъ, и храм их воздвигнетъ».

Цікавішими є дослідження про час приходу Антихриста. Нострадамус у «Центуріях» (10, 72) вказував на 1999 рік від Р.Х., що наповнює екзегетів (дослідників текстів) терпким передчуттям нещастя. Дехто вважає, що Антихрист вже приходив — у 1917 році, і виголошував своє вчення не з Храму, а з Кремля. Але протоієрей Б. Молчанов застерігає: «Мы можем себе представить — как легко и быстро после отвратительного чорта большевизма сможет привлечь к себе всеобщее внимание „светлый“ образ Антихриста». («Антихрист», Нью-Йорк, 1976, с.7).

Секта аттаріанців виробила вчення про постійний прихід Антихриста у світ. Адепти секти твердять: десь на початку Христової ери існувала людина з лівою рукою Антихриста, через століття жив носій його волосся, через сто років око або вухо улюбленця сатани стало частиною тіла обраної їм істоти. Цілісний Антихрист, стверджують аттаріанці, не з'явиться ніколи, бо цілісність і зло — несумісні.

Схід визнає майбуття Антихриста, як прихід могутнього космічного демона, що йому вдасться зруйнувати мільйонолітній Охоронний Мур, побудований навколо Людства в духовному океані вищими йогами Авіду[2]. Згадка про можливість такого демона знайдена в книзі Бодхисаттви Н'ямі, де провіщено:

«Досконалість зруйнується, стовпи впадуть, морок поглине Кайласу[3] і по чорному снігу Аймані прийде чудовисько!» (БН 7,68–69).

Незвичайний хлопчик Джо Баттемер, який народився у 1953 році, дивував усіх своїм даром пророцтва. Прожив він 9 років, і перед смертю передбачив появу Антихриста у вигляді зайця з блакитними очима і чорним вухом. Джо назвав дату появи — 4 вересня, але рік назвати не встиг. Коментатори цього пророцтва — здебільшого шарлатани — наділили зайця — Антихриста сатанинською звичкою злягатись в Купальську ніч з брюнетками та здатністю виголошувати промови на всіх діалектах Землі. Ми вважаємо, що подібні надмірності шкодять справжньому аналізові і призводять до сміховинних пророцтв.

Остання Книга Нового Завіту пов'язує з Антихристом славетне Число Звіра — 666. Навколо цього символу побудована ціла Вавілонська вежа спекуляцій. Зупинимося на одній версії, у відповідності з якою сатанисти створили книгу, що на її 666-ій сторінці вміщений справжній Знак Антихриста з шести елементів.

Відгуки про книгу Візантійська фотографія - Володимир Львович Єшкілєв (0)
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail: