Зустрічі й розмови в Ізраїлі. (Чи українці "традиційні антисеміти") - Петро Мірчук
Рабін зніяковів.
— Ну, але все таки та жорстокість, убивання жінок, дітей…
— Але й тут рабін Гановер перебільшив, тобто просто приписав українцям те, що вичитував у книгах Мойсея, про те, що робили тоді жиди. Випадково я маю тут виписки про те з п'ятикнижжя Мойсея, то дозвольте, що для пригадки прочитаю їх.
Рабін кивнув головою на знак згоди, і я читав:
П'ятикнижжя Мойсея. Книга "Числа".
31, 1: Промовив Господь до Мойсея: "Помстись на мідіянах за синів Ізраїля… 7.1 вирушили вони (т. зн. жиди — П.М.) в похід проти мідіян, як заповідав Господь Мойсеєві, і повбивали всіх чоловіків… 9. Позабирали сини Ізраїля в полон мідіянське жіноцтво та дітей і всю скотину й отари та здобутки їхні пограбували. 10. Усі ж їхні міста, де вони жили, з усіма їх оселями, спалили вогнем… 14. І розгнівався Мойсей на воєводів, на тисячників і на сотників, які повернулися з військового походу, 15. Та й каже до них: "Ви зоставили живими всіх жінок… 17. Тож повбивайте всіх дітей чоловічої статі й усіх жінок, що спізнали чоловіків, також повбивайте. 18 А всіх дітей жіночої статі, що не знали чоловіка, позоставляйте живими для себе".
Книга "Второзаконня"
2,32: І виступив Сихон проти нас, він сам і весь його люд до бою під Ягцою. 33. Та Господь Бог віддав його на поталу й ми побили його й синів його та весь люд його. 34. Ми тоді забрали всі його міста та й піддали знищенню кожне місто, чоловіцтво, жіноцтво й дітей, та й не зоставили живим нікого.
3. Ог: 3. І віддав Господь Бог наш нам в руки так самого Ога, башанського царя, і весь його люд, і побили ми його так, що не зостався ніхто живим. 4. Зайняли ми тоді всі його міста, не було міста, щоб ми не взяли від них: шістдесять міст, увесь край Аргов, царство Ога у Башані. 6. І піддали ми їх знищенню як це ми зробили з Сихоном, царем Хешбохським, віддавши на смерть по всіх містах чоловіцтво, жіноцтво й дітей, 7. А всю скотину й луп по містах забрали як здобич для себе.
7,2. І як віддасть їх Господь, Ьог твій тобі на поталу, ти їх поб'єш і піддаси цілковитому знищенню; не укладатимеш з ними союзу та не матимеш пощади до них. 3.Не будеш своячитися з ними: не віддаси твоєї для його сина, і дочки його не братимеш для свого сина.
Книга Ісуса Навина
6.2. І сказав Ісусові Навину: "Ось дано тобі в руки Єрихон і його царя та його сильних войовників… 21. І знищили вони (т. зн. жиди) вістрем меча як анатему все, що було в місті, чоловіків і жінок, молодих і старих, волів, овець і ослів.
8.24. Як же Ізраїль вибив геть усіх мешканців Аї в полі та в пустині, куди погналась була за ними погоня, і як усі вони полягли до останнього від вістря меча, увесь Ізраїль вернувся в Аї і вигубив його вістрям меча. 25. А було всіх тих, що полягли того дня, чоловіків і жінок, дванадцять тисяч, усі мешканці Аї… 28. Аї ж спалив Ісус та обернув його на раз на завжди в могилу — руїну. 29. А царя Аї повісив на дереві аж до вечора.
11,10. Тоді то Ісус (Навин) завернув, здобув Гасор і вбив мечем тамошнього короля. 11. І побили вони мечем все живе, що в ньому було, винищивши їх до ноги, так що не залишилось у ньому ні душі живої. Хацор же спалив вогнем.
— Раббі! Чи так це записано у П'ятикнижжю Мойсея? У вас он на поличці оригінал в єврейській мові, можемо відразу перевірити, може, щось не так перекладено.
— Я не заперечую. Так це написано в наших книгах.
— От бачите. Оце все, що Ізраїль чинив з мідіянами, башанцями, сихонцями та іншими мешканцями старинної Палестини приписав рабін Гановер, жидівський літописець Хмельниччини, українцям і Хмельницькому. Якби Мойсей або його наслідник Ісус Навин були на місці українців, то вони напевне зробили б те саме з жидами в Україні, що робив Ізраїль на їх накази з мідіянами, филистинцями й іншими. Але в дійсності Хмельницький таких наказів українцям не давав, не покликувався на доручення українського Єгови, і українці такого не чинили. Бо український "Єгова" милосердний, чоловіколюбець, а не такий кровожадний, як жидівський, який лише жидів уважає своїми дітьми, а інших велить знищити дощенту, без милосердя — навіть старців, жінок і дітей.
— То, по-вашому хронікар рабін Гановер видумував і перебільшував? — дивувався задумано Кагана.
— Зовсім певне. До такого висновку прийдете й ви самі, коли як доктор історичних наук не рабін, критично проаналізуєте все, що він написав, і сконфронтуєте це з іншими джерелами і фактами. Милозвучно кажучи, жидівський літописець часів Хмельниччини рабін Гановер писав біблійним стилем, стилем П'ятикнижжя Мойсеєвого.
Дозвольте одну ілюстрацію достовірности свідчень Гановера. У вашій літературі дуже популярна розповідь Гановера про героїзм молодої жидівки з Немирова. Коли, — пише він, — у час Хмельницького один козак хотів оженитися з гарною жидівкою, вона сказала йому, що згідна, але хоче взяти шлюб у церкві за мостом, попри яку вона дитиною ходила. Козак згодився, і коли вониїхали туди попри міст, жидівка скочила у шлюбному вбранню у ріку і втопилася, щоб не стати християнкою. А ви, раббі, візьміть