Завтра будуть коти - Бернард Вербер
— … двох кроків назад — буде три кроки вперед.
Дивимось, як люди танцюють. Вони кружляють дуже граційно.
Піфагор дивиться просто мені в очі.
— Ти віриш, що люди нас люблять? — питає він.
Дивно, що він мене про це питає в такий момент.
— Звісно, по-своєму. У кожному разі вони думають, що люблять нас, — відповідаю.
— А ти, ти мене любиш, Бастет?
Невже він врешті-решт дозволив собі «узалежнитись» від моєї особи?
— Я втомилась. Мені треба побути на самоті, щоб «позбиратися докупи».
Сіамець не розуміє, але знає, що зараз не треба наполягати.
Тоді я зручніше вмощуюся на голові статуї Свободи. Бачу Ейфелеву вежу, яка своїми променями освітлює місто людей.
Бачу, як внизу Анжело ссе Есмеральду.
Бачу, як Наталі і її друзі танцюють навколо багаття.
Мій розум поволі повертається, щоби замкнутися всередині черепа. Почуваюся добре, справді добре, у гармонії з усіма енергіями навколо мене. Здається, я знайшла своє місце у Всесвіті. Мене вже не лякає майбутнє. Немає відчуття, що мені чогось бракує.
Що тепер приноситиме мені задоволення?
Жити далі, щодня дивуючись новим відкриттям.
Торкаю лапою воду. Течією вже віднесло всі трупи, і якщо б у моїй пам’яті не було чіткого спогаду про битву, я таки могла б засумніватися, що усе це справді трапилося. Ця ріка, наче час, що минає і відносить усе: тіла переможених, надії переможців, усе це колись неодмінно зникне, забудеться.
Піфагор згадував, як можна опиратися плинові часу.
Книжка?..
Але як моя думка змогла б матеріалізуватися на сторінках якогось твору, на папері?
Міркую над цим і, здається, намацую початок відповіді. Щоб мій розум матеріалізувався, мені треба надиктувати все, що пам’ятаю, Патрісії. Я розкажу їй історію так, як я її почала, і як пережила, і як її сприйняла, і який зробила висновок.
Я опишу їй все докладно в теперішньому часі.
А вона перетворить мої спогади у слова, щоб інші могли колись дізнатися про те, що насправді відбулося.
Не всі їй повірять, звісно, але серед читачів точно знайдуться такі, що повірять, а серед них, можливо, й ті, хто захоче розповісти мою історію своїм дітям.
Ось так, завдяки книжці, моя думка буде непідвладна часові — і я буду знати, що живу не даремно.
Післямова
P.S. 1: Жодна тварина не була скривджена чи поранена під час написання цього роману (навіть задля батальних сцен і драматичних подій).
P.S. 2: Я підтримую асоціацію РЕТА (People for the Ethical Treatment of Animals), яка має на меті поліпшити статус тварин у нашому суспільстві.
P.S. 3: Хотів би віддати шану романістові Клодові Клоцу (також знаному під псевдонімом Патрік Ковен, авторові геніальних книжок, з-поміж інших — «Е = mc2, моя любов»). Під час інтерв’ю у нього вдома, коли я був журналістом, в присутності його кота я сказав: «Думаю, ось так виглядає життя моєї мрії: спокійно працювати вдома зі своїм котом, який спостерігає і надихає…».
P.S. 4: Хочу подякувати моєму тулузькому сусідові, ветеринару Жану-Іву Гоше, якому ми зобов’язані винаходом муркототерапії. Ця наука вивчає сприятливий вплив хвиль, випромінюваних на низькій частоті (між 20 і 50 герц) муркотінням котів. Вони впливають на барабанні перетинки, а також на тільця Пачіні, нервові закінчення, розташовані на шкірі, і мають справді заспокійливий ефект. Муркотіння кота спричиняє, окрім іншого, вироблення серотоніну, нейромедіатора, що впливає на якість сну і настрою, зменшуючи стрес і поліпшуючи зростання кісток.
P.S. 5: Сайт Wamiz (http://wamiz.com) вельми мені придався, він подає цікаві свідчення і описує досить нетипові вчинки котів.
P.S. 6: Просте завершальне питання: а ви, що б ви зробили, якби були під владою істоти уп’ятеро більшої, з якою не можете спілкуватися, яка зачиняє вас у кімнатах з недосяжними дверними ручками, від якої залежить, чи матимете їжу, склад якої вам невідомий? (Завважте, якщо добре подумати, таким є статус і наших дітей, але для них це триває лише певний час, чи не так?)
Музика, під яку писався роман
Сонати Бетховена у фортепіанному виконанні HJ Lim.
«Casta Diva», відома арія з опери «Норма» Вінченцо Белліні.
«Сан-Хасінто», уривок з альбома Пітера Габріеля.
«Пори року» Вівальді у виконанні Джо Сатріані (хард-рокова версія на електрогітарі).
«Розслабтеся з Рукі», година неперервного муркотіння, записана Жаном-Івом Гоше для свого журналу «Effervescience» (краще слухати разом з Вівальді).