Темна матерія - Блейк Крауч
Уперше я бачу зброю так близько. Я майже нічого не знаю про вогнепальну зброю. Тільки те, що це пістолет, і в нього є бойок, циліндр і здоровенна дірка на кінці ствола, звідки запросто може вилетіти моя смерть. У світлі мого ліхтарика кінчик кулі, націленої мені в обличчя, відливає міддю. Чомусь у мене перед очима постає картина, як цей чоловік в однокімнатній квартирі вкладає кулі в циліндр, готуючись робити те, що він зробив.
Швидше за все, тут я і помру. І може, просто зараз.
Кожна мить може бути останньою.
— Пішов, — гарчить він.
Я рушаю.
Ми доходимо до розвилки й звертаємо в інший коридор, він ширший, вищий, склепінчастий. Затхле вологе повітря. Десь крапає вода: крап... крап... крап. Стіни бетонні, на підлозі замість лінолеуму — вологий «килим» моху, і з кожним кроком він стає товщим і мокрішим.
У роті гидко від пістолета, ще й додається кислий присмак жовчі.
Обличчя німіє від холоду.
Тоненький голосок у голові волає до мене, щоб я щось зробив, щось спробував бодай щось. Не дозволяй отак слухняно, крок за кроком, вести себе, мов ягня на заклання. Чого це в нього все так просто виходить?
Ясно, чого.
Бо я боюсь.
Так боюсь, що ледве тримаюся на ногах.
І мої думки уривчасті й хаотичні.
Тепер я розумію, чому жертви не опираються. Я не уявляю, як мені здужати цього чоловіка. Або спробувати втекти.
А ось і найганебніша правда: якась частина мене не проти, щоб все це швидше скінчилося, бо мертвий не відчуває ні страху, ні болю. Це означає, що я боягуз? І це остання правда, яку мені судилося взнати перед смертю?
Ні.
Я мушу щось зробити.
Ми виходимо з тунелю на якусь металеву поверхню, підошвами босих ніг одразу відчуваю холод. Я хапаюся за іржаву залізну огорожу, яка оточує платформу. Тут холодніше і безпомилково вгадується відкритий простір.
Ніби на таймері, жовтий місяць виповзає з озера Мічиган, поволі сходить. Його світло вливається у просторе приміщення через верхні вікна, воно досить яскраве і я можу все добре роздивитися і без ліхтарика.
У мене стискається шлунок.
Ми стоїмо на верху відкритих сходів, які ведуть униз метрів на п’ятнадцять.
Усе навколо нагадує якусь старовинну картину, написану олією: урочисте світло падає на ряд навічно поснулих генераторів унизу, а над ними — хитросплетіння двотаврових балок.
Тихо, як у соборі.
— Ми йдемо вниз, — каже він. — Дивись під ноги.
Ми спускаємося.
Не доходячи двох сходинок до наступної платформи, я міцно затискаю ліхтарик у правій руці й роблю різкий поворот, мітячи йому в голову...
...і поціляю в порожнечу. За інерцією, не зустрічаючи опору, роблю більше ніж повний оборот навколо себе.
Втрачаю рівновагу, падаю.
З усього маху гепаюсь на платформу, ліхтарик випадає з руки і щезає за краєм платформи.
Через секунду чую, як він розбивається об підлогу метрів через дванадцять.
Мій викрадач дивиться на мене зверху, з-під бездушної маски, захиливши голову, наставивши пістолет мені в обличчя.
Знімає пістолет із запобіжника, підступає до мене.
Я стогну, коли він коліном упирається мені в груди, придавлюючи мене до платформи.
Пістолет торкається моєї голови.
Він промовляє:
— Мушу визнати, я пишаюся тим, що ти спробував. Це було пафосно. Я знав про це за кілометр, та принаймні ти програв не без бою.
Я здригаюся, бо щось гостре впивається мені збоку в шию.
— Не смикайся, — попереджає він.
— Що ви мені вкололи?
Не встигає він відповісти, як щось прориває мій гематоенцефалічний бар’єр, мов здоровенна фура. Я почуваюся надзвичайно важким і невагомим водночас, світ шалено крутиться і вивертається навиворіт.
А потім так само швидко все минає.
Ще одна голка впивається мені в ногу.
Я скрикую, він викидає обидва шприци за край платформи.
— Ходімо.
— Що ви мені вкололи?
— Вставай!
Я підводжуся, чіпляючись за огорожу. На коліні кровоточить рана від падіння. Із рани на голові й досі тече кров. Мені холодно, я брудний і мокрий, зуби клацають так, наче зараз повилітають із рота.
Ми спускаємося. Хистка сталева конструкція хилитається під нашою вагою. Ступаємо вниз із останньої сходинки й прямуємо повз ряд старих генераторів.
Із підлоги зала здається ще грандіознішою.
Посередині ряду він зупиняється і світить ліхтариком на спортивну сумку, притулену до одного з генераторів.
— Новий одяг. Швидше.
— Новий одяг? Я не...
— Тобі