Українське язичництво - Галина Сергіївна Лозко
Маємо надію, що з відродженням нації повернеться традиція називати своїх дітей рідннмн українськими іменами, якими називали батьки (а не попи) тисячу й більше років тому.
Власне ім’я – то не порожній звук: в ньому пам’ять поколінь, неоціненна і непереможна спадщина минулого, яку ми маємо передати своїм нащадкам.
«Православ’я» –
Громада Українських Язичників
створена в Києві 1993 р.
МЕТА І ЗАВДАННЯ ГРОМАДИ
УКРАЇНСЬКИХ ЯЗИЧНИКІВ
1. Використовуючи ретроспективний метод, на базі документального матеріалу здійснювати реконструкцію язичницької віри та її обрядів, що збереглися фрагментарно.
2. Оскільки міфологічні уявлення українців, виробляючись в народному середовищі, як правило, шліфувалися в колі жерців, волхвів, релігійних мислителів старого часу. Українські Язичники створюють ГРУПУ СПОДВИЖНИКІВ, яка науково опрацьовує і відновлює старі рідновірські обряди, використовуючи переважно АВТЕНТИЧНІ молитви, співи, замовляння, обереги, магічні ритуальні дії, спрямовані до повернення добробуту Української держави і її народу, підняття ДУХУ НАЦІЇ.
3. Взявши до уваги еволюцію українського язичництва, його періодичне оновлення (навіть протягом останнього тисячоліття), Українські Язичники прагнуть підняти на новий ТЕОЛОГІЧНИЙ рівень прадідівську віру.
Українські Язичники мають своє СВЯТЕ ПИСЬМО (віровчення) – ВОЛХОВНИК.
Адреса: Київ-65, вул. Героїв Севастополя, № 22,
РЦБ, Громада «Православ’я»
Книга вилана за підтримки Об’єднання Рідновірів України
02222 Київ-222 просп. Маяковського-45, а/с-89
тел: 8-094-924-74-75; 8(044) 360-04-75; 8-066-62-666-25.
Увага!
При Об’єднанні Рідновірів діє відділ
«Книга потою», де за попередньою оплатою
можна придбати язичницьку, історичну та патріотичну літературу.
Довідки за телефонами:
8-094-924-74-75;
8-066-62-666-25,
8(044) 360-04-75.
Email: [email protected]
1 Біблія. Євангеліє від Матвія: 5.43.
2 Нечуй-Левицькнй І. Світогляд українського народу. –
Київ: Оберіг. 1992, с. 6.
3 Монотеїстичні міри визнають одного бога, однак християнство не можна повною мірою визнати монотеїстичною релігією, бо в ньому с боготець, бог син. бог-дух, мати божа та ціла плеяда святих, яким поклоняються, як і богам.
4 Колядки та щедрівки. Зимова обрядова поезія трудового року. – К.: Наук. думка, 1965, с. 17.
5 Календарно-обрядова поезія. – К.: 1987, с. 26
6 Нова радість стала. Колядки та щедрівки. – К: Веселка, 1991, с. 6. (Пісня помилково вмішена серед щедрівок, за всіма ознаками вона « весільною: «князем раз на віку» буває молодий на своєму весіллі).
7 В. Шаян у книзі «Віра предків наших» писав: «Хоре е бистрокомонний і наш герой мусив мати чудові швидкі комоні, шоб перебігти дорогу Хорсові. Хоре біжить зі Сходу на Захід, а наш герой біжить із Півночі на Південь. Картина зовсім ясна...» (Т. 1, е. 174).
8 Літопис Руський . – К., 1989. – С. 30.
9 Ткач М. Четвертий вимір, або коли цвіте папороть? // Знання та праця. — 1990, № 7.
10 Нечуй-Левицький І. Світогляд українського народу. — К.: 1992. с. 33
11 Названа праця, с. 138.
12 «Світогляд українського народу». – К.. 1992. – с. 7.
13 Див.: Булашев Г. Український народ у своїх легендах, релігійних поглядах та віруваннях. – К. 1992.
14 Сумцов Н. Писанки.— Харьков, 1892.
15 Шаян В. Віра предків наших. — Гамільтон — Канада, 1987. — с. 31.
16 Этнические проблемы историк Центральной Азии в древности. -М., 1981.
17 Всесвіт, — 1988, — М 10.
18 Драгоманов М. Вибране. — К.. 1991. —с. 470.
19 Митрополит Іларіон. Дохристиянські вірування українського народу. — Вінніпег, 1965. — с. 17.
20 Етимологічний словник української мови. — Т: II: — с: 173
21 Рыбаков Б. Язычество Древней Руси. —М., 1988. —с. 438.
22 Шаян В. Віра предків наших. — Гамільтом — Канада. 1987 — с. 41.
23 Шульман Л. «Велесова книга — пам’ятка історії чи містифікація? // Слово і час. - 1991. — № 9. - с. 62-66.
24 ЕСУМ. Т. 3.- С 139
25 Див. Біблія: Книга суддів, гл. 11, 35–40; Книга Мойсея, гл. 22, 2–10; 2 Книга Царів, гл. 3, 26–27 та ін.
26 Чмыхов Н. Истоки язычества Руси. — К., 1990. — с. 297—300.
27 Там же.—с. 342.
28 Средневсхий И., Материалы для словаря древнерусского языка. -СПБ. 1903
29 ЕСУМ, Т. 3, с. 71.
30 Візир М. Яоославова бібліотека//Соціалістична культура. – 1990 N*2,3.
31 Шаян В. Віра предків наших.— Гамільтон — Канада, 1987.— с. 391.
32 Брайчевский М. Утверждение христианства на Руси. — К, 1989
33 Літопис Руський. – с. 30.
34 Брайчевський М. Утверждение христианства... – с. 108 – 109
35 Літопис Руський. – С. 29.
36 Літопис Руський. – С. 37
37 Там же
38 Татищев В. История Российская.—М., Л,—1962 —Т. І.— с. 110-111
39 Полонська-Василенко Н. Історія України. – К., 1992. – Т. І. – с. 107
40 Літопис Руський. — с. 94.
41 Брайчевський М. Утверждение... — с. 124.
42 Бевзо О. Львівський літопис і Острозький літописець — К, 1971. — с. 137—138.
43 Толстов С. По следам древнеХорсзмиАскоА цивилизация. – М, Л. 1948.-е. 258.
44 Чертков А. Описание войны великого кн. Святослава. -М., 1843. – с. 8 – ІЗ
45 Літопис Руський. – С. 66
46 Там же
47 Татищев В. История Российская. — Т. І. — М. — Л., 1962. — с. 112-113
48 Там же
49 Песни, собранные П. Рыбниковым: В 3-х т. — М. 1909—1910. — Т. І; — М 26
50 Літопис Руський. — с. 85
51 Літопис Руський, ст. 111
52 Там же. с. 104 – 105
53 Франко І. Сотворіння світу. – Вінніпег. Май, 1918 (перевидання Славина Яворського. 1984)
54 Там же – с. 48
55 Мага Віра. — с. 180.
56 Первісне значення слова - сокровенний, таємний (з грец. απόχρυψος)
57 Див.: Донини А. У истоков христианства — М., 1979.
58 Східна церква вживає язичницьке слово православ’я замість прийнятого у світі — ортодоксія. Православ’я означає: прав — всесвітній божественний закон, що править світом, та славлення — назва язичницької богослужби. Можливо саме так називалася стара українська віра.
59 Літопис Руський. – с. 105.
60 Соловьев В. Собр соч. — Т. 7. — с. 288
61 Біблія. Книга Вихід. 12. 1 – 14.
62 Никонов В. А. Имя и общество.— М., 1979.—С. 47.
2009 р. - 7517 р.
25 лютого
Новоліття (Молодик о 3:35)
15 березня
Вербиця
19 березня
Чистий четвер
22 березня
Великдень Дажбожий
25 березня
Благовіщення
29 березня
Радуниця