Щоденник - Чак Паланік
Як твердив ти.
Місті приносить детективу Стілтону охолоджений чай, якого він не замовляв, і він каже:
— А навіщо ви носите сонцезахисні окуляри в приміщенні?
Кивнувши головою на вікна, вона відказує:
— Це через світло. — Вона доливає йому води і каже: — Сьогодні в мене очі болять. — Рука її трясеться так сильно, що з неї випадає ручка. Ухопившись однією рукою за край столу для опори, Місті схиляється і підбирає її. Потім пирхає і каже: — Вибачте.
А детектив питає:
— А ви знаєте Ангела Делапорте?
Та Місті пирхає і відказує:
— А може, все ж таки щось замовите?
От якби Ангел Делапорте поглянув на почерк детектива Стілтона. Його літери — високі, тягнуться догори, амбіційні, сповнені ідеалізму. Почерк сильно хилиться вправо, демонструючи агресивність та впертість. Сильний натиск на сторінку свідчить про сильне лібідо. Ось що сказав би тобі Ангел. Хвостики рядкових літер, наприклад, «у» та «з», звисають вертикально донизу. Це означає рішучість та лідерські здібності.
Детектив Стілтон дивиться на Місті й питає:
— А ваші сусіди — вони не видалися вам вороже налаштованими проти сторонніх людей?
До речі, якщо тобі треба встигнути помастурбувати всього за три хвилини, бо доводиться ділити клозет з чотирнадцятьма мешканцями, візьми й випий.
Теорія мистецтва твердить, що жінки шукають собі чоловіків із випнутими бровами та квадратними щелепами. Було якесь дослідження, здійснене соціологом у військовій академії Вест-Пойнт. Воно засвідчило, що прямокутні обличчя, глибоко посаджені очі та щільно притиснуті до голови вуха — ось що робить чоловіків привабливими.
Саме такий вигляд має детектив Стілтон плюс кілька фунтів зайвої ваги. Тепер він не всміхається, але зморшки на його щоках та виразні «гусячі лапки» свідчать, що він багато всміхається. Усміхається більше, ніж супиться. А також «рубчики щастя». Може, це через надмірну вагу, але зморшки між очима та зморшки на лобі від підняття брів, його тривожні зморшки майже не проглядаються.
Усе оце, та ще й яскраво-червоні «роги» на лобі.
Оце і є оті незначні візуальні зачіпки, на які ти реагуєш. Код привабливості. Саме тому ми і любимо того, кого любимо. Оце і є причина того, чому ми робимо те, що робимо — усвідомлюємо ми її чи не усвідомлюємо.
Оце так ми знаємо те, чого ми не знаємо.
Зморшки та аналіз почерку. Графологія. На Ангела це справило б сильне враження.
Дорогий, милий Пітер, він відпускав своє темне волосся, бо у нього стирчать вуха.
У Теббі вуха батькові. І Теббі теж має довге темне волосся, як у нього.
У тебе.
Стілтон каже:
— Життя на острові швидко змінюється, і багатьом це може не сподобатися. Якщо ваш чоловік діяв не один, то ми ще можемо стати свідками нападів. Підпалів. Убивств.
Усе, що Місті слід робити, — це дивитися вниз, бо інакше вона впаде. Коли вона повертає голову, то зір її туманиться і кімната вмить перетворюється на розмазану пляму.
Місті вириває рахунок детектива з блокнота, кладе його на стіл і питає:
— Щось іще?
— Так, іще одне запитання, місіс Вілмот, — відповідає він. Відсьорбнувши охолодженого чаю, він поглянув на неї через край склянки. І каже: — Мені хотілося б поговорити з вашими свояками, тобто з родичами вашого чоловіка, якщо це можливо.
Мати Пітера, Ґрейс Вілмот, мешкає тепер у готелі, пояснює йому Місті. Батько Пітера, Гарроу Вілмот, помер. Десь тринадцять — чотирнадцять років тому.
Детектив Стілтон робить іще одну нотатку. І питає:
— А як помер ваш свекор?
Місті сказала, що то, на її думку, був серцевий напад, хоча вона не впевнена.
А Стілтон каже:
— Здається, ви не надто добре знаєте ваших свояків.
Її головний біль стук-стук-стукає їй у потилицю, і Місті питає:
— Ви, здається, хотіли каву замовити?
Шістнадцяте липняЛікар Туше світить Місті в око і каже, щоб вона кліпнула. Він заглядає їй у вуха. Потім — у ніс. Вимикає світло в кабінеті і світить ліхтариком їй у рот. Так само, як Ангел Делапорте підсвічував ліхтариком у дірку в стіні закупореної їдальні. Це старий лікарський спосіб освітити пазухи. Вони розширюються і червоніють під шкірою довкола носа, і таким чином можна побачити тіні, що свідчитимуть про наявність закупорок та інфекцій. Синуситів, що призводять до головного болю. Лікар нахиляє голову і вдивляється їй у горло.
Він питає:
— А чому ви кажете, що то було харчове отруєння?
Тож Місті розповідає йому про діарею, корчі в шлунку та головний біль. Місті розповідає йому про все, крім галюцинацій.
Лікар надуває мішечок для виміру тиску довкола її передпліччя і повільно стравлює повітря. І вони обоє дивляться, як із кожним ударом серця підстрибує стрілка тиску на циферблаті.
Потім Місті знімає блузку, і лікар Туше піднімає їй руку і мацає під пахвою. Лікар носить окуляри, і поки його пальці виконують роботу, він вдивляється в стіну позаду. У дзеркалі на стіні Місті бачить їх обох. Її ліфчик натягнутий так туго, що штрипки врізалися глибоко в плечі. Її шкіра нависає над поясом брюк. Намисто з фальшивих перлин ховається в глибокій складці жиру на шиї.
А лікар Туше всвердлюється пальцями їй у пахву, вкорінюється, наче буравить там хід.
У вікнах оглядової кімнати матове скло, і її блузка висить на гачку на зворотному боці дверей. Це та сама кімната, де Місті народила Теббі. Зеленуваті кахляні