Маг - Джон Роберт Фаулз
Трійця чорносорочечників не марнувала часу. Вони зразу ввімкнули проектор, перевірили, чи правильно заряджена плівка, й запустили моторчика. На білому екрані з’явилося чорне колесо — мабуть, фірмовий знак кінокомпанії. Один з охоронців навів різкість. Адам став переді мною — на відповідній віддалі, щоб не дістати стусана ногою — і оголосив:
— Остаточна дезінтоксикація.
Зрозуміло. Мене спонукали дати «знак помилування», аби потім зазнати останнього приниження — хльости. Якщо й не фізичної, то моральної.
Отже, я ще не сягнув дна.
Я залишився наодинці зі стрекотливим апаратом і з чимсь або кимсь за чорною завісою. Колесо на екрані поступилося місцем напису:
«ПОЛІМ ФІЛМЗ» ПРЕЗЕНТУЄ
Якусь мить екран світив пусткою. А тоді:
ГАНЕБНА ПРАВДА
Чорне колесо. Напис:
З УЧАСТЮ СЛАВЕТНОЇ ПОВІЇ
ІО
АСТАРТИ
КАЛІ
Довга пауза.
У РОЛІ ЧАРІВЛИВОЇ ЛІЛІ МОНТҐОМЕРІ
Короткий кадр. Лілі стоїть навколішки за якимсь типом. Сценка вже добігала кінця, коли я впізнав у тому типові самого себе. Хтось — мабуть, Кончіс — зняв нас за допомогою телеоб’єктива, коли Лілі декламувала монолог із «Бурі». Пригадую, вона навіть попередила, що в Кончіса є таке причандалля.
У РОЛІ НЕЗАБУТНЬОЇ ЖАДАНОЇ ЖУЛІ ГОУМЗ
Ще один короткий епізод. Я цілую Жулі під статуєю Посейдона. Того самого сонячного дня.
У РОЛІ ВІДВАЖНОЇ ВЧЕНОЇ ВАНЕССИ МАКСВЕЛЛ
Цього разу тільки фото. Вона сидить за лабораторним столом, заваленим паперами. Пробірки у штативах. Мікроскоп. Така собі мамзель Кюрі.
А НИНІ — В ЇЇ НАЙБІЛЬШІЙ РОЛІ
На мить з’явилося чорне колесо.
САМОЇ СЕБЕ!
Порожній екран.
Тоді наплив. Джо в масці шакала біжить стежкою до вілли. Демон серед білого дня. Набігає на об’єктив і затемнює кадр.
А ТАКОЖ ЗА УЧАСТИ МОНСТРА З МІССІСІПІ
Білий екран.
ДЖО ГАРРІСОНА
Чорне колесо.
В РОЛІ САМОГО СЕБЕ
А далі — напис у надто вже оздобній рамці:
ЛЕДІ ДЖЕЙН, ЮНА РОЗПУСНА АРИСТОКРАТКА В ГОТЕЛЬНОМУ НОМЕРІ
Отже, я дивитимусь порнографічне кіно.
І почалося. Багато вмебльована, крикливо-розкішна спальня в едвардіанському стилі. З’явилася Лілі в пеньюарі, з розпущеним волоссям. У пазусі пеньюара манячить геть недоречний чорний корсет. Лілі зупинилася біля стільця. Поправляє панчоху — стара як світ штучка виставити напоказ ніжку. Завдяки великому плану видно шрам на зап’ястку. Раптом вона зиркає на двері й щось гукає. Входить готельний слуга з тацею. Лілі бере з таці листа, слуга виходить. Наступний кадр — героїня розпечатує конверт, презирливо усміхається й кидає його під ноги. Великим планом показано лист на підлозі.
Фатальна якість. Фільм погано синхронізовано, зображення нечітке й сіпається, як у старому німому