Основи загальної психології. Том I - Оксана Василівна Полозенко
1. Відомий режисер К. Станіславський наголошував, що коли ви здатні бліднути, червоніти при згадці про давно пережите, то у вас є:
а) образна пам’ять;
б) емоційна пам’ять;
в) словесно-логічна пам’ять;
г) рухова пам’ять.
2. Пам’ять, яка обслуговує ситуативні задачі, що вимагають негайного застосування й відтворення, — це:
а) сенсорна;
б) оперативна;
в) перехідна;
г) метапам’ять.
3. Академік Баришев, втративши більшість матеріалів експедиції, після повернення відновив їх по пам’яті: вони характеризувалися надзвичайною точністю, повнотою та чітким відтворенням усіх деталей. Це приклад:
а) образної пам’яті;
б) мимовільної пам’яті;
в) словесно-логічної пам’яті;
г) метапам’яті.
4. До прийомів мнемоніки відноситься:
а) катарсис;
б) дизартрія;
в) ритмізація;
г) витіснення.
5. Російський живописець М. Ге і французький художник Г. Доре відомі тим, що їм достатньо було подивитись на модель лише протягом кількох хвилин, після чого вони могли продовжувати працювати над картиною за відсутності моделі, зберігаючи в пам’яті образ зі всіма деталями. Про яке явище йдеться:
а) ейдетичні образи;
б) довільну пам’ять;
в) мимовільну пам’ять;
г) мнемоніку.
6. Симультанність запам’ятовування — це:
а) запам’ятовування матеріалу без розуміння;
б) здатність запам’ятовувати великий обсяг матеріалу;
в) збіг у часі запам’ятовування й сприймання;
г) запам’ятовування на короткий час.
7. Мнемічний процес, який призводить до втрати чіткості й зменшення обсягу закріпленого в тривалій пам’яті матеріалу і неможливості його відтворення — це:
а) пригадування;
б) впізнавання;
в) ілюзії;
г) забування.
8. Онтогенез пам’яті складається у такому порядку:
а) образна — емоційна — рухова — словесно-логічна;
б) емоційна — словесно-логічна — образна — рухова;
в) рухова — емоційна — образна — словесно-логічна;
г) емоційна — словесно-логічна — образна — рухова.
9. Відображення минулого у формі зорових, слухових, нюхових,
смакових та інших вражень — це:
а) образна пам’ять;
б) емоційна пам’ять;
в) сенсорна пам’ять;
г) рухова пам’ять.
10. Яскраві, чіткі уявлення, що зберігаються в пам’яті без будь-яких
змін, — це:
а) сенсорні образи;
б) ейдетичні образи;
в) перцептивні образи;
г) мнемічні образи.
11. Найвищий етап онтогенезу пам’яті, який формується в процесі
навчальної діяльності — це:
а) довільна пам’ять;
б) мимовільна пам’ять;
в) словесно-логічна пам’ять;
г) сенсорна пам’ять.
12. Мнемічні процеси, які обслуговують безпосередньо здійснювані
людиною актуальні дії, операції, називаються:
а) мимовільною пам’яттю;
б) короткочасною пам’яттю;
в) довільною пам’яттю;
г) оперативною пам’яттю.
13. Закріплення і розвиток пам’яті за допомогою застосування допоміжних прийомів, які сприяють швидкому запам’ятовуванню за короткий час великої кількості інформації — це:
а) ейдетика;
б) мнемотехніка;
в) нейролінгвістика;
г) психографологія.
14. Як показали дослідження Б. Зейгарник, ми краще пам’ятаємо будь-яку роботу, якщо вона:
а) залишалась незавершеною;
б) була доведена до кінця;
в) свідомо припинилася;
г) була винагороджена.
15. Відтворення, що виникає при повторному сприйнятті предметів, називається:
а) згадуванням;
б) пригадуванням;
в) впізнаванням;
г) спогадами.
16. Пам’ять на уявлення, картини природи й життя, а також звуки,
запахи, смаки — це:
а) образна пам’ять;
б) емоційна пам’ять;
в) рухова пам’ять;
г) словесно-логічна пам’ять.
17. Запам’ятовування на короткий час, інколи після одноразового й
дуже короткого сприймання, називається:
а) оперативним;
б) короткочасним;
в) довготривалим;
г) довільним.
18. Різновид образної пам’яті, що полягає в здатності зберігати яскраві образи предметів протягом тривалого часу після їх зникнення