Основи загальної психології. Том I - Оксана Василівна Полозенко
г) вибірковість.
9. Яка особливість сприймання проявляється в тому, що отримані із
зовнішнього світу враження людина завжди відносить до тих чи інших предметів або явищ:
а) константність;
б) осмисленість;
в) вибірковість;
г) цілісність.
10. Яка особливість сприймання пов’язана з минулим досвідом людини, з осмисленням і усвідомленням предмета чи явища:
а) осмисленість;
б) вибірковість;
в) предметність;
г) константність.
11. Перебуваючи у приміщенні, ми чуємо певні шуми, які долинають із навколишнього середовища. Не дивлячись у вікно, ми можемо визначити, що або хто спричинює їх. Завдяки якій властивості сприймання це відбувається:
а) предметності;
б) константності;
в) осмисленості;
г) вибірковості.
12. Розмовляючи по телефону, ми не бачимо співрозмовника. Однак, як правило, можемо визначити, хто він. Це відбувається завдяки такій особливості сприймання, як:
а) константність;
б) цілісність;
в) предметність;
г) вибірковість.
13. Тип сприймання, для якого характерна точна відповідність тому, що відбувається у дійсності, називається:
а) синтетичним;
б) аналітичним;
в) об’єктивним;
г) суб’єктивним.
14. За якого домінуючого типу сприймання люди миттєво схоплюють кольори, форми, лінії, гармонію, безлад:
а) слухового;
б) зорового;
в) кінестетичного;
г) змішаного.
15. Залежність сприймання від загального змісту нашого психічного життя називається:
а) предметністю;
б) апперцепцією;
в) цілісністю;
г) структурністю.
16. За якого домінуючого типу сприймання враження людей стосуються головним чином того, що пов’язане з інтуїцією, здогадами, у розмові їх цікавлять внутрішні переживання:
а) слухового;
б) змішаного;
в) зорового;
г) кінестетичного.
17. Здатність відображати об’єкти і явища реального світу у формі окремих предметів називається:
а) предметністю;
б) цілісністю;
в) структурністю;
г) осмисленістю.
18. Люди якого домінуючого типу сприймання надають великого значення музиці, шумовим ефектам:
а) аудіального;
б) візуального;
в) кінестетичного;
г) змішаного.
19. Підставою класифікації сприймання на художнє, математичне, технічне, музичне є:
а) провідний аналізатор;
б) предмет відображення;
в) форма існування матерії;
г) вид діяльності.
20. Властивість сприймання, яка виражається в тому, що образи сприймання є цілісними, закінченими предметами, називається:
а) предметністю;
б) структурністю;
в) цілісністю;
г) осмисленістю.
21. Тип сприймання, для якого є характерним не уважність до деталей предметів, явищ, а навпаки, яскраве загальне враження від предметів називається: а) описовим;
б) синтетичним;
в) об’єктивним;
г) пояснювальним.
22. Тип сприймання, для якого мотиви вчинків інших людей, рушійні сили подій або явищ залишають поза увагою, називається:
а) описовим;
б) синтетичним;
в) об’єктивним;
г) суб’єктивним.
23. Для якого типу сприймання характерними є розповіді, наповнені подробицями й описом окремих деталей, за якими втрачається зміст цілого:
а) пояснювального;
б) аналітичного;
в) об’єктивного;
г) суб’єктивного.
24. Сприймання — це:
а) пізнавальний психічний процес безпосереднього чуттєвого відображення окремих властивостей явищ та предметів об’єктивного світу, що виникає при їх безпосередньому впливі на органи чуття i збудженні нервових центрів кори головного мозку;
б) активний процес відображення людиною предметів і явищ об’єктивної дійсності в їх істотних властивостях, зв’язках і відношеннях;
в) пізнавальний психічний процес, який виявляється в цілісному відображенні предметів, ситуацій і явищ, що виникають при безпосередньому впливові подразників на рецепторні поверхні органів відчуттів;
г) пізнавальний психічний процес розкриття загальних властивостей і відношень, мислене відокремлення одних ознак і властивостей від інших їхніх рис і від самих предметів, яким вони властиві.
25. Підґрунтям поділу сприймання на довільне й мимовільне є:
а) провідний аналізатор;
б) предмет відображення;
в) форма існування матерії;
г) цілеспрямованість характеру діяльності суб’єкта.
26. Який вид сприймання розвивається у дитини, коли вона ліпить з пластиліну фігурки:
а) дотикове;
б) слухове;
в) нюхове;
г) смакове.
27. Яким видом діяльності варто займатись з дитиною для розвитку