Орієнталізм - Едвард Ваді Саїд
«Діалог мерців» (Фенелон), 96
«Дідаскалікон» (Гюґо), 335
Дідро, Дені, 159
Дізраелі, Бенджамін, 1-й граф Біконсфілд, 16, 33, 62, 133, 137, 207, 219, 222, 252, 282
Діодор, 229
діонісійські культи, 79
Дозі, Райнгарт, 133, 199
«Дон Жуан» (Байрон), 233
«Дон Кіхот» (Сервантес), 125
Драйден, Джон, 47
друга світова війна, 14, 31, 32, 74, 144, 330, 335, 368, 376, 381, 385, 387
друзи, 31, 137, 168, 251, 252
Думе, Поль, 292
«Дух релігій» (Кіне), 108, 182, 428, 431
«Дух християнства» (Шатобріан), 228
Дюґа, Ґюстав, 73
Дюркгейм, Еміль, 336, 344
Ебан, Абба, 349
Евріпід, 79 — 80, 430
експертне знання, орієнталістське, 257 — 258, 289 — 293, 296 — 300, 305 — 307; з точки зору активної дії, 309 — 310, 311, 314 — 316, 319, 328 — 330; про арабських політиків і сексуальність, 404 — 410; колективна сутність, 299, 306 — 307, 319 — 320; про сучасних «знавців реґіону», 369, 375 — 378, 415 — 416; різниця між французьким та англійським, 317 — 319. Див. також орієнталізм; ученість; орієнталіст
Еліот, Джордж, 27, 32 — 33, 133, 222, 252, 301, 445
Еліот, Томас Cтернз, 327
еллінізм, 72, 105, 169, 172; та іслам, 101, 139, 394
Елрой, Ґіл Карл, 398 — 399
Енґельс, Фрідріх, 131 «Еотен» (Кінґлейк), 253, 443
д’Ербело де Моленвіль, Бартелемі , 88 — 93, 98, 99, 102, 129, 164, 274, 367
Еркемберт, 83
Ерпеній, Томас, 71, 90
Есхіл, 13, 36, 78 — 79, 316
євреї, 137, 186, 204, 233, 251, 252, 313, 372, 390, 396, 413; Авраамістська релігія, 346 — 347; американські та араби, 43, 399, 412; і арійський міф, 133; Шатобріан про, 228; і божественна генеалогія мови, 171, 180; Доці про, 199; в Ізраїлі, 397; і заворушення в Каїрі в 1945 p., 410 — 411; первісне походження, 304, 305; Пруст про орієнталізм євреїв, 380; Ренан про, 186 — 187, 188, 193; священна історія, 89. Див. також семіти; сіонізм
Європа: Азія відродить, 152 — 155; колоніалізм на Сході, 11, 12, 13, 18, 23, 28 — 29, 30 — 31, 46 — 56, 59, 118, 124, {492} 128, 134, 206, 249, 255, 269, 273, 275 — 281, 282 — 293, 294 — 296, 301, 319, 326, 331 — 333, 349, 360 — 362; культурна гегемонія та орієнталізм, 18 — 20, 24, 41, 116 — 119; використання культури орієнталізму, 14, 170, 196, 201; «марення» про Схід, 74, 100; «перетравлює» Схід, 325; уявне знання Сходу, 78 — 81, 82 — 93, 98 — 99; лінґвістичні корені, 106 — 107, 181 — 182; метаморфози у процесі привласнення Сходу, 274 — 275; і меншини на Сході, 251; злет Відродження, 19; репрезентація Сходу, 11 — 14, 16 — 17, 18, 30, 34 — 37, 56 — 58, 77 — 79, 84 — 100, 117, 118, 132 — 134, 135 — 145, 252 — 253, 265, 352 — 355, 366 — 368, 403; секуляризація, 152 — 155, 160 — 164, 180 — 181, 183; і сексуальність Сходу, 249, 402 — 410; уявлення про суспільство, 258; зміцнення у зіставленні зі Сходом, 14, 16 — 17, 19, 23, 25, 41, 47 — 51, 58 — 59, 63, 64, 80, 84, 100, 106, 107, 116 — 120, 124, 127, 141, 145 — 146, 156, 187, 198, 201 — 202, 206, 211, 253 — 254, 258, 265, 293 — 297, 308, 319, 321 — 322, 400; непорівнянність до орієнталістського «об’єкта», 131; іслам як травма для, 83 — 86, 100 — 101; Валері про роль, 324 — 325. Див. також імперіалізм; орієнталізм; назви країн
європоцентризм, 131, 145
Єгипет: ставлення до французів і англійців, 275 — 276; як британська колонія, 23, 31, 33, 46 — 53, 104, 109, 118, 119, 222, 255, 275 — 278, 286, 290 — 291, 327, 333, 427; Шампольйон і, 161, 182, 186, 223; Шатобріан про, 230 — 231; європейська культура у, 419; фокусна точка орієнталізму, 114; Лейн про, 28, 39, 209 — 216, 219 — 220, 231; вторгнення Наполеона, 37, 61, 104, 108 — 120, 163, 182, 190, 206; націоналізм у, 46, 51, 54, 56, 224, 290, 333, 410 — 411; після 1948 р., 146; і Суецький канал, 119 — 122. Див. також іслам; Близький Схід
єзуїти, 72, 156
Єйтс, Вільям Батлер, 147, 298, 327
Ємен, 146
Жалу, Едмон, 324
Жан Жермен, 85
Жане, Поль, 152
Жид, Андре, 249, 324
Жильсон, Етьєн, 330
Жирарден, Сен-Марк, 282 «Життя Ісуса» (Ренан), 193 «Життя Магомета» (Мюїр), 199
Жорес, Жан Леон, 318
Жоффруа Сент-Ілер, Етьєн, 26, 117, 187, 188, 189 — 191, 432, 439 — 441
Жоффруа Сент-Ілер, Ізидор, 187, 189, 439 — 441
Жоффруа, Теодор, 194
Жюд, Оґюст, 223
«Загальна історія і порівняльна система семітських мов» {493} (Ренан), 188, 193, 198, 436, 437, 440, 441
загальноприйняті ідеї, 127, 154, 248, 328, 422
Заглул, Саад (Zaghlul Saad), 333
«Занепад Заходу» (Шпенґлер), 271
Захау, Едуард, 331
«Захід і Схід» (Чироль), 327
«Західно-східний диван» (Ґете), 33, 72, 203, 205, 220
«Захід перед Сходом» (Массіньйон), 346
«Звіт Гейтера», 75
«Звіт Кеніґа», 397
«Звіт про поточні дослідження» (Інститут Середнього Сходу), 378
Зенд-Авеста, 31, 61, 104 — 105, 132
«Золота річка до золотої дороги» (Патай), 399 — 400, 452
зороастризм, 160, 301. Див. також Зенд-Авеста
Зьоммерінґ, Семюел Томас фон, 159
Ібн-Халдун, 200
«Ідеї з філософії історії людства» (Гердер), 157
ал-Іджі, Адуд ад-дін, 407
Ізраїль, 43, 143 — 144, 350, 371 — 372, 293, 396 — 399, 410, 412 — 413, 416. Див. також євреї; сіонізм
імперіалізм: порозуміння з арабським інтелектуальним класом, 417 — 420; американський, 14 — 15, 23, 28, 30, 32, 41, 43, 140, 143 — 144, 369, 376, 380 — 382,