Українська література » Наука, Освіта » Орієнталізм - Едвард Ваді Саїд

Орієнталізм - Едвард Ваді Саїд

Читаємо онлайн Орієнталізм - Едвард Ваді Саїд
можливим. Обґрунтовані докази цілковитої надуманості тез Вебера можна знайти в Maxime Rodinson’s Islam and Capitalism, trans. Brian Pearce (New York: Pantheon Books, 1974), pp. 76-117.

138. Hamady, Character and Temperament, p. 197. {482}

139. Berger, Arab World, p. 102.

140. Цитується Айрин Джензьєр (Irene Gendzier) y: Frantz Fanon: A Critical Study (New York: Pantheon Books, 1973), p. 94.

141. Berger, Arab World, p. 151.

142. P. J. Vatikiotis, ed., Revolution in the Middle East, and Other Case Studies; proceedings of a seminar (London: George Alien & Unwin, 1972), pp. 8-9.

143. Ibid., pp. 12,13.

144. Bernard Lewis, «Islamic Concepts of Revolution», in ibid., pp. 33, 38-9. Дослідження Льюїса: Lewis, Race and Color in Islam (New York: Harper & Row, 1971), виражає схожу неприязнь із виглядом великої вченості; більш експліцитно політичною — але не менш ядучою — є його праця Islam in History: Ideas, Men and Events in the Middle East (London: Alcove Press, 1973).

145. Bernard Lewis, «The Revolt of Islam», in The Middle East and The West (Bloomington: Indiana University Press, 1964), p. 95.

146. Bernard Lewis, «The Return of Islam», Commentary, January 1976, p. 44.

147. Ibid., p. 40.

148. Bernard Lewis, History — Remembered, Recovered, Invented (Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1975), p. 68.

149. Lewis, Islam in History, p. 65.

150. Lewis, The Middle East and the West, pp. 60, 87.

151. Lewis, Islam in History, pp. 65-6.

152. Уперше надрукована в Middle East Journal 5 (1951). Увійшла до збірника Readings in Arab Middle Eastern Societies and Cultures, ed. Abdulla Lutfiyye and Charles W. Churchill (The Hague: Mouton & Co., 1970), pp. 688-703.

153. Lewis, The Middle East and the West, p. 140.

154. Robert K. Merton, «The Perspectives of Insiders and Outsiders», in his The Sociology of Science: Theoretical and Empirical Investigations, ed. Norman W. Storer (Chicago: University of Chicago Press, 1973), pp. 99-136.

155. Див., наприклад, недавню працю Анвара Абдель-Малека, Іва Лакоста та авторів есе, опублікованих у Review of Middle East Studies 1 and 2 (London: Ithaca Press, 1975, 1976), аналітичні статті Ноама Хомського про політику на Середньому Сході та роботу, виконану Інформаційним проектом досліджень Середнього Сходу (MERIP — Middle East Research and Information Project). Непоганий проспект дається в Gabriel Ardant, Kostas Axelos, Jacques Berque, et al., De l’impérialisme à la décolonisation (Paris: Éditions de Minuit, 1965). {483}

Післямова

1. Martin Bernai, Black Athena (New Brunswick, NJ: Rutgers University Press, Volume I, 1987; Volume II, 1991); Eric J. Hobsbawm and Terence Rangers, eds., The Invention of Tradition (Cambridge: Cambridge University Press, 1984).

2. O’Hanlon and Washbrook, «After Orientalism: Culture, Criticism, and Politics in the Third World»; Prakash, «Can the Subaltern Ride? A Reply to O’Hanlon and Washbrook», both in Comparative Studies in Society and History IV, 9 (January 1992), 141-184.

3. В одному особливо показовому випадку звичка Льюїса до тенденційних узагальнень, здається, завела його в конфлікт із законом. Якщо вірити «Ліберасйон» (за 1 травня 1994 р.) та «Ґардіан» (за 8 березня 1994 p.), вірменські організації та організації захисту прав людини подали на Льюїса водночас кримінальний і цивільний позови у французький суд. Він позивається за тією самою статтею, за якою у Франції вважається злочином заперечувати, що мав місце нацистський голокост; його обвинувачують у тому, що він писав (у французьких газетах), ніби не було ніякого ґеноциду вірмен у Оттоманській імперії.

4. Philadelphie: University of Pennsylvanie Press, 1993.

5. Ann Arbor: The University of Michigan Press, 1992.

6. «The Clash of Civilizations», Foreign Affaire 71, 3 (Summer 1993), 22-49.

7. «Notes on the ’Post-Colonial’», Social Text, 31/32 (1992), 106.

8. Magdoff, «Globalisation — To What End?», Socialist Register 1992: New World Order?, ed. Ralph Milliband and Leo Panitch (New York: Monthly Review Press, 1992), 1-32.

9. Miyoshi, «A Borderless World? From Colonialism to Trans-nationalism and the Decline of the Nation-State», Critical Inquiry, 19, 4 (Summer 1993), 726-51; Dirlik, «The Postcolonial Aura: Third World Criticism in the Age of Global Capitalism», Critical Inquiry, 20, 2 (Winter 1994), 328-56.

10. Ireland’s Field Day (London: Hutchinson, 1985), pp. vii-viii.

11. Alcalay (Minneapolis: University of Minnesota Press, 1993); Gilroy (Cambridge: Harvard University Press, 1993); Ferguson (London: Routledge, 1992).

АЛФАВІТНИЙ ПОКАЖЧИК

Аббас I (Єгипетський), 244

Аббасиди, 392

Абрамс, М. Г., 153

Авербах, Еріх, 335 — 337, 338, 340, 448

Аверроес, 95, 96, 139

Авеста, 104 — 105. Див. також Зенд-Авеста

авестійська (мова), 72, 104 — 105

Авіценна, 95, 96

Авраамістські релігії, 343, 345, 346 — 348

Адансон, Мішель 156

Азіатське товариство, 62, 73, 133, 165, 217, 286, 322

«Азіатське товариство Бенґалії», 106

«Азія та західне панування» (Паніккар), 16, 426

Айхгорн, Йоганн Ґотфрід, 31

Академічне індокитайське товариство, 284

акумуляція орієнталістської дисципліни, 164, 217 — 219

Александрія, 111, 317

Александр Великий, 81, 109, 114, 115, 221

Алжир, 284, 390, 420

альмеги, 244

Альтюссер, Луї, 29

Американське орієнтальне товариство, 62, 133, 380, 382

«Анатомічна філософія» (Е. Жоффруа Сент-Ілер), 191

анатомія: компаративна, 25, 57, 61, 157; філософська, і лінґвістика, 185, 188, 189 — 190, 300

Анвар Абдель-Малек, 130 — 131, 140, 145, 421, 423, 452

«Англія в Єгипті» (Мілнер), 46

Андалусія, 392

Анкетіль-Дюперрон, Абрахам Гіацинт, 37, 72, 104 — 105, 108, 156, 162, 327

антисемітизм, 44, 132 — 133, 177, 187 — 188, 192 — 193, 197 — 198, 199, 253, 300 — 304, 308, 339, 370 — 371, 411, 437

антропоцентризм, 131, 145

араби: Белл про, 297 — 300; Коссен де Персеваль про, 200 — 201; колективна сутність з точки зору західної людини, 299, 302, 306 — 308, 327, 336, 340, 369 — 374, 383 — 386, 389 — 390, 395, 396 — 404, 410 — 411, 415 — 416, 453; Кромер про, 52 — 58; на думку Ґібба, 359 — 360; Ґлідден про систему світогляду, 69 — 70; Лоуренс про, 297 — 299, 309 — 310, 313 — 315, 321; Оклі про, 103; сучасний політизований погляд на, 43, 143 — 145, 369 — 374, 393 — 394, 396 — 416, 451 — 453; Сейл про, 157; сексуальна ідентичність

Відгуки про книгу Орієнталізм - Едвард Ваді Саїд (0)
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail: