Орієнталізм - Едвард Ваді Саїд
магдізм, 364
Магомет, 82, 84, 86 — 87, 91, 94 — 95, 98, 99, 102, 112, {499} 139, 160,199 — 201, 272, 306, 347, 363, 372, 392 «Магометанство» (Ґібб), 363
«Магоментанське право» (Захау), 331
«Макама» (аль-Гарірі), 168
Макдональд, Дункан Блек, 140, 141, 272, 273, 320, 321, 358 — 360, 362, 366
«Майбутнє науки» (Ренан), 175 — 176, 191, 436 — 439
Маколей, Томас Бебінґтон, 27, 201, 257
Малларме, Стефан, 346
Мальро, Андре, 321
мамелюки, 111
Ман, Рафаель дю, 90
Мангейм, Карл, 336
Мандевіль, сер Джон, 47, 82
«Маніфест» (Наполеон), 165
Ману, 106, 160
Маракеш, 326
Марґоліус, Девід Семюел, 291
Маріньї, Франсуа де, 109
Марієтт, Оґюст-Фердинан, 223
Марітени, Жак та Раїса, 345
Марк Аврелій, 194
Маркс, Карл, 13, 27, 29, 36, 47, 131, 137, 202 — 205, 207, 268, 300, 379, 421
марксизм, 26, 62, 395, 421
Маркус, Стівен, 19
Марло, Джон, 120
Марло, Крістофер, 88
мароніти, 286, 360, 393
Массіньйон, Луї, 334, 340, 360, 377, 383; християнське співчуття у, 350; пов’язує науку і духовну інтуїцію, 343, 344, 362, 366; про аль-Галладжа, 139, 273, 319, 342, 347 — 348, 352; вплив, 354 — 355; поєднує науку і причетність до «життєвих сил», 343, 346; і національна традиція, 341 — 342, 344, 350 — 351; аутсайдер, 356; політична роль, 273, 345; структура та ідеї, 346 — 350; як стиліст, 344, 346, 367 — 368; неортодоксальне бачення ісламу, 319, 345 — 346, 347, 352; слабкі сторони, 351 — 352
Масі, Анрі (Massis Henri), 324
Масон-Урсель, П., 274
Масперо, сер Ґастон, 223
Мекка, 102, 199, 256, 309 Мелвілл, Герман, 251, 376
«Mencius of the Mind» (Річардс), 329
Мертон, Роберт К., 417
Месопотамія, 134, 286, 292
Меттерніх, князь Клемент Лотар Венцель, 381
Метліцкі, Дороті, 30, 426
Микола Кузанський, 85
«Мідлмарч» (Еліот), 33, 426
Мілль, Джеймс, 279
Мілль, Джон Стюарт, 27, 279, 296
Мілнер, Альфред, 1-й віконт
Мілнер, 46
Мільтон, Джон, 88
«Мімезис» (Авербах), 335
«Міркування про сучасну війну з турками» (Вольней), 110
Міхаеліс, Йоганн Давід, 31
Мічел, П. Чарльз, 302
Мішле, Жуль, 100, 128, 152, 177, 183, 195
мова: як явище людського походження, 179 — 180, 437 — 438; Ніцше про, 264; походження, 179 — 183, 300 — 301; Ренан про, 183; як репре-{500}зентація, 36, 352 — 353; наука і, 185. Див. також філологія
мови, східні: досягнення Анкетіль-Дюперрона, 72, 104 — 105; бібілійні, 73, 171, 180; і сучасне експертне знання, 377, 378, 407 — 408, 414 — 416; внесок розрізнень у мовні типи, 300 — 303, 308; ідентифіковані з семітськими, 103, 185; імпульс для орієнталізму, 37, 61, 62, 70 — 71, 73, 74, 89, 104 — 105, 133, 161, 179 — 180, 401; Джонс і, 72, 103, 105 — 107; явний орієнталізм, 268; орієнталістська ідеологія стосовно, 414, 415; реконструкція, і колоніалізм, 24 — 25, 124, 164; Ренан і, 61, 119, 176, 181, 184 — 189, 192, 196 — 197, 300; духовне значення для Європи, 70, 153, 161, 332 — 333, 429; вивчення як інструмент пропаґанди, 378 — 379, 429; в навчальних планах Заходу, 70, 75, 129, 143, 217 — 219, 378, 419; західна «лабораторія» для, 185, 186, 187 — 190, 192 — 193. Див. також специфічні мови і мовні родини
Моем, Вільям Сомерсет, 249
Моль, Жуль, 73, 369
монголи, 218, 389
Монтеск’є, Шарль Луї де, 159, 176
Мор, Томас, 158
Моразе, Шарль, 151
Морзе, Семюел Ф., 381
Морієр, Джеймс Юстиніан, 252
Мосс, Марсель, 344
Моцарт, Вольфґанґ Амадей, 158
Муґніері, Леон, 403
мусульмани: див. араби, іслам
Мюллер, Фрідріх Макс, 32, 319, 327
М’юр, сер Вільям, 113, 199, 291
«Наглядати й карати» (Фуко), 13
Нанкінський договір, 381
Наполеон I, 31, 73, 165, 221, 235, 282; і народження новітнього орієнталізму, 118; орієнталістський і текстуальний імпульс, 108 — 112, 113, 114, 127 — 129, 224; значення вторгнення в Єгипет, 37, 61, 104, 108, 109 — 119, 120, 163, 168, 182, 190, 206, 221, 225; ідентифікація зі Сходом, 112, 158, 431
Наполеон III, 379
«Нарис про історію арабів до ісламу, протягом доби Магомета» (Коссен де Персеваль), 200, 440
«Нарис про нерівність людських рас» (Ґобіно), 269, 440
Насер, Ґамаль Абдель, 124
Нерваль, Жерар де, 11, 20, 33, 39, 74, 133, 137, 251, 253, 317; і цитаційна природа орієнталізму, 231 — 232, 233; є прикладом індивідуального стилю в орієнталістиці, 208, 221 — 222, 223, 235, 236 — 237; і жіночі типи, 237, 239, 241; розчарування (обманута мрія), 134 — 135, 136, 237, 241, 316; значення для орієнталізму, 237, 240; світ мрій, 240 — 241; на відміну від подорожі {501}Шатобріана, 240; об’єкт віддання переваги для Массіньйона, 345; значення Сходу для, 236 — 242, 249 — 250, 268; неґативне бачення Сходу, 241; обмеженість, 62
несторіани, 286
Ніл, 213, 229, 246
Німецьке товариство з вивчення східних країн, 62
Німеччина, 11, 31 — 34, 40, 62, 74, 97, 132, 134, 172, 181, 251, 271, 275, 276, 292, 309, 317, 332
Нікольсон, Рейнольд Аллен, 291
Ніцше, Фрідріх Вільгельм, 174, 175, 264 — 265
Новаліс, 153
«Нові відвідини країни мідійців» (Бертон), 255
Нокс, Роберт, 269
«Нотатки про подорож від Корнгілла до Великого Каїра» (Теккерей), 255
Нуті, Гасан аль-, 223
Ньольдеке, Теодор, 32, 272
Ньюмен, Джон Генрі, кардинал, 27, 201, 296
«Об’єкти наукових розвідок під час мого перебування в Азії» (Джонс), 106
«Образи конфлікту на Середньому Сході» (Елрой), 398
О’Брайєн, Конор Круз, 404
Озанам, Антуан-Фредерик, 194
Оклі, Саймон, 88, 103
Оксфордський університет, 70, 75, 104, 278, 356, 419
Омар І, 102, 226
«Опис Єгипту», 61, 114, 115 — 118, 128, 138, 210, 367, 432
«Опис Єгипту» (Ле Маскріє), 114
Орвелл, Джордж, 326 — 327
орієнталізація Сходу, 16 — 17, 90 — 93, 130, 139, 146, 205, 221, 238, 264, 424; самим новітнім Сходом, 421
«Орієнтальна бібліотека» (д’Ербело), 88 — 93, 98, 99, 102, 430
«Орієнтальна історія» (Готтінґер), 88
орієнтальна література, 106, 129, 141, 395; антології уривків з, 34, 89, 166 — 167, 170 — 172, 173, 188 — 189, 194, 199, 217, 231, 366 — 368; уникнення в соціологічному орієнталізмі, 376; Ґібб про, 332 — 333, 359; «безкінечне розмаїття», 105; Кінґлейк про, 253; і явний орієнталізм, 268; Массіньйон і, 273, 342, 344; і Нерваль, 238 — 240; поезія, 129, 170, 220, 234,