Основи загальної психології. Том I - Оксана Василівна Полозенко
31. Умовисновок, у якому людина йде від загальних суджень до суджень часткових і поодиноких, називається:
а) аналогією;
б) індукцією;
в) дедукцією;
г) порівнянням.
32. Умовисновок, у якому людина йде від фактів до узагальнень, називається:
а) індукцією;
б) дедукцією;
в) синтезом;
г) аналогією.
33. Індивідуальна особливість мислення, яка характеризується часом, упродовж якого різні люди виконують одне й теж саме завдання, — це:
а) швидкість;
б) послідовність;
в) критичність;
г) самостійність.
34. Мислення поняттями шляхом розмірковувань — це:
а) наочно-образне;
б) предметно-дійове;
в) практичне;
г) словесно-логічне.
35. Поняття — це форма:
а) сприймання;
б) мислення;
в) пам’яті;
г) мовлення.
36. Уміння швидко змінювати свої дії при зміні ситуації, готовність швидко переключатися з одного способу розв’язання завдань на інший характеризують таку особливість мислення, як:
а) критичність;
б) швидкість;
в) широта;
г) гнучкість.
37. Судження — це форма:
а) пам’яті;
б) мислення;
в) мовлення;
г) сприймання.
38. Вид умовисновку, у якому здійснюється перехід від окремих випадків до загального положення, називається:
а) індуктивним;
б) дедуктивним;
в) індуктивно-дедуктивним;
г) абстрактним.
39. Сукупність розумових здібностей, які забезпечують успішність пізнавальної діяльності людини, називаються:
а) мислительними операціями;
б) інтелектом;
в) критичністю мислення;
г) креативністю мислення.
40. Теоретичне й практичне мислення розрізняють:
а) за типом завдань, що розв’язуються;
б) за характером узагальнень;
в) за активністю суб’єкта;
г) за провідним аналізатором.
41. Відносно стійка структура розумових здібностей — це:
а) мислення;
б) інсайт;
в) інтелект;
г) обдарованість.
42. Миттєве усвідомлення рішення деяких проблем — це:
а) мислення;
б) інтелект;
в) інсайт;
г) евристика.
43. На систематичний і всебічний розгляд питання або проблеми орієнтований такий стиль мислення, як:
а) реалістичний;
б) ідеалістичний;
в) прагматичний;
г) аналітичний.
44. В умінні проникати в сутність складних явищ, процесів виражається така якість мислення, як:
а) широта;
б) глибина;
в) самостійність;
г) гнучкість.
45. Теоретичне й емпіричне мислення розрізняють за:
а) провідним аналізатором;
б) характером узагальнень;
в) типом розв’язуваних завдань;
г) активністю суб’єкта.
46. Наочно-образне мислення яскраво проявляється у віці:
а) 2–3 років;
б) 4–6 років;
в) 7–8 років;
г) 9-10 років.
47. Несвідомий, як правило, акт моментального «охоплення» структури ситуації або завдання є мисленням:
а) дискурсивним;
б) теоретичним;
в) аналітичним;
г) інтуїтивним.
48. Метод пошуку, який зі значною ймовірністю дозволяє відбирати найбільш успішні способи розв’язання завдань, називається:
а) евристикою;
б) інсайтом;
в) проникливість;
г) «осяянням».
49. Узагальненість, абстрагованість, абстрактність є істотними характеристиками такого виду мислення, як:
а) наочно-образне;
б) наочно-дійове;
в) практичне;
г) абстрактно-логічне.
50. Широта мислення — це характеристика його:
а) виду;
б) рівня;
в) форми;
г) якості.
Теми рефератів1. Роль мислення у професійній діяльності інженерів.
2. Основні етапи розвитку мислення.
3. Психологія творчого мислення.
4. Мислення та інтелект інженера.
5. Діагностика розумового розвитку.
6. Особистісні якості творчої людини.
7. Теорії розвитку когнітивних