Три сили. Як виховують в успішних спільнотах - Емі Чуа
550 Fairbank, “China’s Foreign Policy in Historical Perspective”, pp. 456–8; див. також Paul Heng-Chao Ch’en,Chinese Legal Tradition Under the Mongols: The Code of 1291 Reconstructed(Princeton: Princeton University Press, 1979); Ping-Ti Ho, “In Defense of Sinicization: A Rebuttal of Evelyn Rawksi’s ‘Reenvisioning the Qing’”, Journal of Asian Studies 57 (1998), pp. 123, 141.
551 Chua, Day of Empire, pp. 178–81; Paul Kennedy, The Rise and Fall of the Great Powers (New York: Vintage Books, 1989), pp. 4–9; Gavin Menzies, 1421: The Year China Discovered America (New York: HarperCollins, 2003), pp. 45, 52, 63, 70; Leo Suryadinata eds., Admiral Zheng He and Southeast Asia (Singapore: Institute of Southeast Asian Studies, 2005), p. 150 (тогочасний мандрівник Ібн Баттута свідчить, що бачив кораблі Мін «із тисячею людей на борту»).
552 Chua, Day of Empire, p. 178; Kennedy, The Rise and Fall of the Great Powers, pp. 4–9; Menzies, 1421, pp. 45, 52, 63, 70.
553 Fairbank and Teng, “On the Ch’ing Tributary System”, p. 182–90; див. також Chua, Day ofEmpire, p. 80.
554 Philip Jia Guo, On the Move: An Immigrant Child’s Global Journey (New York: Whittier Publications, 2007), p. 93. Не лише батьки беруть участь у передачі китайської ідентичності та гордості із покоління у покоління. Надзвичайно важливу роль відіграють ще й школи китайської мови, які діти відвідують після звичайних шкільних уроків або по вихідних. Соціологиня Мінь Чжоу була першою, хто розглянув ці етнічні інституції як «сполучні ланки» і «культурні центри», де «плекають традиційні цінності та етнічну ідентичність». Кількість цих шкіл, сконцентрованих спочатку у чайнатаунах Західного узбережжя, протягом останніх кількох десятиліть шалено збільшилася. У 2006 році лише у Лос-Анджелесі та його околицях таких шкіл було 95. Там дітей навчають не лише мови, а й китайської історії, географії, малювання та каліграфії, а також бадмінтону, китайських шахів, кунг-фу, кулінарної справи і танцю дракона. Діти завчають китайські прислів’я, читають напам’ять китайські вірші і цитують афоризми Конфуція. Їх вчать писати такі речення, як «Я китаєць» і «Моя батьківщина — у Китаї». Багато дітей врешті-решт покидають китайську школу, стверджуючу, що там нудно і що відвідувати її примусили батьки. Разом із тим, Чжоу пише, що більшість дітей китайських іммігрантів ходили до китайської мовної школи «протягом певного періоду до підліткового віку» і часто це «основоположний досвід визначення етнічної ідентичності». Варто зазначити, що китайська школа відрізняється від академічного навчання і уроків музики (з якими вона часто поєднується). Основна функція китайської школи — «плекати етнічну ідентичність і гордість, що їх діти могли би втратити внаслідок асиміляційного тиску». Див. Min Zhou, “Negotiating Culture and Ethnicity: Intergenerational Relations in Chinese Immigrant Families”, in Ramaswami Mahalingam ed.,Cultural Psychology of Immigrants (Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates Publishers, 2006), especially pp. 328–32; Min Zhou, “The Ethnic System of Supplementary Education: Nonpro.t and For-Profit Institutions in Los Angeles’ Chinese Immigrant Community”, in Beth Shinn and Hirokazu Yoshikara eds. Toward Positive Youth Development: Transforming School and Community Programs (New York: Oxford University Press, 2008), pp. 229–51, особливо pp. 234–8, 242; статистику для Лос-Анджелеса взято з p. 237.
555 Andrea Jung, “International Conference Keynote, Business Today (Spring 2009), p. 20.
556 Kennedy, The Rise and Fall of the Great Powers, pp. 3–7.
557 Див. Orville Schell and John DeLury, Wealth and Power: China’s Long March to the Twenty-First Century (New York: Random House, 2013), pp. 6–7; Edward Friedman and Barry L. McCormick eds., What If China Doesn’t Democratize? Implications for War and Peace (New York: M.E. Sharpe, 2000), pp. 25, 42.
558 Див. Stella Dong, Shanghai: The Rise and Fall of a Decadent City (New York: HarperCollins, 2000), p. 198. Але Дон додає, що «люди з гарною пам’яттю заперечують існування такого тексту; натомість на воротах було по дві вивіски: на одній — “Собакам вхід заборонено”, на іншій — “Лише для іноземців”».
559 Iris Chang, The Rape of Nanking: The Forgotten Holocaust of World War II (New York: Basic Books, 1997), p. 6.
560 Jean-Pierre Lehmann, “Learning from China’s Past”, Forbes.com (Oct. 1, 2009), режим доступу: http://www.forbes.com/2009/10/01/china-history-60-anniversary-opinions-contributors-jean-pierre-lehmann.html. Див. також Friedman and McCormick, What If China Doesn’t Democratize?, p. 42.
561 Vivian S. Louie, Compelled to Excel: Immigration, Education, and Opportunity Among Chinese Americans (Stanford, CA: Stanford University Press, 2004), p. 60.
562 Ibid., p. 54.
563 Ibid., pp. 58–9.
564 Pew Research Center, The Rise of Asian Americans, (Washington, D.C.: Pew Research Center, April 4, 2013) (updated edition), pp. 110, 1114.
565 Див. Chiung Hwang Chen, “‘Outwhiting the Whites’: An Examination of the Persistence of Asian American Model Minority Discourse”, in R.A. Lind ed., Race/ Gender/Media: Considering Diversity Across Audiences, Content, and Producers (Boston: Allyn & Bacon, 2003), pp. 146, 149; див. також Suein Hwang, “The New White Flight”,Wall Street Journal, Nov. 19, 2005.
566 Див. Matthew Yglesias, “White People Think College Admissions Should Be Based on Test Scores, Except When They Learn Asians Score Better Than Whites”, Slate.com, Aug. 13, 2013; Chen, “‘Outwhiting the Whites’”, pp. 146–9; Lee Siegel, “Rise of the Tiger Nation”, Wall Street Journal, Oct. 27, 2012; Ian Lovett, “U.C.L.A. Student’s Video Rant Against Asians Fuel Firestorm”, New York Times, Mar. 16, 2011, A21; Hwang, “The New White Flight”. 567 Електронний лист до Емі Чуа від 14 листопада 2012 року (документ у авторів).
568 “Jeremy Lin: Bias Provides ‘Chip on the Shoulder’”, CBS Sports, Feb. 24, 2012, режим доступу: http://www.cbssports.com/mcc/blogs/entry/22748484/34980303 (дата звернення: 8 березня 2013 року).
569 Louie, Compelled to Excel, pp. 60–1.
570 Anchee Min, The Cooked Seed (New York: Bloomsbury, 2013), p. 343.
571 Jin Li, Cultural Foundations of Learning: East and West (Cambridge: Cambridge University Press, 2012),