Мережевий ефект - Марта Уеллс
Він пішов, і я кілька разів прокрутив розмову.
Я певною мірою довіряв судженням Аради. Вона та Оверс завжди твердо перебували у категорії “найменш ймовірно, що вони відмовляться від SecUnit'а і покинуть його на самотню жахливу долю”, що завжди було тією категорією, яка мене найбільше цікавила. Вони були моїми клієнтами, і все. Як і Менса, як Ратті, Пін-Лі, Бхарадвай та Волеску (який вирішив піти у відставку від активної оцінювальної роботи, що означало, що у нього є здоровий глузд) і так, навіть Гауратін. Просто клієнтами. І якби хтось чи що-небудь намагалося їм нашкодити, я б вирвав йому кишечник.
Коли ми потрапили крізь червоточину в космос Preservation, я знову дивився епізоди "Сходу та падіння святині Місяця", оскільки не було часу починати дивитися щось нове до того, як ми підійдемо до станції. (Переривання не настільки дратує, коли я вже знаю всю історію.) Я хвилювався за Менсу, щоб з нею все було добре, поки мене не було. Я не був точно впевнений, що в даному випадку означало "добре", але був готовий погодитися на "без суттєвих негараздів".
Я щойно закінчував перегляд 137-го епізоду, коли через зв’язок і стрічку залунав судновий сигнал тривоги.
Це могла бути просто навігаційна аномалія, або інший транспорт у неправильному місці. Ми були у загальноприйнятій смузі підходу, і її, як правило, відвідувало багато некорпоративних транспортів без пілотів-ботів, які літали всюди, намагаючись з’ясувати, де вони, до пекла, або, принаймні, я так тлумачив постійний потік скарг від припортового управління станції, до якого Менса мала вільний доступ. Не маючи пілот-бота на нашому кораблі, я не міг отримати прямі оновлення системи, але зараз я натиснув на систему зв’язку, щоб та дозволила мені слухати розмови на мостику. Стенограма:
Другий пілот Михайло: "Він з'явився несподівано! І не виходить на зв’язок".
Спеціаліст по скануванню Раджпріт: "Підхід для стикування. Я зчитую активну зброю".
Пілот Роа: "Ось і все, зв'яжіться зі станцією і скажіть їм…"
Знову Михайло: "Повторюю, дайте відповідь…"
Ох лайно. Я скотився з ліжка, повідомив команду та надіслав до Аради: "Доктор Арада, до нас наближається потенційно вороже судно. Спроба стикування може бути неминучою."
"Потенційно вороже? О ні!" Арада явно занервувала.
"Знову?" — запитав Оверс.
Я дозволив їм відповідати на запити інших членів команди, які надходили через стрічку, відкриваючи свою шафку з кодом. Я витяг снарядну зброю, перевірив завантаження і зарядку, а потім розбудив своїх сплячих безпілотників. Усі вони відразу активували свої камери, і мені довелося витратити кілька секунд, щоб відсортувати та обробити багато входів.
Я змінив їм форму стеження ще до того, як ми увійшли в червоточину та повернувся до одягу, який мені подобався найбільше (робочі черевики, штани з великою кількістю кишень (добрі для зберігання моїх маленьких безпілотників), футболка та куртка з м'який капюшоном, усі в темних кольорах), тому що мені не подобалося носити логотипи, навіть логотип оцінювання Preservation, який був лише варіацією печатки планетного уряду, а не корпоративним логотипом. У мене був захисний жилет оперативної безпеки станції, призначений для забезпечення певного захисту від інерційних ударів, повільних снарядів, вогню плазми, імпульсів низької енергії тощо. Я не носив його, тому що він а) нікчемний для того типу вогневої сили, що зазвичай розгортається проти мене, і б) на ньому був логотип. (Я знаю, мені потрібно це подолати.)
Я змусив себе надіти жилет під куртку. Можливо, мені знадобиться вся допомога, яку я можу отримати.
До цього моменту потенційний ворог продовжував наближатися. Пілот Роа закінчував загальне оголошення, приблизно те саме, що я вже сказав Араді. Коли я виходив з кабіни, мої безпілотники оточили мене у вигляді хмари. Мені потрібна була більш пряма інформація з мостика корабля, тому я послав одного з них туди, і він рвонув вперед, коли я рушив коридором до пандусу. У мене був план, але це здебільшого було "відбити ворогів від корабля", що є не стільки планом, скільки заявою про надію.
Могло бути дійсно погано.
Я знаю, я знаю, я — Безпека, я повинен уже мати план на випадок десантування. Але я звик, що планування робить керівник людей і… Ну гаразд, так, я просто не дуже турбувався, тому що ймовірність нападу на шляху повернення з місії була настільки незначною, що її не варто було брати до уваги, і можна було дозволити собі перегляд медіа. Я б доклав більше зусиль, щоб придумати сценарій нападу чи оборони для об’єкта, перебуваючого на планеті. (Нічого з того, що я не міг використати під час однієї фактичної атаки на об’єкт, але, хоча це було спокусливим, “попереднє планування — відстій”, здається було неправильним уроком, який можна було витягнути з минулого інциденту.)
У всякому разі, SecUnits відправляли як вантаж на транспортах компанії, і я не мав у своєму архіві жодних процедурних документів щодо дій всередині корабля. Єдина атака "корабель на корабель", в якій я брав участь, була вірусною, і я ледь не знищив свій мозок під час її відбивання.
Якщо говорити про стеження, то мої монітори оповіщення на комунікаціях та каналах не виявляли жодних спроб ворожого судна встановити контакт. Це могло просто означати, що вони вже знали, що у нас немає пілот-бота, який би атакував за допомогою вбивчих чи шкідливих програм.
Я піднімався по пандусу повз кімнати для екіпажу, ідучи до контрольної палуби. Мій безпілотник вже летів у базовому кораблі і прямував до мостика. Коли люк на мостик відкрився, щоб випустити Раджпріт, він прослизнув всередину. Тепер я бачив просторову діаграму, що плавала над пультами управління. Михайло сидів у кріслі пілота, спітнівши від світлого волосся до брів. Роа стояв на ногах, зосередившись, одна рука була простягнута до інтерфейсу маневрування. Це виглядало як фрагмент з серіалу-бойовика, безпосередньо перед тим, як стається щось драматичне.
Потім сталося щось кардинальне.
Хіт був зовсім не схожий на той, який показують у ЗМІ як корабельний бій. Я відчув щось більше схоже на стрибок напруги, ніж на будь-що інше. Сила тяжіння хитнулася якраз настільки, щоб вдарити мене об перегородку. вогні вздовж пандусу замиготіли. Потік автоматичних попереджень надійшов з інженерної секції корабля, а потім вимкнулися двигуни та зв'язок. Я намагався впімати корм базового корабля, сила тяжіння знову хитнулася, Енергоблок нашого модуля вимкнувся, і ми перейшли на резервне живлення життєзабезпечення. Мої безпілотники розсіялися, коли потік сили тяжіння змінив