Веселий ярмарок - Сергій Володимирович Кисельов
Там також усі рубають
Вугольок без впину —
Й розігнутися нема як,
Випростати спину...
— Де ж герой?
Чи цей ляскучий,
Молотком що строчить?
Чи отой, що нам сліпуче
Кида світло в очі? —
Молодик докучний знову
Дивиться питально.
Голова насупив брови
І сказав повчально:
— В нашій шахті, небораче,
В кожному вибої —
Всі, кого допіру бачив,
То і є герої!
Микола Яровий
РОЗСУДИВ
Агресивний батько,
Агресивна мати,
Вкупі жить не можуть -
Треба розлучати,
Треба розлучати!
Ну, а як же діти?
— А дітей ми можем
Взять і поділити,—
Мовить батько глухо,
Бубонить, як в бочку.—
Можу при собі я
Залишити дочку.
В нас вона найстарша,
Матиму підмогу:
І борщу наварить,
Вимиє підлогу...
Федосій, найменший,—
Цей нехай з тобою,
Підросте, тоді вже
Десь його пристрою...
Залишитись вдома
Теж не світить Гнату,
Можемо його ми
Здать до інтернату...
Жде така ж дорога.
Владю... Владислава...
Тут нам допоможе —
Раду дасть держава!
В нас вона хороша,
Щедра, не скупенька,—
Виростить дітей нам
Любих і рідненьких!
НАШ ВЕРНІСАЖ
Так часто виходила заміж, що забула дівоче прізвище.
Роздвоєна особа: вдома — холерик, на роботі — флегматик.
Муза графомана не мав вихідних.
ВОЛОДИМИР ТРИЩУК
З характеристики: «Особливо відзначився при копанні ями ближньому».
Папірець мав стільки печаток, резолюцій та віз, що забажав врешті-решт окремої шафи.
«Як на мій погляд......»— так завжди починав Кріт свої критичні виступи.
ВАЛЕНТИН ЧЕМЕРИС
Коли скидають мундир, залишається тільки честь.
У надії на краще миряться і з раєм.
Сатира здатна боротися навіть з критикою.
Ми добре знаємо собі ціну. Вона завжди перевищує нашу зарплату.
ДАНИЛО РУДИЙ
Михайло Прудник
КЕРАМІЧНА УСМІШКА? Є ТАКА!
Різні бувають читачі. Одні люблять читати в затишному залі бібліотеки, інші — на пляжі, треті гортають сторінки в салоні автобуса, який раз у раз підстрибує на вибоїнах.
Миколу ж Вакуленка дуже часто можна побачити з книжкою... біля печі. Прочитає трохи, усміхнеться і з нетерпінням чекає, коли підрум'яниться чергова випічка.
Можливо, тут дивуватися і не було б чому. Бо ж не один чоловік, вирішивши приготувати дружині на Восьме березня чи на день народження святкові марципани, цілісінький день топтався біля печі. Щоправда, частіше за все ті марципани згорали, а потому піч ковтала ще один примірник «Кулінарної мудрості».
Але Микола Вакуленко чаклує біля печі не з книжкою про смачні і поживні страви, а з художньою. І здебільшого гумористичною.
Гумористи, звичайно, у своїх творах «відкрили» не один унікальний рецепт пампушок, борщів, запіканок, холодців і т. д.
Але щоб за тими рецептами хтось наважувався щось приготувати!..
— Я теж не наважуюся,— сміється Микола Вакуленко, витягнувши з печі готову продукцію.— Мене цікавить у книгах гумористів інше... Наприклад, коли я вперше прочитав роман Олега Чорногуза «Аристократ» із Вапнярки», то зримо уявив собі працівників «всесвітньовідомого» філіалу науково-дослідного інституту по вивченню попиту на ондатрово-пижикові шапки, або скорочено «Фіндіпошу». Оскільки це були не просто образи, а унікальні типи пристосуванців, підлабузників, псевдонауковців, бюрократів і джиґунів. Виписані вони яскраво і талановито.
Згадайте, скажімо, незамінимого директора «Фіндіпошу» Стратона Стратоновича Ковбика, слова якого були такі соковиті, як солоні кавуни взимку, після котрих у підлеглих виділялися шлункові соки. Він завжди напускав на себе серйозність і нагадував пам'ятник, витесаний з монолітної брили. Я, звичайно, не витесував його з каменю, а виліпив з глини. Виліпив і випік ось у цій спеціальній печі. Гадаю, від цього Стратон Стратонович Ковбик не втратив своєї «монументальності». А хіба можна було оминути інших працівників «Фіндіпошу»? Наприклад, Михайла Танасовича Ховрашкевича, який пропонував схрестити ондатру з їжаком, щоб шкурка нового звірка скидалася на готову шапку. Чи Георга Панчішку, унікального «хамелеона», який боявся всього, навіть своїх власних слів, зате міг дістати кофту, термос, імпортну авторучку, жіночі рейтузи і т. д. Або Карла Івановича — головного бухгалтера «Фіндіпошу», котрий коли лягав спати чи заплющував очі, то завжди уявляв себе спочатку завідуючим районним фінансовим відділом, потім обласним, а засинав уже міністром фінансів. Художника Даромира Чигиренка-Репнінського, який, здається, усе життя працював над оформленням фіндіпошівського гасла «Дамо кожному громадянинові по шапці!». Нарешті, найголовнішого «аристократа» Євграфа Сідалковського, котрий навіть обідав перед дзеркалом, час від часу заглядаючи у «Правила хорошого тону». Його товариша Євмена Грака, який одним ковтком міг випити Грінчак горілки. Дуже колоритні й жіночі образи.
І слід сказати, що «аристократія з «Фіндіпошу» в кераміці Миколі Вакуленку вдалася. Бо молодий скульптор з Ялти не вперше звертається до літературної теми. Той, хто бував на його виставках, окрім фольклорних образів, обов'язково запам'ятав і гоголівських Чичикова, Собакевича, Пацюка, шолоховського діда Щукаря, Одарку і Карася з класичної української опери.
Цілий ряд героїв з п'єс «По ревізії», «Пошилися в дурні», «Глитай, або ж Павук» Микола Вакуленко виліпив спеціально для будинку-музею Марка Кропивницького, який нещодавно відкрився у м. Кіровограді.
У скульптора чимало творчих задумів.
— Хотілося б виліпити і Хому Хаєцького з «Прапороносців» Олеся Гончара, багатьох героїв усмішок Остапа Вишні та п'єс Олександра Корнійчука, і... Але, як мовиться в одному прислів'ї, не кажи гоп...— усміхається Микола.
Микола Вакуленко, як ви переконалися, любить образи як веселих людей, так і тих, яких справедливо називають людьми з негативними рисами в характері. Він один з небагатьох у республіці скульпторів, які «ліплять усмішку» за художніми творами. Його талант щедрий і оригінальний. І тому хочеться вірити, що Микола проілюструє в скульптурі ще не один сатирично-гумористичний твір, в його руках «оживе» не один літературний герой.
Якщо М. Вакуленко знаходить веселі образи у літературних творах, то киянин Володимир Борозенець віднаходить їх переважно у народній жартівливій пісні. В отій пісні, в якій — і характер народу, і його мудрість, і його життєлюбна вдача.
Дивишся на керамічні скульптурки Володимира і здається, що бідова дівчина, яка підсіла до парубка на віз, зараз заспіває:
— Да куди їдеш, Явтуше?
А той, навіть не глянувши на неї, сердито буркне:
— Не скажу!
Володимир Борозенець розповідає:
— Я, коли створюю веселі скульптурки, то й сам співаю. І тоді руки, здається, самі знаходять відповідні форми, підсвідомо ліплять те, що тижнями виношувалося в твоїй уяві.
Любов до пісні Володимиру передалася від бабусі, яка вечорами, вишиваючи рушники, співала і сумних, і веселих. Але йому більше подобалися веселі. Бо від них просторіше і світліше ставало в селянській хаті над Дніпром.
І хоча Володимир народився в Києві, дуже