Нестяма - Богдан Жолдак
Наче дві авоськи упали на Люсю:
— Що-о...
Соня кидає до Люсі:
— А ти мовци, етимологія!
Анатолій починає мовчати. Теж.
Люся промовляє до Соні:
— Так ти їх — береш?
— Кого беру їх? — дивується Соня.
— Колготки, що я позавчора приносила. Ну, імпортні.
— Які!?
— Ті, що в тебе на ногах.
Жінки втуплюються одна в одну, а потім — у телевізор. Особливо Люся:
— Які гарні кольори. Давно купили?
— Ми не купили ми. Взяли на прокат його, гада.
— Чому так?
— Ми прокатові взе стільки гросей на нього заплатили, сцьо мозна два таких купити їх.
Люся сплескує:
— А одна моя знайома взяла з прокаті піаніно. Вивчилась на ньому сама. Потім вивчилися її діти, а тепер вчаться її онуки. I от вона розуміє, що вже виплатила за нього утричі більше, ніж за нове піаніно.
— Який зах!
— Вони б могли вже купити три, ні! — чотири піаніно на ці гроші. I грати, грати, грати! Коли він цілується, то в мене таке враження, що він смокче кістку.
Соня відповідає після паузи:
— I в мене — тез.
Жінки тиснуть руки, прощаються. Люся йде.
Двері туалету широко розчиняються і на порозі постає скуйовджений Володя. Рвучко виймає кулаки з кишень і на підлогу з брюк випадає папірець. Володя нахиляється, читає:
— «Я тебе люблю». Що таке?.. Хто писав? — питає він.
Доки з-за стіни не дзвенить голос Оленки:
— Якби ти знав, таточко, як я тебе люблю.
Приголомшений Володя заходить до кімнати і незабаром звідти починають линути фортепіанні гами. Всі чують ще й:
— Таточко, я тебе люблю.
Володя відповідає:
— Мий руки і лягай спати.
У коридорі дзвонить телефон.
На це виходить Соня, стомлено знімає трубку.
— Алло, Люся? — радіє він.
— Я не Люся я, — зітхає Соня.
— Ну це ж — Київ?
— Так.
— Алло, Люся?
— Я — не Люся. Я — Соня.
— Соня? А чого ж ти тоді казала, що Люся?
— Я такого не казала.
— Алло, Люсю? Завтра я буду в Києві.
— Я дузе рада.
— I я дуже радий! Скажіть, а що вам більше подобається: букет квітів чи пляшка? Бо я в Києві не був, — пояснює він.
— Еге. Подзвоніть мені до дванадцятої. Або після.
— Так я приїду, Люсю, і з вокзалу подзвоню.
— Я — не Люся. Я — Соня.
Телефон мить думає.
— Соня так Соня. Я — згоден.
Соня мить міркує.
— Я — тез.
Вона довго стоїть, затулившися спиною, ховаючи собою апарат.
Знову час «А»
Знову повернувся до помешкання портрет Юрія Сенкевича та старенький телевізор — уся квартира ще в попередній, ще передвесільній метушні.
Христина Свиридівна й Соня ріжуть овочі, на балконі попихують цигарками Люся й Ніна. Протираючи димом фужери.
— Хто так ріже петрушку? Кому ти так крупно ріжеш? Свиням? — цікавиться бабуся.
Соня все, що порізала, струшує в каструлю. Тоді бере в праву руку дошку, підходить впритул до Христини Сви-ридівни:
— Ви коли-небудь бацили це, сцьоб свиням різали пет-руску їм?
Христина Свиридівна, одсахнувшись од дошки, хитає головою, що ні.
Соня йде геть, тобто до кімнати, вмикає «Соні», з її кімнати залунала така ж імпортняча музика.
Христина Свиридівна сама на кухні кришить сало, з балкона заходять Ніна й Люся, стара схлипує:
— Я не вірю, — киває на музику, — жодному її слову.
— ? — Ніна.
— ? — Люся.
— Вона мені сказала, що Херсон стоїть на Дніпрі, наче я така дурна й не знаю, де стоїть Херсон, — провадить бабуся.
Володя од порога починає сміятися з