Основи загальної психології. Том I - Оксана Василівна Полозенко
в) середній шкільний вік;
г) старший шкільний вік.
11. У якому віці уява характеризується послабленим зв’язком із мисленням (закон Рібо):
а) 3-10 років;
б) 11–15 років;
в) 16–25 років;
г) 26–45 років.
12. Процес мимовільного або довільного створення образів, не призначених для втілення у дійсність, — це:
а) активна уява;
б) пасивна уява;
в) первісна свідомість;
г) містичні значення.
13. До пасивної уяви, мимовільного чи довільного створення образів, які не призначені для втілення в дійсність належить:
а) фантазування;
б) репродуктивна уява;
в) мрія;
г) творча уява.
14. До якого психічного процесу належать прийоми створення образів аглютинація, гіперболізація, схематизація, типізація:
а) мислення;
б) уяви;
в) уваги;
г) волі.
15. Визначте, який прийом використано для створення образів фантастичних істот — кентавра, сфінкса, дракона тощо:
а) аглютинація;
б) гіперболізація;
в) загострення;
г) типізація.
16. Персервація — це:
а) уявлення, які мають нав’язливий характер;
б) відтворення, що виникає при повторному сприйманні;
в) «виринання» у свідомості того, що раніше важко було згадати;
г) активізація попередніх вражень, які сприяють пригадуванню.
17. Створення нового образу шляхом поєднання якостей, властивостей або частин, запозичених від різних об’єктів, називається:
а) аглютинацією;
б) аналогією;
в) наголошуванням;
г) типізація.
18. Форма психічного відображення, яка полягає в створенні образів на основі раніше сформованих уявлень, називається:
а) відчуттям;
б) уявою;
в) сприйманням;
г) почуттями.
19. Прийом створення нового образу, схожого на реально існуючий об’єкт, у якому проектується принципово нова модель явища чи факту, — це:
а) аглютинація;
б) типізація;
в) аналогія;
г) акцентування.
20. Вид уяви, який скеровується спеціальною метою створити образ того чи іншого об’єкта, називається:
а) аналогією;
б) акцентуванням;
в) мимовільним;
г) довільним.
21. Прийом створення нового образу, який полягає в навмисному посиленні в об’єкті певних ознак, що виявляються домінуючими на фоні інших, — це:
а) типізація;
б) аналогія;
в) акцентування;
г) аглютинація.
22. Вид уяви, який характеризується створенням людиною образів нових для неї об’єктів на основі їх словесного опису, графічного чи музичного зображення, називається:
а) довільною уявою;
б) мимовільною уявою;
в) творчою уявою;
г) репродуктивною уявою.
23. Прийом, що полягає у виділенні суттєвого, яке повторюється в однорідних фактах, і втіленні його у новому конкретному образі, - це:
а) аналогія;
б) акцентування;
в) аглютинація;
г) типізація.
24. Вид уяви, який знаходить свій вияв у створенні образів бажаного майбутнього, називається:
а) аглютинацією;
б) мрією;
в) гіперболізацією;
г) літотою.
25. Локатор та «електронне око» були створені за допомогою такого прийому уяви як:
а) акцентування;
б) аглютинація;
в) типізація;
г) аналогія.
26. Образи русалки, мінотавра, пегаса створені за допомогою такої форми уяви, як:
а) типізація;
б) гіперболізація;
в) схематизація;
г) аглютинація.
27. Технічні винаходи: тролейбус, аеросани, літак-амфібія створені за допомогою такої форми уяви, як:
а) аглютинація;
б) типізація;
в) аналогія;
г) акцентування.
28. За допомогою якого прийому уяви створено образи таких казкових героїв: Хлопчик-Мізинчик, Дюймовочка, ельф, гном:
а) схематизація;
б) гіперболізація;
в) аглютинація;
г) літота.
29. Художник створює карикатури й шаржі за допомогою такого прийому уяви, як:
а) типізація;
б) аналогія;
в) аглютинація;
г) акцентування.
30. Вид уяви, який проявляється тоді, коли необхідно відтворити уявлення об’єкта, що якомога повніше відповідає його опису, називається:
а) відтворюючою;
б) творчою;