Шлях митця. Духовна дорога до примноження творчості - Джулія Кемерон
Протягом наступного тижня ви маєте проаналізувати, на що витрачаєте гроші. Придбайте маленький кишеньковий записник і фіксуйте у ньому кожну витрачену копійку. Не важливо, що це за покупка, наскільки вона дріб’язкова чи дешева. Дрібняки — також гроші.
Кожного дня записуйте дату і рахуйте — що ви купили, скільки і на що витратили: на купівлю продуктів, на обід у кафе, на таксі, на квиток на метро, позичили гроші брату і так далі. Будьте скрупульозні. Робіть підрахунки ретельно. І не осуджуйте себе. Це вправа на спостерігання за собою, а не на самобичування.
Ви можете записувати свої витрати протягом цілого місяця або і більше. Така звітність покаже вам, що ви по-справжньому цінуєте, коли йдеться про гроші. Часто ваші витрати відрізнятимуться від ваших справжніх цінностей. Ми тринькаємо гроші на абищиці, які нам абсолютно не потрібні, і відмовляємо собі у тому, що могло б нас дійсно потішити. Для багатьох з нас підрахунок — необхідна прелюдія до вміння насолоджуватися творчою розкішшю.
Вправа «Грошове божевілля»
Закінчіть речення:
1. Люди, у яких є гроші, — це _.
2. Гроші роблять людей _.
3. У мене було б більше грошей, якби я_.
4. Мій тато думав, що гроші_.
5. Моя мама завжди казала, що гроші_.
6. У моїй родині гроші стали причиною_.
7. Гроші дорівнює _.
8. Якби у мене були гроші, я б _.
9. Якби я міг (могла) собі це дозволити, я б _.
10. Якби у мене було трохи грошей, я б_.
11. Боюся, що якби у мене були гроші, я б_.
12. Гроші — це _.
13. Гроші — це причина_.
14. Мати гроші — це не _.
15. Щоб мати більше грошей, мені б довелося_.
16. Коли у мене є гроші, я зазвичай_.
17. Я думаю, що гроші_.
18. Якби я не був (була) таким (такою) скнарою, я б _.
19. Люди думають, що гроші _.
20. Коли у мене зовсім немає грошей, я розумію, що_.
***
Творчій людині важливо відчувати незадоволення! Це не жадібність, а радше апетит.
Лоренс Кальканьо
Завдання
1. Достаток в природі: пошукайте п’ять красивих або цікавих камінців. Мені особливо подобається ця вправа, тому що камінці можна носити в кишені і перебирати в руках на ділових зустрічах.
2. Достаток в природі: зірвіть п’ять листків або квіток. Можете навіть вкласти їх у книжку, обгорнувши з двох сторін парафінованим папером. Це нічого, що востаннє ви таке робили, коли ходили в дитячий садочок. Саме там найбільше і займаються творчими іграми. Дозвольте собі знову погратися.
3. Розчистка: викиньте або віддайте комусь п’ять зношених речей з вашого гардеробу.
4. Творчість: спечіть щось. (Якщо ви не їсте солодкого, то приготуйте фруктовий салат). Зовсім не обов’язково створювати лише витвори мистецтва з великої літери. Дуже часто приготування їжі може допомогти вам придумати щось творче в іншій сфері. Коли мені не пишеться, я варю суп і печу пиріг.
5. Спілкування: надішліть листівки п’ятьом друзям. Ця вправа не для того, щоб всі сказали, яка ви хороша людина. Надішліть листівки тим людям, від яких дійсно хотіли б отримати відповідь.
6. Перечитайте «Основні принципи» (див. с. 25). Робіть це щодня. Перечитайте «Молитву митця», яку ви написали під час четвертого тижня, або мою, на сторінці 342. Робіть це щодня.
7. Розчистка: чи змінилося щось у вашому домі? Зробіть так, щоб змінилося.
8. Прийняття: чи з’явилося у вашому житті нове відчуття потоку? Потренуйтеся говорити «так» будь-якій дурничці і подарункам.
9. Процвітання: чи змінилося щось у вашому матеріальному становищі, чи, може, очікується можливість змін? Чи з’явилися у вас якісь — нехай і геть божевільні — ідеї щодо того, чим би вам дуже хотілося зайнятися? Зберіть візуалізації, які нагадували б вам про ці ідеї, і складіть їх у свою течку візуалізації.
Перевірка
1. Скільки разів цього тижня ви писали ранкові сторінки? (Ви вже використовували їх, щоб подумати про творчу розкіш?) Як ви під час цього почувалися?
2. Чи ходили ви цього тижня на творче побачення? (Ви вже думали над тим, щоб дозволити собі сходити на два побачення на тиждень?) Що ви робили? Як у цей час почувалися?
3. Чи довелося вам цього тижня помітити якісь вияви синхронності? Які саме?
4. Чи трапилося цього тижня ще щось, що, на вашу думку, є важливим для вашого творчого відновлення? Опишіть, що саме.
Тиждень 7. Відновлюємо відчуття зв'язку
Цього тижня ми практикуватимемо правильне ставлення заради розвитку творчості, приділяючи увагу як вашому вмінню сприймати, так і вмінню діяти. Есе, вправи і завдання цього розділу покликані відновити цілі ділянки вашого істинного творчого інтересу, які виявляються відповідно до того, як ви надаєте все більшого значення своїм мріям.
Уміння слухати
Вправність, яку ми удосконалюємо за допомогою ранкових сторінок і творчих побачень, — уміння слухати.
Сторінки вчать нас слухати, не звертаючи уваги на Цензора, а творчі побачення вчать уловлювати голос натхнення. Незважаючи на те, що обидва ці заняття жодним