Основи загальної психології. Том I - Оксана Василівна Полозенко
а) свідомість;
б) психіка;
в) перцепція;
г) вища самість.
5. Важливими характеристиками свідомості вважаються такі:
а) розрізнення суб’єкта й об’єкта;
б) немотивоване спонукання до дії;
в) спонтанність поведінки;
г) готовність до діяльності.
6. Способи регуляції поведінки живих істот в навколишньому середовищі, властивості якого сприймаються головним мозком у вигляді сигналів за допомогою органів відчуття (колір, звук, запах), — це:
а) перша сигнальна система;
б) друга сигнальна система;
в) система регуляції;
г) нервова периферична система.
7. Друга сигнальна система — це способи регуляції поведінки живих істот у навколишньому середовищі, властивості якого сприймаються головним мозком у вигляді сигналів за допомогою:
а) зорових відчуттів;
б) смакових відчуттів;
в) тактильних відчуттів;
г) знакової системи мови.
8. Рефлекси, які утворюються під впливом умов життя за участі великих півкуль головного мозку — це:
а) умовні рефлекси;
б) безумовні рефлекси;
в) диференційовані рефлекси;
г) надумовні рефлекси.
9. Рефлекси, які виробилися і закріпилися у процесі тривалого
біологічного розвитку живих істот, — це:
а) безумовні рефлекси;
б) диференційовані рефлекси;
в) надумовні рефлекси;
г) умовні рефлекси.
10. Складні форми поведінки, які відображають міжпредметні зв’язки і забезпечують великі можливості пристосування та перенесення навичок, — це:
а) інстинкти;
б) навички;
в) інтелектуальна поведінка;
г) вміння.
11. Сигнальна система, яка характеризується тим, що сигнальну функцію виконують предмети і явища зовнішнього світу, їхні властивості, які безпосередньо діють на рецептори. Вона є спільною для тварин і людей — це:
а) перша сигнальна система;
б) друга сигнальна система;
в) третя сигнальна система;
г) четверта сигнальна система.
12. Закономірні реакції організму на певні подразники, здійснювані за участю тих чи інших відділів центральної нервової системи, — це:
а) рефлекси;
б) уміння;
в) навички;
г) інтелектуальні дії.
13. Система тимчасових нервових зв’язків, утворених за участю мови як засобу спілкування людей — це:
а) перша сигнальна система;
б) друга сигнальна система;
в) третя сигнальна система;
г) четверта сигнальна система.
14. Властивість головного мозку, яка забезпечує здатність людини відображати дію предметів і явищ навколишнього світу, — це:
а) підсвідомість;
б) свідомість;
в) рефлекси;
г) психіка.
15. Подразливість як рівень розвитку психіки властива:
а) безхребетним;
б) членистоногим;
в) вищим тваринам;
г) найпростішим.
16. До характеристик психіки не належить:
а) активне відображення об’єктивного світу;
б) побудова суб’єктом картини об’єктивного світу;
в) властивість будь-якої живої матерії;
г) регуляція поведінки та діяльності.
17. Свідомість характерна для:
а) вищих тварин;
б) людини;
в) людини й вищих тварин;
г) усіх хребетних.
18. Носієм психіки у людини є:
а) головний мозок;
б) кора великих півкуль головного мозку;
в) периферична нервова система;
г) центральна й периферична нервова система.
19. Шимпанзе дістає принаду за допомогою палиці, яка на той час не
перебуває в її полі зору — це свідчить про наявність у тварин:
а) свідомості;
б) інтелектуальної поведінки;
в) інстинктивної поведінки;
г) випереджального відображення.
20. Здатність реагувати не лише на біологічно значущі, а й на
біологічно нейтральні фактори середовища є важливою характеристикою рівня розвитку психіки:
а) подразливість;
б) свідомість;
в) чутливість;
г) поведінка.
21. Критерієм появи зачатків психіки в живих організмів (за
О.М. Леонтьєвим) є:
а) здатність до пошукової поведінки;
б) наявність чутливості;
в) здатність гнучкого пристосування до середовища;
г) вміння програвати дії у внутрішньому плані.
22. Термін «умовний рефлекс» запропонований:
а) Ч. Дарвіном;
б) І.П. Павловим;
в) І.М. Сєченовим;
г) В.М. Бехтерєвим.
Теми рефератів1. Прояв свідомості в поведінці, психічних процесах, властивостях і станах людини.
2. Розвиток свідомості в психологічних дослідженнях.
3. Розвиток свідомості дитини.
4. Рефлекторна теорія І.М. Сєченова й І.П. Павлова.
5. Стадії та рівні розвитку психіки і поведінки тварин.