Палестина. Найважливіша проблема ісламського світу - Сейєд Алі Хосейні Хаменеї
Звичайно, в іншій частині світу вони привернули увагу та симпатії багатьох християн цитуючи історії із Тори про те, що Палестина є землею, дарованою дітям Ізраїлю. Згідно тієї статистики, яку я бачив, вони змогли привчити мільйони неєврейських сіоністів – особливо в Америці – покладатися на їхню пропаганду та підтримку з боку громадської думки. Вони здійснюють цю пропагандистську роботу багато років і сьогодні із пристрастю продовжують її у світі.
Звичайно, вони витягли найкраще із подій що відбулися – наприклад з подій, що трапилися 11 вересня у Нью-Йорку та Вашингтоні. І вони зуміли відділити питання Палестини від питання ісламського світу. У цьому відношенні сіоністи мають повну підтримку Америки. Проте в країнах, що звуться вільними, ніхто не має права ставити питання чи протестувати проти позбавлення життя палестинських жінок та дітей. Ніхто не сміє говорити про жорстокість, що вчиняється супроти палестинської нації.
Розглянувши цей пропагандистський прийом та знання, що ми одержали від психології ворога, всі мусульманські офіційні представники та всі ті, хто працює в ЗМІ ісламських країн повинні показати значення своєї відповідальності та обрати для себе шлях. Це життєво важливо. Сьогодні це є важливою потребою та важкою відповідальністю не лише для палестинського народу, а й для світу ісламу.
Я хочу обговорити досвід у південному Лівані як приклад. Під час їхньою великого руху супроти сіоністів набожні ліванці та молоді ліванські бійці зуміли використати важіль пропаганди в найкращий спосіб. Вони зуміли представити елементи спротиву та самопожертви ісламському світу відповідним чином. Ось як ворог був зведений нанівець. Весь ісламський світ зрозумів, що сили спротиву робили у південному Лівані, що вони збираються робити та які цілі переслідують. Вони використали прийоми пропаганди у чудовий та підходящий спосіб у південному Лівані. Вони підняли дух своїх друзів, звели нанівець та деморалізували ворога. Це те, що ми завжди повинні чинити. Світ ісламу завжди втягнутий у боротьбу й завжди є ціллю атак. Окуповані території є частиною світу ісламу й нині знаходяться в кігтях сіоністів. Вони атакують ці території вдень і вночі. Отже, слід якнайкраще використовувати ЗМІ в цьому відношенні.
Необхідно показати фундаментальний план пропагандистської стратегії проти сіоністських окупантів. Поодиноке згадування частини сіоністських звірств у особливих випадках є недостатнім. Необхідно спільно встановити та імплементувати загальну пропагандистську стратегію в усьому ісламському світі.
Ми не маємо потужного медіа ресурсу в світі, але те що ми маємо, не є незначущим. Ми повинні якнайкраще використати потенціал та ресурси, що належать ісламському світу.
… Ми не повинні змусити палестинський народ здатися й залишити надію. Ми повинні відображати правду. Правда в тому, що є надія та нові обрії. Правда в тому, що сіоністи зіштовхнулися зі страхом та в тому, що прибічники сіоністів запанікували перед появою популярного національного руху, нації, що рухається вперед покладаючись на релігійну віру. Нація, що рухається вперед єдиним шляхом та покладається на релігійну віру – непереможна. Ми повинні очищати цю правду задля появи надії у серцях тих, хто всередині арени і повинні закласти психологічний фундамент спротиву. Обов’язком ЗМІ є закласти психологічний фундамент спротиву.
… Медіа система мусульманських та арабських країн повинна діяти в спосіб, що не розглядає їх поза ареною подій. Ви на середині арени, подобається це чи ні. Сьогодні кожна із наших дій впливатиме на хід нашої історії. Кожна із наших дій залишиться у віках. Ми сподіваємося, що світ ісламу повністю зрозуміє всі виміри цього питання й виконає свій обов’язок.
Розділ 6. Відповідальність видатних мусульманських персоналій
Обов’язок видатних мусульманських осіб
Кожен є відповідальним у цьому відношенні. Мусульманські інтелектуали, політики, поети, письменники, артисти і наукові кола мають свою відповідальність. Вони впливові люди. Вони можуть підживляти ЗМІ відповідним чином. Навіть той факт, що ви зібралися тут є великою подією. Ви можете використати ці збори як стрижень для координованого медіа руху в ісламському світі. Це є можливим. Чому б нам не скористатися тими інструментами, які нам доступні?
Чимало письменників та інтелектуалів ісламського світу критикують лідерів певних ісламських держав за їхні неналежні відносини із сіоністами. Вони обурюються: «Чому ви не використовуєте свою нафту, багатства та політичні можливості супроти сіоністів?» Звичайно, ця критика обґрунтована. Ми вважаємо цю критику легітимною, однак можна поставити це ж питання до середовища інтелектуалів, письменників та наукових кіл: чому ми не користаємось нашим науковим та інтелектуальним активом так, як слід? Інколи один вірш справляє більший ефект, ніж гроші та багатство. Одного дня, палестинський поет процитував касиду і сколихнув арабський світ: це сталося в 67 чи 68 році. Інколи гарний медіа прийом чи координований пропагандистський рух може справити більший ефект, ніж зупинка постачання нафти.
Ви, дорогі улеми, письменники, інтелектуали та студенти ісламських країн, маєте більш настирливий обов’язок. Ви можете змусити нації усвідомити значущість трагедії, яка була спланована Америкою та Ізраїлем проти світу ісламу. Ви можете розгорнути потужні національні сили для перешкоджання цій трагедії. Уряди, які готуються співпрацювати в цій зраді, повинні пам’ятати про небезпеку, що йде від злості їхніх народів.
Звичайно, мусульманські вчені та інтелектуали по всьому ісламському світі мають спеціальні обов’язки. Лише те, що американці не задоволені деяким рухом не повинно змусити опускати руки деяких релігійних вчених чи муфтіїв у деяких арабських та ісламських країнах й вони не повинні займати позицію, що суперечить ісламу. На жаль, ми є свідками кількох таких прикладів у світі ісламу. Релігійні та нерелігійні вчені ісламського світу, інтелектуали, поети, промовці, оратори, артисти та студенти повинні відігравати свою роль у підтримці палестинського народу. Це їхній обов’язок. Така роль є ефективною і може допомогти пригнобленій нації. Словесної підтримки недостатньо. Вирішальна позиція, прийнята народом є більш важливою та ефективною, аніж багато видів сприяння. Це відповідальність і я сподіваюсь, що Аллах Великий допоможе нам впоратися із цією відповідальністю.
Сьогодні мусульманські уряди та народи – особливо арабські – мають важкий тягар на плечах. Звісно, відповідальність мусульманських та арабських урядів є значно вищою, але обов’язок націй – особливо релігійних учених, політичних фігур, наукових кіл, інтелектуалів та інших впливових людей – не є меншим, ніж обов’язок урядів. Цей обов’язок полягає