Штучний стан - Марта Уеллс
Я злився з натовпом і рушив далі до торгового центру. Мені потрібно було бути обережним, я не міг іти куди завгодно, де б мене перевірили на наявність зброї, а це були всі входи у транспорти, включаючи маленькі трамваї, що кружляли всередині кільця. Я можу зламати сканер зброї, але протоколи безпеки підказували, що на пасажирських потоках їх буде багато (щоб впоратися з напливом пасажирів), і я не міг би обробити так багато одночасно. Крім того, мені довелося б зламати платіжну систему, і це виглядало як набагато більша неприємність, ніж вона того вартувала. До переходу на кільце для відправлення вантажних транспортів, керованих ботами, було ще багато часу, але це дало мені час переглянути розважальну стрічку та завантажити нові медіафайли.
Під час польоту до цього транзитного кільця я перебував сам на порожньому вантажнику і мав можливість подумати над тим, чому я покинув Менсу і що я хочу. Знаю, це теж стало для мене несподіванкою. Але навіть я знав, що не можу провести залишок свого життя наодинці, катаючись на вантажних перевезеннях і споживаючи медіафайли зі ЗМІ, як би привабливо це не звучало.
І у мене зараз був план. Або я матиму план, як тільки отримаю відповідь на одне важливе питання.
Щоб отримати таку відповідь, мені потрібно було поїхати в одне місце, і в наступному циклі у те місце якраз летіли два транспорти, керовані ботами. Перший — вантажний транспорт, більший за той, у якому я сюди потрапив. Він відходив пізніше, і це був кращий варіант, оскільки я мав би більше часу, щоб дістатися до нього і поговорити, щоб він дозволив мені пройти на борт. Я міг би зламати транспорт, якби спробував, але вважав за краще не робити цього. Витрачати стільки часу на того, хто вас не хоче впускати, а потім зламати і змусити його думати, що він вас хоче, здавалося просто моторошним.
Карти та розклади відправлень були доступні у стрічці і прив’язані до всіх основних точок навігації вздовж кільця, тому мені вдалося знайти дорогу до вантажного порту, дочекатися перезмінки та проїхати до зони посадки. Мені довелося зламати систему перевірки посвідчень особи та кілька безпілотників, що перевіряли наявність зброї, на рівні над зоною, а потім мене запінгував бот, що охороняв вхід у комерційну зону. Я не зачепив його, а просто прорвався крізь захист та витер з його пам’яті запис про зустріч зі мною.
(Я був розроблений для взаємодії з різноманітними SecSystems, щоб бути в основному її інтерактивним компонентом. Захисти на цій станції не були фірмовою технікою компанії, але були досить близькі по структурі. Крім того, ніхто не настільки параноїк, як компанія щодо захисту своїх даних, які вона збирає або просто краде, тому я міг ламати системи безпеки, які були набагато надійнішими, ніж у бота.)
Опинившись на потрібному рівні, мені довелося бути гранично обережним, оскільки не було причин, щоб тут хтось не працював, і хоча більшість робіт виконували боти-самоскиди, тут також були люди у формі та люди-імпи. І їх було більше, ніж я розраховував.
Біля входу до мого майбутнього транспорту чомусь було багато людей. Я перевірив стрічку на наявність оповіщень і виявив, що сталася аварія з участю самоскида. Різні сторони розбирали збитки і хто винен. Я міг би почекати, поки вони розійдуться, але вирішив зійти з цього кільця і рухатися далі. І, чесно кажучи, мій імідж у випуску новин приголомшив мене, і я хотів просто зануритися у свої медіа на деякий час і зробити вигляд, що мене не існує. Для цього мені потрібно бути в безпеці на заблокованому автоматизованому транспорті, готовому покинути кільце.
Я перевірив карти на наявність другої можливості. Другий вантажник був приєднаний до іншого доку, позначеного для приватного, некомерційного руху. Якби я рухався швидко, я міг би встигнути потрапити туди, поки він не відлетів.
У розкладі він був позначений як дослідне судно далекого радіусу дії. Це звучало як щось, що матиме екіпаж і, ймовірно, пасажирів, але у доданій інформації було сказано, що він керується ботом і наразі має завдання на вантажний пробіг, який зупинявся в потрібному мені місці призначення. Я зробив історичний пошук у стрічці інформації про його переміщення і виявив, що він належить університету, що базується на планеті в цій системі, який орендував його для поїздок з вантажем у перервах між завданнями, щоб допомогти оплатити його утримання. Подорож до місця призначення триватиме двадцять один цикл, а я дуже потребував усамітнення.
Потрапити в приватні комерційні доки було легко. Я потримав контроль над системою безпеки досить довго, щоб ніхто не помітив, що у мене немає дозволу, і пройшов позаду групи пасажирів та членів екіпажу.
Я знайшов док станції для дослідницького транспорту і дав пінг через порт зв'язку. Він повернувся майже відразу. Уся інформація, яку мені вдалося отримати, свідчила, що док підготовлений до автоматичного запуску, але, щоб бути впевненим, я надіслав запит на наявність людей. Відповідь повернулася нульовою, у доці нікого не було.
Я ще раз передзвонив у транспорт і запропонував ту ж пропозицію, що й у першому: сотні годин медіа, серіалів, книг, музики, включаючи деякі нові шоу, які я тільки що взяв по дорозі через транзитний торговий центр, в обмін на поїздку. Я сказав йому, що я безгрошовий бот, який намагається повернутися до свого опікуна. ("Безгрошовий бот" є оманливим визначенням. Боти вважаються громадянами в деяких некорпоративних політичних утвореннях, таких як Preservation Alliance, але їм все-таки призначають опікунів з людей. Конструкти іноді підпадають під ту ж категорію, що й боти, але іноді — до категорії смертельної зброї. (До вашого відома, це не найкраща категорія для перебування будь-де.)) Ось чому я був вільним агентом серед людей менше семи циклів, включаючи час, проведений на вантажному транспорті, і мені вже потрібен був відпочинок.
Виникла пауза, потім дослідницький транспорт надіслав згоду і відкрив для мене шлюз.
Розділ другий
Я почекав, щоб переконатися, що шлюз закрився, і що немає сигналів тривоги з боку кільця, а потім спустився по коридору доступу. Зі схем, наявних у інформаційному кормі, простір, який