Біблія саморозвитку. Ілюстроване видання. Наполеон Гілл. Думай і багатій. Лао Цзи. Дао-де-цзин. Джеймс Аллен. Як людина мислить - Джеймс Аллен
Люди давним-давно перебувають в постійній омані, тому мудрець, що пізнав дао, відрізняється прямотою, але не проявляє твердість, Він, хоч і має «гострі кути», але не ранить ними інших людей, він вільний і природний, але не розпущений.
Він світиться, але не засліплює.
Вірш 59. Вічне життя і довголіття
В управління народом, як і в особистому вдосконаленні, немає нічого більш важливого, ніж збереження і накопичення життєвої енергії.
Збереження і накопичення життєвої енергії називається «попередньою підготовкою».
«Попередня підготовка» полягає в тому, щоб за допомогою де, зміцнити і збільшити свої сильні сторони.
А зміцнивши і збільшивши свої сильні сторони, за допомогою де, ти ніколи не зустрінеш нічого такого, що не зможеш подолати.
А будучи непереможним, ти не будеш знати кордонів своєї сили, А не знаючи кордонів своєї сили, ти зможеш керувати цілою країною.
А знаючи основи дао, необхідні для того, щоб захистити країну, ти зможеш правити вічно, в спокої і умиротворенні.
Це і є тверді і міцні основи дао, знаючи які будеш жити вічно.
Вірш 60. Управління великою країною схоже на обсмажування дуже дрібної рибки
Управління великою країною схоже на обсмажування дуже дрібної рибки: її не можна часто перевертати, щоб рибка не розвалилася. Використовуй цей принцип для управління Піднебесною, і тоді зла нечисть не зможе діяти.
І тоді не тільки зла нечисть не зможе діяти, але навіть небожителі не зможуть зашкодити людям.
А якщо небожителі не зможуть зашкодити людям, то і святі мудреці будуть втручаються в справи людей.
Ані одні, ані другі не зможуть більше шкодити один одному, і люди зможуть насолоджуватися спокоєм і благодаттю від поверненого їм де.
Вірш 61. Кожен отримує своє…
Управління великою країною можна порівняти з перебуванням в тихому місці в пониззі річки, можна порівняти зі злиттям з Піднебесною, можна порівняти з володінням жіночим началом.
Податливість і м'якість — це особливість жіночого начала, жіноче начало завжди перемагає спокоєм велику міць. А, щоб перемогти велику міць, жіноче начало вдається до поступок і використовує спокій як засіб.
Тому велика країна, поступаючись маленькій, отримує її.
А маленька країна, поступаючись великій, підкорює її.
Саме тому можна використовувати поступки і покірність, щоб отримати;
А можна і поступатися, і отримувати одночасно.
Великий країні не слід надмірно прагнути до управління і контролю над маленькою, як то кажуть «великій країні слід піклуватися лише про те, щоб всі були ситі».
А маленькій країні не варто занадто виконувати волю великої.
Коли обидві сторони отримали те, до чого прагнули, великій країні, тим більше, слід бути більш терпимою і поступливою по відношенню до маленької.
Вірш 62. Притулок для усього існуючого
Дао є притулком усього існуючого: воно — скарб для добрих людей, і місце, де вони все зберігають, для поганих.
Добрі слова викликають загальну повагу, А хороші вчинки допомагають тобі самому подивитися з повагою на інших.
Запитають: «Що ж втрачає погана людина відмовляючись від цього?»
Відповім: «Це виглядає так, немов государ і три його радника здійснюють пишний виїзд для жертвоприношень предкам. І хоч їх виїзд багатий і пишний, але ці пишність і багатство не йдуть ні в яке порівняння з тим, що набуває людина, слідуючи дао!»
Чому ж в давнину люди так дорожили дао?
Чи правда, що вони отримували бажане, а їх проступки прощалися?
Так, правда, саме тому вони так і цінували дао.
Вірш 63. Велике породжує мале
Твори недіяння, практикуй утримання, їж несмачну їжу.
Велике породжує дрібне, а велике береться з малого, на образу відповідай чеснотою де.
Подолання важкого починай з легкого, здійснення великого починай з нікчемного.
У Піднебесній важке береться з легкого, а легке виходить з важкого.
Тому мудрець, що пізнав дао, не вважає себе великим, але таким стає.
Тому в тій людині, яка легко дає обіцянки, мало щирості, А той, хто з великою легкістю дивиться на справи, зіткнеться при їх вирішенні з безліччю труднощів.
Тому мудрець, що пізнав дао, до кожної справи ставиться як до важкої, саме тому ніколи не зустрічається з труднощами!
Вірш 64. В кінці будь так само обережний, як і на початку
Те, що стабільно, легко зберегти.
Те, що ще не розкрилося, легко контролювати.
Те, що ослаблене, легко розділити.
Те, що дрібно і тонко, легко розсіяти.
Діяти треба до того, як щось станеться, А порядок в державі треба встановлювати до настання смути.
Могутнє дерево виростає з дрібної крихти.
А висока дев'ятиповерхова вежа починає зводитися з жменьки землі.
Дорога в тисячу лі починається з одного кроку.
Пам'ятай: діяльний зазнає невдачі, а власник втратить власність.
Тому-то мудрець, що пізнав дао, знаходиться в недіянні — і він не програє.
Він нічим не володіє — і не втрачає цього.
А прості люди завжди, в своїх справах, прагнуть до успіху і тому зазнають невдачі.
Будь у всьому, від початку до кінця, обережний, тоді не зазнаєш невдач. Мудрець, який пізнав дао, бажає того, що не бажають інші.
Він знецінює дорогі речі і предмети.
Він вчиться тому, чому не вчаться інші: повторюючи, скоєні всіма, помилки, він їх виправляє.
Він дозволяє всьому існуючому розвиватися природним чином, за своїми законами, і не наважується ні в що втручатися.
Вірш 65. Ті, хто слідує дао…
Ті, хто в давнину слідували дао, не вчили народ хитрості і спритності, а вчили простоті і чесності: важко керувати людьми, коли в них багато спритності та хитрості. Скористайся спритністю для управління — і це принесе нещастя країні!
Не використовуй спритність для управління країною — і це принесе щастя!
Ці два принципи складають одне ціле, розуміння цього єдиного цілого можна назвати «розумінням потаємної чесноти де».
Таємна доброчесність де глибока і обширна, разом з усім існуючим, вона повертається до істинної простоті дао, і після цього слідує природності.
Вірш 66. Борись без боротьби
Річки і моря можуть збирати в собі течії ста струмків і маленьких річок, тому що вони знаходяться нижче їх і, всі потоки, стікаються в їх води.
Тому річки і моря правлять ста потоками.
Мудрець, який пізнав дао, коли бажає підпорядкувати людей і управляти ними, повинен бути смиренним в промовах.
А бажаючих бути попереду інших, повинен поставити себе позаду всіх.
Мудрець, який пізнав дао, підпорядковуючи народ і