Біблія саморозвитку. Ілюстроване видання. Наполеон Гілл. Думай і багатій. Лао Цзи. Дао-де-цзин. Джеймс Аллен. Як людина мислить - Джеймс Аллен
Прекрасна армія — це засіб, що приносить нещастя, і всі ненавидять її! Тому людина, що осягнула дао, не використовує цей засіб.
Шляхетний правитель в мирний час цінує поступливість, а в битві цінує жорстокість.
Армія — це засіб, що приносить нещастя, тому государ не використовує її в звичайний час: найкраще вдаватися до цього засобу, як для крайнього заходу.
Найкраще бути неупередженим, а коли переможеш, то не звеличувати себе перемогою. Звеличення себе перемогою значить, що вам подобається вбивати.
А якщо людині подобається вбивати, то її поведінка йде врозріз з бажанням Піднебесної.
Щастя і процвітання з'являються від поступливості, а війна і насильство з'являються від жорстокості.
У битві військо з малою військовою міццю має спиратися на поступливість.
А військо з великою військовою міццю має спиратися на жорсткість.
І це означає, що похоронні ритуали повинні використовуватися в управлінні солдатами.
Коли на війні багато вбитих — сумуєте і плачте за ними.
Здобувши перемогу — вшануйте убитих гідними похоронами.
Вірш 32. Знай міру і уникнеш небезпеки
Дао завжди безіменно і чисто!
Хоча воно і мізерно, але ніхто в світі йому не господар.
Якщо государ і аристократи змогли б самі його дотримуватися, то і народ прийшов би до нього по своїй волі.
Небо і Земля, злившись в гармонії, породили б солодку росу (нектар), а народ, без наказів, зажив спокійно без чвар.
Коли став встановлюватися вищий порядок, Тоді у всього сущого з'явилися імена.
А оскільки у всього сущого з'явилися імена, то з'явилася і міра всьому. А зная всьому в житті міру, не доходи до межі, і уникнеш небезпеки.
Дао, наче море Піднебесної, до якого стікаються всі потоки, і воно робить все існуюче природним.
Вірш 33. Знаючий себе — просвітлений
Той, хто знає людей — мудрий, той, хто знає себе — просвітлений.
Той, хто переміг інших — сильний, той, хто переміг себе — могутній.
Люди, які знають міру і почуття задоволеності — щасливі, люди, які невтомно працюють, мають волю.
Людина, які ніколи не втрачають основ, знаходять безсмертя і вічність.
Тіло смертне, але дао вічнє! Покладаючись на дао можна знайти безсмертя.
Вірш 34. Не звеличуй себе і станеш великим
Дао всюди розтікається і всюди проникає, воно і зліва, і справа.
Вона ростить всеіснуюче і не відмовляється, воно успішно все завершує і не пишається.
Воно вигодувало все існуюче, не привласнюючи його.
Дао ніколи не терзають пристрасті і бажання, тому його можна називати «нікчемним».
Але все існуюче знову повертається до нього, проте воно не володіє ним, тому його можна назвати «великем».
Воно ніколи само не звеличує себе, тому і стає великим!
Вірш 35. Притягуючись, вони з не заважають одне одному
Хто б не став володарем великого дао, вся Піднебесна прийде до нього і все існуюче потягнеться до нього, але все існуюче і той, хто володіє великим дао, притягуючись, не завадять один одному.
І настане тоді велике благоденство та умиротворення.
Музика і смачна їжа змушують перехожих зупинятися посеред дороги, Але велике дао не подібне цим спокусам — воно прісне і без смаку.
Якщо спробувати його описати: дивишся на нього і не бачиш, слухаєш його і не чуєш.
Але в дії своєму воно невичерпне і безмежне!
Вірш 36. М'якість і слабкість перемагають силу
Якщо хочете зібрати його, то спочатку потрібно дати йому розширитися і розсіятися.
Якщо хочете похитнути його, то спочатку потрібно дати йому зміцнитися.
Якщо хочете послабити його, то спочатку потрібно дати йому силу.
Якщо хочете отримати його, то спочатку потрібно буде його віддати.
Знання цього і є «найтоншим проясненням».
М'якість і слабкість перемагають завзятість і силу.
Пам'ятай: як риба не може вийти за межі води, так і те, що приносить користь країні, не може покинути своїх кордонів і бути виставлено, заради хвастощів, на загальний огляд.
Вірш 37. Дао завжди перебуває в стані недіяння…
Дао завжди перебуває в стані діяння, але немає нічого, щоб воно не робило.
Коли князі і чиновники зможуть по своїй волі прийти до дао, то і все існуюче буде по своїй волі саме вдосконалюватися.
Коли від вдосконалення в мені виникає жадібність, я вмертвляю її простотою безіменного дао і позбавляються від пристрастей.
А коли все все існуюче живе без жадібності в серці, то і в Піднебесній панує спокій!
Вірш 38. Вибирай правдивість і відмовляйся від марнославства
Людина з вищою чеснотою, не демонструє чесноти, а це значить, що в дійсності вона надзвичайно доброчесна.
Люди з малою чеснотою, виставляють напоказ прагнення робити добрі вчинки, а це значить, що в дійсності вони втратили чесноту.
Людина, надзвичайно доброчесна, здійснює недіяння, і вчинками її керує небуття: в її діях немає намірів.
Людина, в малому ступені доброчесна, здійснює недіяння, і вчинками її керує буття: в її діях є наміри.
Людина, у яка наділена гуманністю, діє, але її діями керує небуття: в її діях немає намірів.
У людини, що має високе почуття боргу, дії виходять із законів буття: в них є наміри.
У людини, що знає вищій ритуал, вчинки не отримують відгуку в серцях інших людей, тому в діях, така людина, немов «тягне інших за руку, змушуючи слідувати за нею».
Виходячи з цих істин, ми можемо дізнатися наступне: після втрати дао, залишається де.
Після втрати де, залишається гуманність.
Після втрати гуманності, залишається високе почуття боргу.
Після втрати почуття боргу, залишається ритуал.
Тому ритуал це те, в чому не вистачає щирості.
Це те, з чого починаються заворушення.
А так зване «первинне знання», про якє говорять, коли втрачено дао, — це не що інше, з точки зору дао, як пусте марнославство, воно початок дурості і невігластва.
Тому великий чоловік живе спираючись на чесність і цілісність, а не на лицемірство і нікчемність.
Він ґрунтується на природності правдивості, а не на показному марнославстві.
Відмовляюся від останнього, він обирає перше.
Вірш 39. Низьке походження — це основа знатності
Те, що здавна може перебувати в єдності з дао:
— Небо в єдності з дао стає світлим і чистим, — Земля в єдності з дао стає затишною і спокійною, — святі в єдності з дао знаходять духовність, — полонина в єдності з дао знаходить родючість, — все існуюче в єдності з дао народжується і росте, —