Богиня і Консультант - Володимир Львович Єшкілєв
Після купання і прання одягу мала відьмачка заповзялася сушити на сонці волосся. Воно в неї було розкішним, до колін, воронячого кольору. Рева наблизився до Двійї. Молоде тіло дівчини спокусливо світилося крізь мокру тканину.
– Розкажи мені про Чорного, – попросив він. – Чому ти назвала його старим дідом?
– Я бачила його крізь шпарину у схованці. Він старий, в нього сиве волосся.
– Буває, що чоловіки сивіють за молодих років.
– Я бачила його зрак[69].
– Він має вуса? Бороду?
– Ні, в нього голене старе обличчя. Маленькі очі і великий ніс. Він бридкий.
– І страшний?
– Так.
– Ти бачила його зброю?
– Ні.
– Як він одягнений?
– У нього вузькі штани і чорні високі чоботи. Він одягнений у кутноровану чемерку[70]. А під нею ще має темну сорочку. На зап’ястях у нього залізні кільця.
– Пласкі?
– Так.
– Широкі?
– Отакі, – дівчина граційно розвела пальці.
Рева подумав, що вже дещо знає про ворожий арсенал. Він бачив ножі-браслети у полонених татарських шпигунів. Дуже зручна зброя: натискаєш на важельок – і браслет розгортається у смертоносний залізний кіготь з отворами для пальців. Лише одна незручність – носити такі прикраси можна, лише маючи спеціальні підрукавники з грубої шкіри. Старі січовики розповідали, що першими такі ножі придумали наймані вбивці-асасини ще до Батиєвої навали.
– А чого ж, – не втримався Рева від єхидницького питаннячка, – ваші планетники того бабая не зупинили? Ви ж, подейкують, маєте Силу.
– І він її має, – Двійя різко мотнула волоссям і обризкала козака.
– То він теж чаклун?
– Він маєстатний[71] чаклун!
– Отакої, – почухав чуба козак. – А звідки таке відоме?
– Він би ніколи не знайшов маму, якби не був чаклуном. Мама вміла відводити людям очі. Якщо вона того не хотіла, люди її не бачили. І дядько Захарій таке вмів, і всі наші. А він усіх знайшов і вбив… Окрім мене і Ранвіра.
– Треба було брати мушкет і стріляти в нього, а не очі відводити.
– Так війтові люди у нього стріляли, – здвигнула плечиками Двійя. – Його кулі не беруть.
– Замовлений?
– Чаклун.
– Отаман Сірко теж замовлений. Сам бачив, як його кулі минали.
– Теж чаклун.
– Хто сказав?
– Я знаю. Якщо кулі не беруть, значить, чаклун. Від меча і отрути можна замовити, а від кулі не можна. Куля здалеку летить.
– А чаклуна вона не вражає?
– Чаклун має Силу.
– Це як?
– Він може розсунути відстань і стиснути відстань.
– Відстань не можна зрушити. Можна зрушити лише ті речі, між якими є відстань, – впевнено сказав Рева. За двадцять вісім років життя жодне бачене ним не змусило його засумніватися у цій очевидності.
– А якщо ніяких речей не буде?
– Тоді й відстані не буде.
– А куди вона дінеться?
– Ну… – Рева відчув, що його заганяють у якусь дискусійну пастку. – Туди дінеться, куди ділися речі.
– А ви є річчю?
– Ні. Я козак.
– А ваш християнський Бог є річчю?
– Тьху на тебе! Нащо про таке питаєш?
– Питаю, бо ви не розумієте. Бо якщо всі речі позникають, то ви і Бог удвох лишитися, бо ж ви із Богом не є речами, так?
– Ну.
– Але якщо відстані зникають разом із речами, тоді між вами і Богом вже не буде жодної відстані?
– Ну.
– А якщо між першим і другим немає відстані, то, значить, перше є другим, а друге є першим. Так?
– Мабуть, так…
– То ви станете вашим