Щоденник моєї секретарки - Брати Капранови
— В якій цукерок уже немає, — додала у такт Ірка.
За що люблю дружину — вона вміє формулювати з безжальною точністю. Зараз моя благовірна у доброму гуморі, бо обожнює помпезні заходи — ті, де можна хильнути своєї телезірковості повним келихом. Де жінки перетворюються на екзотичних пташок. Де ти чуєш гучні компліменти та говориш тихі капості. А в тому, що Пашин день народження буде саме таким помпезним заходом, сумнівів немає.
Для київських гостей орендовано чартер. Усіх поселено у готелі «Кемпінскі» — тому самому, який прикрашає мол морського вокзалу. Зранку — на яхті під вітрилами. Вечір — у ресторані на березі моря. На завтра заплановане пиво з раками на спеціальному пароплаві. Співає збірна України з вокалу на чолі з
ВІАГРОю. Танцюють усі. Тобто все по-справжньому, по-дорослому.
Ірка просто-таки купається у загальній увазі. Ще б пак — людина вилізла з телевізора і приїхала на бенкет. Звісно, не одна вона тут телезірка, але велелюддя гостей все-таки здебільшого складається з глядачів, тому успіху вистачає на всіх. І головне — до кожного виходу можна перевдягатися у нове вбрання. Це — справжнє свято для жінки.
Зараз на ній закрита сукня з двох половинок, з’єднаних по боках прозорими вставками, які дають зрозуміти — під тонкою тканиною, окрім самої власниці, нічого немає. А головне — те, що її тіло у майже сорок дозволяє носити такі сукні на зло іншим — товстим і целюлітним тіткам.
Я стою поруч, гріюся у дружининій славі й розповідаю на вушко цікаві історії про знайомих. Вона відповідає мені тим самим:
— Диви-диви, Кириченко з новою коханкою.
— Хіба? Наче та сама, що була.
— Ой, Сергію, ти що, не бачиш? Та була худа, як шкапа, а ця фігуриста.
— Яка ж вона фігуриста? Вішак для одягу.
— Ти нічого не розумієш.
— Це точно. Нічого не розумію. А головне, не розумію, як ти їх розрізняєш. Вони ж на одне лице! Особливо, як перефарбуються чи пострижуться, то свою з чужою поплутаєш!
Ірка сміється:
— Вам, чоловікам, аби поплутати!
— Ні, я серйозно. Якщо їх перетасувати і скомандувати чоловікам: «Вибирай» — половина ж поїде з чужими.
— Саме тому жінки й не дозволяють чоловікам вибирати. Ми краще справляємося.
До нас наближаються московські гості.
— Привіт, привіт, знайомтеся, це моя благовірна, Ірина.
— Очєнь пріятно. Как дєла, Іріна?
Коли вони врешті відходять, я продовжую:
— До речі, цей москаль, що до нас підходив, Толік, свого часу дуже цікаво вирішив проблему вибору дружини.
— Як саме?
— Він тоді робив лікарем на швидкій. Ночі довгі, він молодий, дівчата гарні, а головне — чисті та освічені, бо медички. Коротше, Толік переграв там усіх осіб жіночої статі — від медсестер до заступниці головного лікаря. А тоді почалася перебудова, і Толік вирішив, що лікарем багато не заробити, особливо на швидкій. Який вихід у розумної людини під час розпаду соціалізму? Тільки один — грачувати.
— Чому?
— Як це, чому? Згадай ті часи. Таксі було єдиним місцем, де окрема бойова одиниця могла заробити, хай і нелегально, але якісь там гроші. Зародок капіталізму.
— Точно. А я вже й забулася.
— Отож, слухай. Для того, щоб грачувати, потрібна машина. А Толік мав тільки зарплатню лікаря. І тоді він зробив геніальний трюк — під час інтимних побачень у всіх своїх коханок позичив золото — у кого персня, у кого сережки, кулончик, ланцюжок. Ти ж знаєш, жінки люблять обвішуватися брязкальцями. Оце ж зібрав усе це та відніс до ломбарду. Ну а на позичені гроші купив старенького «Москвича». Уявляєш?
— А вони знали одна про одну?
— Історія замовчує. Мабуть, здогадувалися. А може, й ні. Тож кілька місяців ночами він їздив, майже не спав, не їв, але гроші врешті відграчував. Викупив з ломбарду золото і приніс своїм жінкам. Усе повернув, крім одного персня.
— Чому?
— Ну, у ломбарді загубили чи то хтось собі притримав. Але перстень виявився не простий, а фамільний, бабусин. Отже, Толіку довелось одружуватися, хоч вона й була на п’ять років старша.
— Закладаюся, що про фамільний вона вигадала!
— Тобі видніше. Жіночі фокуси — це твоя парафія.
Ірка сміється:
— І чоловічі теж. Він, до речі, — справжній чоловік.
— А ти думала! Якщо він тобі так сподобався, то май на увазі, що він знову холостий.
Губки моєї дружини кривляться у незадоволеній гримасі:
— Фі! Така романтична історія, і знову розлучення. Чому ви, чоловіки, такі скоти? Тільки дружина стає старою, одразу біжите до молодих.
Я заперечую:
— Ну, по-перше, він не побіг до молодої, а залишився сам, а по-друге, ти ж сама все життя борешся з моїми старими речами. «Цим штанам уже п’ять років, а цій кофті — десять. Треба купити нову», — передражнюю її тон.
— Так правильно, ти ж солідна людина, а ходиш, як обідранець.
— От бачиш, виходить, що стару кофту треба поміняти, а стару дружину — ні? В чому різниця?
Вона б’є мене в плече своїм гострим кулачком.
— Дружина — не кофта.
— Але ж принцип той самий.
— І зовсім не той самий.
— Той-той. А отого пузатого бачиш?
— З довгою білявкою?
— От-от. Він принципово знімає таких, що на дві голови вищі, за метр вісімдесят. Каже, що дуже швидко і відмов практично не буває. Бо такі дівчата недолюблені. Мороки менше, а потенціал у них ого-го.
— Які ж ви циніки!
— Це він цинік, а я романтик. Бо вибрав тебе.
Ірка сміється. Ірці приємно.
— А цей от лисун, що до нас підходив, має підпільне прізвисько «Шрек».
— Чому?
— Це геніальна історія. Він любить напитися так, щоб обличчям в салат. Ну, дружина якось не витримала, і поки він спав, пофарбувала йому яйця зеленкою.
— Та ти що?
— Точно тобі кажу. Місяць ходив із зеленими яйцями. Тому і Шрек.
— А що, він їх усім показував?
— Ну, не всім, але декому, мабуть, показував. І потім, дружина його про це розповідала по секрету. Хвалилася.
Ірка знову пирскає, хоч телезірці протипоказано реготати, а тільки широко посміхатися — так воно більш статусно.
— Отак з вами, мужиками, і треба боротися. А звідки ти все це знаєш?
— Як це, звідки? Серед людей живемо. Це вам не телебачення, де усіх новин, як у Сороки-ворони — цьому дала, тому дала, іншому дала.
— Неправда твоя… Хоча щось у цьому є.
— Так отож. До речі, про Шрека. Він же