Шлях митця. Духовна дорога до примноження творчості - Джулія Кемерон
***
Ви не почуєте звуку фанфар, коли приймете важливе життєве рішення. Доля заявляє про себе беззвучно.
Аґнес де Мілль
Вправа «Раннє виховання»
Хоча ми рідко відслідковуємо цей зв’язок, проте багато з наших теперішніх утрат безпосередньо пов’язані з тим, як нас виховували у дитинстві. Буває, дітям говорять, що вони ні на що не здатні, чи, навпаки, що все повинно їм удаватися легко і просто. Обидва твердження заводять дитину у глухий кут. Запитання, наведені далі, мають допомогти вам розпізнати і розшифрувати наслідки вашого виховання. Вам здаватиметься, що деякі з цих запитань зовсім не стосуватимуться вашого життя. Запишіть будь-які думки, на які вони вас наштовхують.
1. Коли я був (була) маленький (маленька), тато думав, що моя творчість_. І тому я почувався (почувалася) _.
2. Я пам’ятаю, як одного разу він_.
3. Мені від цього було дуже_ і_. Я ніколи про це не забував (забувала) _.
4. Коли я був (була) дитиною, мама говорила мені, що мої мрії _.
5. Я пам’ятаю, що вона радила мені опуститися з небес на землю, нагадуючи про те, що _.
6. Єдина людина, яка в мене вірила, це_.
7. Я пам’ятаю, як одного разу_.
8. Мені від цього було_і_. Я ніколи про це не забував (забувала)_.
9. Мені не дало стати митцем_.
10. Прикра наука, яку мені тоді завдало життя, була зовсім не логічна, але я все ще дотримуюся її правил, а полягали вони у тому, що я не можу водночас і_, і займатися творчістю.
11. Коли я був (була) маленький (маленька), то дізнався (дізналася), що_ і__дуже великий гріх, якого мені потрібно особливо остерігатися.
12. Я виріс (виросла) з думкою, що творчі люди_.
13. Учителем (учителькою), який (яка) зруйнувала мою впевненість у собі, був (була)_.
14. Мені говорили, що _.
15. Я вірив (вірила) цьому вчителю (цій учительці), тому що _.
16. Наставником, який послужив мені хорошим прикладом, був _.
17. Коли люди говорять, що я талановитий (талановита), мені здається, вони хочуть _.
18. Річ у тім, що я з підозрою ставлюся до _.
19. Я просто не можу повірити, що_.
20. Коли я починаю вірити, що по-справжньому талановитий (талановита), то стаю страшенно сердитий (сердита) на _, ____У____У____ і _.
***
Я живу на цьому світі лише для того, щоб писати музику.
Франц Шуберт
Позитивні твердження
Ці позитивні судження затверджують ваше право на творчість. Виберіть п’ять тверджень і попрацюйте з ними цього тижня.
Я талановита людина.
Я маю право бути творчою особистістю.
Я хороша людина і хороший митець.
Творчість — це благословення, яке я приймаю.
Моя творчість благословляє інших людей.
Мою творчість цінують.
Тепер я поблажливіше ставлюся до себе і своєї творчості.
Тепер я щедріше ставлюся до себе і своєї творчості. Тепер я ділюся своєю творчістю більш відкрито.
Тепер я приймаю надію.
Тепер я дію стверджувально.
Тепер я приймаю творче відновлення.
Тепер я дозволяю собі зцілитися.
Тепер я приймаю Божу допомогу у своєму житті.
Тепер я вірю, що Бог любить творчих людей.
Завдання
1. Пошук мети. Ця вправа може здатися вам складною. Попри це, дозвольте собі її виконати. Якщо вам спаде на гадку не одна мрія, а декілька, виконайте вправу в розрахунку на кожну з них. Всього лиш подумки змальовуючи мрію у всіх подробицях, ми вже допомагаємо втілити її в життя. Сприймайте свій пошук цілі як попередній начерк того життя, якого ви прагнете.
Кроки:
1. Назвіть свою мрію. Саме так. Запишіть назву. «Якби все було так, як я хочу, я б дуже