Українська література » Фантастика » Спляча красуня - Рафал Земкевич

Спляча красуня - Рафал Земкевич

Читаємо онлайн Спляча красуня - Рафал Земкевич
На голові, не дивлячись на спеку, в нього була гостроверха, брудна, як весь він, хутряна шапка з піднятими навушниками, що стирчали, немов роги диявола. Калмик тримав перед собою обома руками великокаліберний кулемет. Його рот рухався, але Перхат не чув криків. Він ще тільки побачив, як нападник підіймає кулемет, як різко замахується прикладом, і за якусь мить приклад потрапив Перхату в щелепу, на кілька десятків секунд милосердно позбавивши його свідомості.

*

Режисер в машині телевізійників проявив витримку і не випустив танок вогняного хробака з кадру довше, ніж на секунду. Оператор, який показував Жаклін, встиг захопити в кадр вантажівку, що під’їжджала до лікарняного фургона. Перш, ніж його разом з іншими кинули на землю, він встиг заблокувати камеру на штативі. Завдяки цьому передавальний центр DCI 6 в Понтуаз весь час отримував у чудовій якості зображення і звук того, що відбувалося на відлюдному паркінгу між Параховкою і Чортовим Віражем.

В передавальному центрі в Понтуаз чергували в цей час три працівники. Керівника зміни звали П’єр Буйома, і він був людиною наділеною рефлексом, необхідним при такій роботі. Особливість його роботи полягала в тому, що можна було дрімати під час десятків нудних чергувань, розкинувшись у кріслі, але коли раптово щось починало діятися, коли потрібно було блискавично організувати couerage нової події, з’єднатися з іншими каналами або надати їм прямий ефір, не можна було втратити ані секунди. Кожна змарнована мить означала втрату каналом грошей і відповідні наслідки для винних у цьому осіб.

Буйома не мав навіть миті на роздуми. Секунду після того, як машина П’ятниці, від удару в борт струменем вогню, піднялася на бічні колеса, керівник зміни вже був біля термінала і криком підганяв своїх підлеглих.

Першим, що повинна тепер зробити зміна в передавальному центрі, було підготувати матеріал для інших мереж, які – як можна було очікувати – за кілька десятків секунд почнуть звертатися з пропозиціями завантажити програму DCI 6. Спочатку це будуть інформаційні мережі. Потім, якщо інформація перетвориться у довшу виставу в прямому ефірі, по наступні блоки почнуть звертатися оператори регіональних і тематичних мереж, що використовують різноманітні сектори Оболонки – всеосяжного сплетіння інфострад цифрового всесвіту, який в чисельних пунктах перетинається з реальністю і становить її прихований вимір. Потрібно було негайно орендувати нові домени й ґейти, та в той самий час якомога швидше активувати всю дрімаючу міць центральних комп’ютерів центру.

Буйома відразу оцінив – всього, що є в наявності, не вистачить. В ту мить, коли NewsNet і його відгалуження запустять через центри світової мережі трейлери даного ефіру, число охочих отримувати його почне зростати в геометричній прогресії, а кожен, хто щойно приєднається до передачі, захоче разом з прямим ефіром завантажити архівні записи. Тому запустивши рутинну процедуру і залишивши комп'ютер продовжувати, Буйома перестрибнув до іншого термінала і зайнявся пошуками й бронюванням для потреб майбутнього ефіру всього вільного простору публічної інфостради та комерційних мереж, які йому вдалося знайти. Протягом двох хвилин, Буйома підняв таким чином ціну гігабайта на найближчих вузлах на п’ятдесят відсотків, але продовжував шукати, переконаний, зрештою слушно, що невдовзі й так виявиться, що він взяв усе за безцінь.

Перша справа – запевнити майбутнім клієнтам доступ до матеріалів, перш, ніж це встигне зробити своїми силами якась з мереж, що орендує їхній сигнал. Друга справа – якомога швидше обробити цей матеріал. Поки першим займався Буйома, над другим вже працювала одна з його підлеглих. В її випадку, найневідкладнішим було викликати з пам’яті центру YiMaker, програму для обробки зображення і звукової доріжки та виконати попередню, швидку обробку запису вибуху вантажівки П’ятниці, так щоб інформаційні мережі мали змогу розмістити в своїх засобах вже належно змінене зображення, перебиваючи розмахом і видовищністю все, що в той самий час зможе запропонувати конкуренція. Звичайно, потім, коли на це буде час, коли вже знайдуть і в авральному режимі посадять людей до роботи, початкове зображення опрацюють ще раз, цього разу з максимальною ретельністю. YiMaker після запуску діяв на кількох рівнях – крім підготовки архівного запису, він одночасно взяв на себе прямий ефір і автоматично обробляв його згідно з отриманими інструкціями. З часу, коли Буйома підтвердив відповідне рішення, натиснувши на своїй панелі мигаючу іконку, саме ця версія стала головним сигналом, що завантажувався у мережу. Оскільки вона дещо запізнювалася відносно базового сигналу, цю зміну відразу можна було зауважити на моніторах центру. Кілька з них далі показували те саме зображення, більшість повторювала його з невеличкою затримкою.

У третього з чергових працівників центру ще залишався час, щоб приготуватися до справжньої праці. На відміну від інших, він не мав відношення до обслуги ефіру, а належав до бухгалтерії, куди входила майже половина працівників DCI 6, і яка займалася маркетингом, рекламою і всією фінансовою стороною фірми. В його обов’язки входила відповідна монетизація росту телеаудиторії. Спеціалізовані центри Оболонки невпинно моніторили рух в секторах інтерактивного телебачення, надаючи дані, які допомагали приймати рішення рекламним агенціям. Якщо якась програма на цій безперервній біржі різко йшла вгору, якщо кількість глядачів, які підключалися до неї, раптово зростала, як це починало відбуватися з DCI 6, а блискавично обрахований статистичний профіль аудиторії починав пасувати до бажаного рекламодавцями портрета споживача -- то було зрозуміло, що зараз цю програму засиплють пропозиціями, що агенції обсядуть її як стадо стерв’ятників труп, кожне намагаючись вирвати свою умову першою, до того, як ціна рекламної секунди зросте ще більше. Третій вештався по центрі саме для того, щоб у разі чого дати собі раду зі зливою пропозицій і витиснути з неї максимум зиску для станції.

Коли Буйома міг нарешті дозволити собі присвятити частину уваги зображенню на моніторах, його охопив жахливий страх, що зараз нічого більше вже не трапиться. Через поле зору камер пробігали озброєні люди, складали якісь скрині й з’єднували їх кабелями, мікрофони глухнули від канонади та нерозбірливих криків, але все це було тільки мерехтінням випадкових сцен, не складалося в одне ціле, яке могло надовго прикувати увагу глядача. Керівник зміни відчув, як наближається паніка. Якщо він помилково оцінив ситуацію, якщо прямий ефір зараз раптово обірветься, вони залишаться з нічим, крім астрономічних рахунків за заблоковані без потреби порти Оболонки.

Проте перш, ніж Буйома

Відгуки про книгу Спляча красуня - Рафал Земкевич (0)
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail: