Пазл - Франк Тільє
Вони побігли уздовж заднього фасаду до маленьких надгробків, що ледь-ледь здіймалися над снігом.
— Цвинтар, про який говорив Гадес,— захекавшись, промовила Хлоя.
— Іди поглянь.
Він підвів її до заокругленої плити і попросив прочитати.
— Народився у 1972, а помер у…
Вона не закінчила речення і відійшла вбік.
— 1980. А там — 1987.
Приголомшена, вона стерла сніг з інших надгробків.
— Невідомі, що померли в минулому році. Дідько, Ілане, що це означає? Вважалося, що ця лікарня зачинена.
Залишалось подивитись ще на кілька могил, але Хлоя стояла на місці, її руки безсило звисали.
— Уявлення не маю,— відповів Ілан.— Напевно, це пов’язано з протоколом «Мемнод»… З цією жінкою, ув’язненою нагорі, полонянкою в гамівній сорочці. Я переконаний, що до нашого приїзду сюди у цьому психіатричному закладі відбувалися жахливі речі. І аж до минулого року.
Хлоя сильно затремтіла. Вона зіщулилась під курткою.
— Почекай дві секунди. Тут вісім надгробків, жодним більше. І… От лайно!
— Що таке?
Вона показала пальцем на одну з дат.
— 1987… Це…
— Рік твого народження.
Ілан перестрибував від могили до могили.
— 1980. Мокі народився у 1980, чи не так? А там 1982. 1987. Тут 1979, це міг би бути Лепренс. Там ще одна могила, на ній рік мого народження.
Хлоя міркувала вголос:
— Це точно декорації гри.
— І навіщо ці декорації, якщо Гадес просив нас не виходити надвір?
Сніг зірвався з даху і впав просто поряд із ними. Ілан намагався зрозуміти, але ніяк не міг. Як пояснити непоясненне?
— Що тепер будемо робити? — запитала молода жінка.
Іланові зіниці звузились і перетворились на дві маленькі темні цятки.
— Знешкоджуємо Гайгекса, забираємо ключі, піднімаємось на четвертий поверх, щоб урятувати ту жінку, і забираємось із цього пекла.
55
Ілан зламав двері кімнати Гайгекса, поки Хлоя стежила за коридором, дивлячись, чи ніхто не йде. Він заходив з великим острахом, зі страхом людини, що входить до кімнати божевільного вбивці. Якщо Гайгекса транспортували до ВВХ, то це означає, що його визнали неосудним за різню в гірському притулку. Що він убив тих людей у приступі божевілля. Що він за межею зла.
Ліжко було ідеально застелене, нічого не стирчало, здавалось, наче у кімнаті ніхто ніколи не жив. Костюми пацієнта у шафі були розвішані в ряд із хворобливим перфекціонізмом. Жодного сліду оранжевого комбінезона. Ілан порився у кишенях, але не знайшов ані ключа, ані лебедя, ані мапи, ані викрутки — лише жменьку пластівців із шоколадом. Кинув погляд під простирадла, під ліжко — нічого.
— Ну що? — запитала Хлоя.
— Усе чисто, він був обережний, але…
Зате в шухляді він знайшов вісім лебедів. Він був шокований ще більше, коли побачив серед них лебедя з поламаним дзьобом. Він узяв його і простягнув Хлої.
— Це той, якого він украв у мене в кабінеті електрошоку. Це він пропускав крізь мене струм, Хлоє.
Вона покрутила в руках маленький дерев’яний предмет, у той час як Ілан продовжив пошуки. У глибині шухляди він знайшов старі фото, які його приголомшили. Він показав їх Хлої.
— Ми не помилились.
На глянцевому папері він побачив Гайгекса посеред сцени театру Сванессона, трохи молодшого, оточеного іншими людьми в костюмах. Перевдягнений у сонце, він стояв посеред декорацій, ідентичних тим, що збереглися в закинутому театрі. Мабуть, це була якась вистава, у якій він грав. На передньому плані виднілись потилиці глядачів.
— Це пояснює, чому він тоді плакав,— прокоментувала Хлоя.— Спогади виплили не поверхню.
Ілан роздивлявся світлини: на всіх був зображений Гайгекс-Шардон у різних ситуаціях, з різними пацієнтами, але незмінно в стінах цієї лікарні.
Раптом, побачивши останнє фото, зроблене у кімнаті, схожій на художню майстерню, Хлоя звернула увагу:
— Ця картина, позаду них… Це не одна з тих, що висять вдома у твоїх батьків?
Вона показала пальцем на ліву частину знімка. Картина стояла на мольберті, на задньому плані. На ній була зображена розбурхана природа — дерево, чиє листя позривав ураган. Картина була написана в темних тонах, що нагадували кольори смерті.
Ілан закляк з роззявленим ротом.
— Так. Це вона. Вона висить на кухні.
Вони обмінялися серйозними поглядами.
— А як пояснити те, що картина, намальована душевнохворими у психлікарні десь посеред гір, опинилась на стіні будинку твоїх батьків?
Ілан витримав довгу паузу. Він довго думав, але жодне пояснення на думку не спало.
— Що ти хочеш від мене почути? Це незбагненно.
— Твої батьки розповідали тобі про цю лікарню?
— Не пригадую нічого такого.
У Ілана знову виникло відчуття, що він марить, але, на щастя, цього разу він марив не сам. Хлоя була в такому ж трансі, як і він.
— Точно має бути якесь пояснення. Напевно, ти або твої батьки тут уже бували.
— Це неможливо.
— Але це так.
Вона на якусь мить замовкла.
— Я починаю підозрювати, що все, що ти розповідаєш, від самого початку — правда,— видала вона.— Ті люди, що крутяться навколо тебе і мучать твою пам’ять, мабуть, справді існують. Ті незнайомці, що полюють на дослідження твоїх батьків і, схоже, проводять заборонені експерименти. Я досі думаю про ті могили надворі, з однаковим роком смерті, і від цього в моїх жилах холоне кров. Усе це справді існує і суперечить будь-якій логіці. Ми наче опинилися в якомусь нереальному вимірі, де час і простір викривлені.
Ілан думав про свій сон, із годинником та секундною стрілкою, що рухалась у протилежному напрямку. Він згадав про судмедексперта та копів, що знову і знову виходили з кабінету розтинів. Його не покидало відчуття, що вони щось упустили.
Чийсь голос змусив їх підскочити:
— Що ви робите в кімнаті Гайгекса?
У дверному отворі стояв Ябловські. Він помітив пошкодження на рівні повністю вибитої ручки. Хлоя поспішила до нього і вручила йому світлини.
— Нам потрібно про нього поговорити.
Ілан детально розповів йому про свої відкриття. Після цієї розповіді Ябловські став нагадувати враженого блискавкою. Він сперся об стіну в коридорі, дивлячись в одну точку.
— Так, отже… Гайгекс убивця.
Він перевертав фотографії в різні боки.
— Схожі на справжні. Мені не надто подобається Гайгекс, я перший охоче б йому врізав, але звідки мені знати, що ви двоє не брешете?
Він пильно подивився на Хлою.
— Якщо хочеш, можемо показати труп,— відповіла вона.
Ябловські завагався і подивився на годинник.
— Я ніколи не бачив, щоб Гайгекс приходив їсти чи пити опівдні, не знаю, звідки цей тип бере енергію. Якщо ми хочемо піймати його, що будемо робити?
Ілан вийшов із кімнати й акуратно зачинив двері за собою. Він позбирав з підлоги уламки дерева.
— Потрібно, щоб хтось із нас пішов на пошуки Фей та Філози і непомітно їх попередив.
— Ти чудово знаєш, що