Українська література » » Scrum - Джефф Сазерленд

Scrum - Джефф Сазерленд

---
Читаємо онлайн Scrum - Джефф Сазерленд
реалізації. Не потрібно писати все одразу – достатньо переліку завдань (беклогу) на тиждень. І поки члени команди проводитимуть свої щоденні зустрічі стоячи та виконуватимуть перший спринт, ви зможете підготувати достатній беклог для зайнятості команди протягом наступних двох спринтів. Ніколи не випускайте його з уваги, бо, як тільки ваша команда прискориться, вони почнуть робити більше, ніж ви вважали за можливе.

Потім, як власник продукту, складіть так звану дорожню мапу вірогідного розвитку події. Що, на вашу думку, можна виконати в цьому кварталі? На який етап ви хочете вийти цього року? Важливо пам’ятати, що це просто прив’язка до часу, тому не плануйте надто ретельно, а лише оцінюйте можливості. Ви не складаєте якийсь обов’язковий для виконання контракт, а просто записуєте свої думки про те, де будете згодом. Повірте мені, складена вами картина зміниться. Можливо, навіть радикально.

Сенсом такого роду планування є створити прозорість усередині організації. Якщо ви маєте команду продавців, їм потрібно знати, над якими характеристиками ви працюєте, щоб мати змогу почати маркетинг. Керівництву потрібно мати якесь уявлення, звідки очікуються прибутки, коли та скільки. Ключовий месидж полягає в тому, що все має робитися відкрито. Ваші співробітники мають бачити, на якій стадії перебуває ваш продукт у будь-який час. Вони мають бачити, як завдання на Scrum-дошці переносяться в колонку «Виконано». У них має бути можливість зобразити завдання на діаграмі згоряння та побачити лінію, чітко спрямовану вниз до нуля – до згоряння. Вони мають знати, на скільки балів ваша команда виконала завдань минулого спринту і на скільки, за вашою оцінкою, виконає наступного. Треба розуміти, що як власника продукту вас будуть оцінювати за прибутками та витратами.

Ви швидко виявите, особливо якщо працюєте в місці, де багато команд, що потрібно почати збирати разом команду вже власників продукту, щоб складати достатній беклог для виконання командами. Один ваш власник продукту може зосереджуватись більше на стратегії та взаємодії з клієнтами, а інший – на тактиці, вирішуючи, над чим команди працюватимуть протягом кожного спринту.

Проте важливо почати. Просто почніть. Детальний опис того, як це зробити, ви знайдете в додатку. Scrum покликаний дати вам можливість прискорити роботу команди за кілька днів. Складіть ваш беклог, сплануйте свій перший спринт – і вперед. Не треба присвячувати багато часу плануванню, рефлексії, медитаціям, програмним заявам чи п’ятирічним проекціям. Залиште це все конкурентам, яких ви обійдете. До речі, чому б по дорозі не змінити світ на краще? У наступному розділі я покажу вам, як це можна зробити.

Що треба запам’ятати

Складайте перелік завдань. Перевіряйте його двічі. Запишіть усе, що можливо виконати для проекту. Потім розставте пріоритети. Перемістіть нагору цього беклогу пункти з найвищою цінністю та найнижчим ризиком, потім наступні за цими показниками, і так до кінця переліку.

Потрібен власник продукту. Ця людина перетворює бачення проекту на беклог. Вона має розуміти особливості вашої галузі, ринку та клієнта.

Лідер – не бос. Власник продукту задає, що потрібно виконати та чому. Як команда досягатиме цього та хто саме – справа команди.

Вимоги до власника продукту. Мати глибокі знання сфери діяльності та повноваження для прийняття остаточного рішення. Бути завжди доступним для відповіді на питання команди та нести відповідальність за отримання цінності.

Оглядайте, орієнтуйтесь, вирішуйте, дійте (ООВД). Треба бачити всю стратегічну картину, але діяти тактично та швидко.

Сійте страх, непевність та сумнів у супротивника. У діловій бійці завжди краще дати, ніж отримати. Проникайте всередину циклу прийняття рішень ваших конкурентів та змушуйте їх заплутатись.

Отримуйте гроші ні за що та робіть безкоштовні зміни. Створюйте нові речі лише доти, поки вони приносять цінність. Будьте готові відкинути їх заради речей, що вимагають таких самих зусиль. Те, що ви вважаєте за потрібне спочатку, ніколи не буде тим, що вам дійсно потрібне.

Розділ 9. Змінюйте світ

Scrum має свій початок у світі розробки програмного забезпечення, але сьогодні він поширився в багатьох інших галузях та компаніях, де виконуються проекти. Різноманітні підприємства використовують його скрізь: від будівництва космічних ракет до управління платіжними відомостями та розширення відділу кадрів, причому в усіх сферах – від фінансів до інвестицій, від розваг до журналістики. Я часто сам дивуюся, що система, розроблена мною в 1993 році для допомоги в розробці комп’ютерних програм, довела свою універсальну придатність. Scrum прискорює людські зусилля, причому неважливо, які саме.

По суті, я почав бачити його проникнення в найдивніших місцях, де він застосовується для розв’язання найскладніших проблем людства. Задумайтесь тільки над деякими з них. Наприклад, багато людей живуть у бідності, що не лише принижує, але й породжує низку соціальних хвороб – від злочинності та корупції до війн та руйнувань. Є також наша система освіти, яка потім підводить студентів усього світу. Замість умінь та навичок ХХІ століття ми нав’язуємо нашій молоді способи навчання, створені ще років двісті тому. Спадає на думку ще один нефункціональний елемент.

Це форма державного управління, яка багато в чому зайшла у глухий кут, спираючись на застарілі ідеї, що більше не відповідають реаліям нашого життя.

Легко відмахуватись від останніх новин про загибель людей в Африці, насильство в наших школах чи нескінченне позерство людей при владі. Іноді здається, що їх надто багато, і ми нічого не можемо з цим удіяти. Але Scrum якраз і призначений для розв’язування таких складних проблем. У кожному із цих випадків люди сьогодні звертаються до Scrum по допомогу і, як і у світі бізнесу, демонструють неабиякий успіх.

Освіта

У чомусь передмістя всього світу дуже подібні між собою. Розташовані в кількох кілометрах від ділових центрів, вони є тими місцями, куди люди переїжджають, щоб купити дешевше житло, створити родину та відправити дітей до школи без багатьох проблем великого міста.

У цьому Альфен-ан-ден-Рейн є доволі типовим невеликим містом. Воно розташоване на заході Нідерландів, між Лейденом і Утрехтом, десь у сорока п’яти хвилинах їзди від Амстердама. Якщо під’їхати до містечка трасою в будній день, то весь транспорт рухатиметься у зворотному напрямку – везтиме людей на роботу деінде. Околиці ж рясно вкриті молочними фермами та вітряками, старими й новими.

У самому місті транспорт майже повністю складається з велосипедів. Сотні й сотні з них прямують до місцевої загальноосвітньої школи під назвою Ашрам-коледж. Як і саме місто, ця школа доволі типова для голландських навчальних закладів. Там навчається приблизно 1800 учнів у віці від дванадцяти до вісімнадцяти років. У Голландії рано починають приділяти увагу професійному навчанню учнів, розподіляючи їх між програмами трьох рівнів. Нижчий рівень спрямований на підготовку перукарів, механіків

Відгуки про книгу Scrum - Джефф Сазерленд (0)
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail: