Пазл - Франк Тільє
Засунувши руку під подушку, він нащупав аркуш паперу.
Він увімкнув світло і прочитав:
«Принцип номер 2: Один із вас помре».
25
День 1
Ніч здавалась йому нескінченною. У Ілана було дивне відчуття, наче час розширився, стрілки будильника сповільнились, наче повністю вся будівля опинилась у якомусь повільнішому вимірі. Цілу ніч він думав про картину Далі «Постійність пам’яті», один з його улюблених творів. Для художника це була суміш спогадів про поїздки до Франції — камамбер — та спосіб зобразити свою нав’язливу думку про смерть.
Один із вас помре.
Тому, почувши перші звуки людської діяльності у коридорі, Ілан відчув величезне полегшення. Як розуміти моторошну фразу, знайдену під подушкою? Якщо організатори вирішили зіпсувати настрій з моменту їхнього приїзду і знову посіяти тривогу, то їм це вдалося.
Спочатку йому потрібен гарячий душ. Ілан зняв з вішака один із цих жахливих блакитних костюмів пацієнтів, антрацитовий светр з високим коміром, узяв рушник і мило. Незважаючи на розмаїття косметичних засобів, для гоління не було нічого. Він вийшов з кімнати і здригнувся, відчувши протяг.
Люмінесцентні лампи випромінювали яскраве біле світло, що різало очі. Душові були розташовані ліворуч. Великі окремі кабінки в пристойному стані розмістилися в кутку справжньої ванної кімнати минулої епохи: пошкоджена плитка, слизькі труби, дірки у стелі. Уздовж стін стояли старовинні брудні ванни з ременями фіксації та якимись приладами з кнопками. Ванни були глибокі, на ніжках, і на кожній був металевий кран з позначками: «крижана/холодна/тепла/гаряча/окріп».
Він швидко прийняв душ і одягнувся в кабінці. Стандартне біле спіднє, блакитні бавовняні штани, той самий светр і широка сорочка на ґудзиках. Він трохи підкотив рукава, взув надані організаторами кросівки, які підійшли йому ідеально, вийшов і подивився в нове дзеркало, що висіло на стіні над такими ж новими умивальниками. На показ високої моди в такому не підеш. Справжній прикид душевнохворого. Ілан скуйовдив волосся і загарчав, вишкіривши зуби, наче буйний божевільний.
— Непогана пародія. Це ж пародія, сподіваюсь?
Ілан підскочив. До нього простягнув руку чорнявий чоловік, досі вдягнений у власний одяг. Чоловік був дещо вищий і, мабуть, трохи старший. Вони потисли руки. Рука цього чоловіка була крижаною.
— Фредерік Ябловські. Називай мене Фредом.
— Ілан Дедіссе. Можеш називати мене… Іланом.
— Це костюм, який тобі видали?
— Ти хотів сказати «один з кількох абсолютно ідентичних костюмів». У тебе так само?
— Ні, я б так не сказав. Але цей блакитний тобі пасує, красунчику.
Він кивнув у бік кабінки.
— Вода тепла? Бо не те щоб я прискіпувався, але мені здається, що ми тут задубіємо.
— Вода ідеальна.
— Побачимось пізніше.
Фредерік Ябловські пішов.
— До речі, у тебе теж була записка під подушкою? — запитав Ілан.
— Не зважай. Це дурниці.
Він зник за дверима, і через декілька секунд Ілан почув шум води. Він повернувся до своєї кімнати, щоб покласти речі і причесатись, після чого попрямував на кухню. Вона була напроти ванної, з правого боку цього нескінченного коридору. Кахлі «в шашечку» на підлозі посилювали ефект перспективи і створювали враження, наче дві стіни, хоч і паралельні, врешті-решт з’єднуються.
Чоловіче крило А, тверда оболонка.
Двоє гравців уже були у великому приміщенні, яке містило холодильники, морозилки, плиту, духовку… Одного з них Ілан упізнав одразу: це був товстун з білявими дредами, з яким він перетинався під час тестування в «Еффексорі». Той сидів за столом і розмовляв з іншим чоловіком.
— …з металу з ефектом пам’яті: сплав титану та нікелю, який ніде не існував і який раптом, після Розвельського інциденту[12], починає застосовуватися в американській армії. Хіба це не дивно?
«Інший» тримався в глибині, стоячи біля електрообігрівача. Побачивши його, в окулярах у квадратній оправі, з коротким кучерявим волоссям та скривленими губами, Ілан одразу подумав, що це якийсь програміст чи просто чувак, що цілими днями сидить перед монітором. Йому не було й тридцяти років. На відміну від гладкого типа у цивільному, на цьому був такий же костюм пацієнта, як і на Іланові.
Дві пари очей подивились на нього, коли він підійшов до великого сталевого столу, прикрученого до підлоги. Тут усе було вкручене в бетон: стільці, меблі, навіть кошик для сміття.
— А ось і третій пацієнт,— промовив велетень.— Бачу, ти так само добре спав, як і ми. Мене звати Гаель Мокі, нікнейм Bull 20.
— Я Ілан Дедіссе. Чому «20»?
— Неважливо, стара історія.
Вони потисли руки. Іланові здалось, що його кістки тріснуть, коли холодні пальці-сосиски обхопили його пальці.
— Ти гарно прикидався в «Еффексорі»,— сказав він, скривившись.
— Коли йдеться про гру, я небезпечний суперник. Рано чи пізно ти це побачиш.
Товстун Мокі вказав на буфет.
— Якщо ти голодний, я тебе розчарую, там порожньо. Зате шафок, холодильників і морозилок вистачає. Тут є навіть фритюрниця. Але ні шматка печива, нічого. Я все обшукав. Гадес ще той приколіст. Фритюрниця, уявляєш?
Привітавшись, Ілан попрямував до другого чоловіка, який тримав у лівій руці свої карти Таро. У цій кімнаті, також освітленій люмінесцентними лампами, вікна були замуровані зовсім нещодавно.
— Я Вінсент Гайгекс,— сказав той сухим тоном, не потиснувши руку.
— Гайгекс… Ти маєш якийсь стосунок до Гері Гайгекса, творця «Підземель і Драконів»?
— Я прийомний син одного з його племінників. Можна сказати, він був мені типу двоюрідним дідом, але я майже ніколи його не бачив.
— Я виріс на цій грі. Двоюрідний дід… Все одно це круто.
— Ні, насправді ні.
Гайгекс тримав рот на замку.
Коли він стискав губи, його рот нагадував лезо бритви. Він показав на Іланову кишеню.
— Карти Таро у вас з собою?
— Так, а що?
— Які у вас фігури?
— Це не фігури, це вісімки. Чотири вісімки. А у тебе?
Гайгекс поклав руки до кишень.
— Ви ж не вірите у принцип номер 2, дійсно не вірите?
— Звісно не вірить,— сказав Мокі.— Принцип номер 1 каже не вірити у принцип номер 2. Адже так, Ілане?
Ілан кивнув.
— Звісно, ніхто не помре. Напевно, вони мають на увазі виключення з гри.
Він повернувся до Мокі.
— Тобі не видали таку ж чудову уніформу, як нам?
— Та видали, у моїй шафі цих костюмів вистачить, щоб одягти цілу футбольну команду. Але щоб я вирядився в костюм пацієнта — про це не може бути й мови. Ніхто не вказуватиме мені, що одягати, і ці… костюми здаються мені абсолютно дебільними.
Ілан підійшов до холодильників і морозилок, він хотів перевірити слова Мокі. Вони справді були порожні.
— Як ви сюди потрапили? — запитав він.— Через що Гадес і вся його команда змусили