Українська література » Сучасна проза » Світло Парижа - Елеонор Браун

Світло Парижа - Елеонор Браун

Читаємо онлайн Світло Парижа - Елеонор Браун
любов утрачену й любов віднайдену, серця розбиті й серця зцілені, про гнів, смуток і самотність, про радість, зустрічі, надії. І фігури на Себастьєновій картині оживали в думках, і бал ставав реальністю.

Коли, ніяковіючи, вона подала Себастьєнові списані нею аркуші, перев'язані стрічкою, яку вінчав бутон троянди, що вона знайшла у дворі клубу, взяв їх так, ніби вона пропонувала йому великий дар. Вони лежали в траві на Марсовім полі, сонце торкалось лагідними пальцями їхньої шкіри, Себастьєн уважно читав кожну сторінку, а Марджі дивилась на верхівку Ейфелевої вежі, що пронизувала безхмарне небо, і розмірковувала над чудом, на яке перетворилось її життя. Коли він закінчив, очі його блищали від сліз, він торкнувся кінчиками пальців її долоні й вимовив: — Це. Саме це. — І Марджі зрозуміла: скільки б оповідань вона не написала, більш ніколи не матиме такого великого компліменту.

Часом, коли Себастьєн проводжав її додому з Лібе, вони звертали зі шляху й відшукували найчудовіше. Карнавал у Тюїльрі, де Себастьєн виграв для Марджі іграшку, а потім вони катались на чортовому колесі, а під ними розлягалось ціле місто, а вони все крутились і крутились, аж поки вона переставала відрізняти світло зорь над ними й вогні міста внизу, так магічно все блищало.

На Пігаль, біля «Зеллі», повія попросила в Себастьєна сірника, він дав, потім пройшли кілька кроків, розмовляючи, а Марджі спостерігала за ними. Ніколи раніше вона не розмовляла з повіями, ба навіть ніколи їх не бачила, наскільки пам'ятала, тепер жадібно дивилась на жінчин мішурний блиск: панчохи з дірками, оберненими всередину, на сукню, що колись була з яскравого єдвабу, а тепер зробилась сірою і тьмяною, на макіяж, під яким ховались прищі й фіолетові смужечки під очима, але Марджі розуміла, дивлячись на жінку мовчки, що це все також було бронею, яка її захищала, нікого чужого не пускаючи всередину, і подумала, що це найгарніша й найпечальніша річ, яку вона колись бачила.

Париж уночі ставав іншим. Лише наставала темрява, коханці цілувались на кожному розі: пили вино біля Сени, блукали, тримаючись за руки, ховаючись у найтемніших куточках міста — під захистом дерева чи в підворітні — цілувались, і часом між ними було стільки пристрасті, що Марджі здавалось, від їхньої шкіри відскакують іскорки, коли вони торкались одне одного, обличчя світились блаженством, і Марджі відводила очі, бо світло це спалювало її.

А іноді Париж був небезпечний, у темряві ховались кишенькові злодії, п'яниці, які, замість того, щоб співати і веселитись, були сердитими й нахабними, шукали когось, аби вилити на нього злість, пробуджену вином. Але здебільшого ці люди шукали одне одного, злочинці — легкої цілі, п'яниці — з ким би побитися, Себастьєн ставав близько до неї при загрозі небезпеки, брав її під лікоть, і вони йшли швидко, поки загроза не зникала і Париж знову робився їхнім, існував лише для них.

Вона не писала батькам про ніч у «Зеллі» або в «Дінго», не писала й про Себастьєна. З одного боку, гадала, мати відчує полегшення, довідавшись, що нею зацікавився чоловік, та ще такий молодий і пристойний. А з другого, їй би не сподобалось, що Себастьєн художник, а ще більше не сподобалось би, що вони блукають разом нічними вулицями, що Марджі підстригла волосся й одягла сукню, позичену в одної з дівчат з клубу, гуляє одна вночі й ніхто її не супроводжує. Як відрізнявся світ матері від її світу! Як відрізняються батьківські світи від наших! Марджі часто питала себе, чи була її мати колись молодою, закоханою, чи хотіла танцювати під зоряним світлом з юнаком, а чи такою народилася — жорсткою, з осудженням усього на світі. Не розуміла, чому мати так прив'язана до своїх правил. Наскільки вона знала, ці правила не зробили матір щасливою. Вони не зробили особливо щасливою і Марджі. Не такою щасливою, якою вона була тут і зараз. Не такою щасливою, якою зробив її Париж.

Глава дев’ятнадцята
Мадлен, 1999

Я виносила вкриті пилом і павутинням ящики з підвалу, коли подзвонили у двері. Мати пішла на обід до Лідії Ендикотт, де, як підозрювала, планували шляхи до загального панування: сьогодні — садове товариство, завтра — увесь світ.

Проходячи повз дзеркало біля дверей, я звернула увагу на свій вигляд: брюки-капрі в брудних плямах, на футболці емблема «Spring Fling»[93] ще з часів моїх старших класів (ніколи не брала в цьому участі і можу тільки здогадуватись, де взялась ця футболка), волосся зібране в розпатланий пучок на маківці. Опа, готова до прайм-тайму.

У більшості випадків до нас могли прийти люди, яких ми з матір'ю нещодавно найняли: оцінювачі, маляри, ті, хто збирає речі на благодійність. Але цього разу прийшов Генрі. Він був на диво доглянутим: біло-чорна сорочка, застібнута на всі ґудзики, із закоченими недбало рукавами, темно-сині джинси, що до неї пасували, а волосся, щоправда, не позбавлене своєї кучерявості, у порівнянні з відносно недавнім минулим, мало побачення з гребінцем. — Вав! — вигукнула я, відверто кажучи, не найкраще, що б я могла сказати в даному випадку, але, здається, він був не від того. — Маєте чудовий вигляд.

— Часом приводжу себе в належний вигляд, — відповів він і був досить шляхетним, щоб не сказати нічого щодо мого вигляду, далекого від чудового. — Готові до виходу?

Відгуки про книгу Світло Парижа - Елеонор Браун (0)
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail: