Кобзар 2000. Soft - Брати Капранови
Ганна з Грицем довго сміялися, прочитавши це. “Сайз” виявився нормальним, а втім, на дурняка, воно все добре. Оксаночка зразу завелася з новою цяцькою. Вона смикала за мотузку - катеринка грала. І тут знову Ганна відчула легкість у тілі. Хотілося сміятися. Хотілося навіть купити українських та канадських прапорців і розвішати по квартирі.
Гриць вдягнув нові штани і пішов на роботу. Йому зараз доводилося працювати у вечірню зміну.
- Скорочення штатів, - жалівся він. - Що зробиш!
Ганна не дуже розуміла, як це може провідний фахівець підприємства працювати у вечірню зміну, але мусила миритись. Гриць приносив досить грошей, так що навіть дозволяв дружині сидіти вдома й виховувати доньку. Погодьтеся, за наших часів це не абищо.
Ганна знову лишилася вдома сама. Спочатку вона погодувала Оксанку, потім погуляла, потім поміряла нову кофтину, похвалилася дарунками подругам, які теж гуляли з дітьми. Потім знову погодувала Оксанку, поміряла ще раз кофтину - клас, тітка Христина влучила у десятку. Потім подивилася “На добраніч, діти”, потім поклала Оксанку спати, щоправда, довелося спочатку дати їй добрячої прочуханки, бо батько так розбалував, що вже вилізла на голову. Потім почитала книжку. Потім подивилась у вікно. Потім пішла до ванної, помилася, вдягла сорочку та вклалась до ліжка. Спати не хотілося. Випила чаю. Взяла книжку. З’їла цукерку. Почитала. Знову подивилася на кофтину. Потім знайшла дончину цяцьку, катеринку, смикнула за мотузку.
Кімната одразу сповнилася тихою музикою. І тут Ганна втретє відчула дивну легкість у тілі, у кожній клітиночці, у кожному м’язі, у кожній волосиночці. Таку легкість, що, здається, от-от злетиш у повітря. Таку… Але тут музика урвалася і легкість зникла. Ганна здивовано подивилася на себе, на катеринку, потім ще раз смикнула за мотузочку. Знову полилася музика, і тіло набуло чарівної легкості, відчуття, знаного Ганною тільки в дитячих снах, коли вона літала над кручами, гукаючи їм з височини, а мама казали: “Ти, доню, ростеш”.
Ганна відкинула ковдру. Тіло наче звільнилося від тягаря, рвонулося було вгору, але щось іще заважало йому. І тут знову музика урвалася… Ганна сіла на ліжку. У голові кружляли незрозумілі думки, непевні спогади. Щось таке, чуте давно-давно, щось рідне і водночас незнайоме. Раптом Ганні закортіло роздягнутися, лишитися голою, щоб не заважала важка бавовняна сорочка, і вона озирнулась навкруги, наче переконуючись, що ніхто не підглядає. Ганна була сором’язливою жінкою. Вона обережно зняла сорочку і, здається, навіть почервоніла при цьому.
Знову полилася музика і Ганна… Боже! Вона опинилась просто у повітрі. Так, вона злетіла - над канапою, над столом, над підлогою. Вона піднялась у повітря, стала легшою за нього, й під ногами опинилася земля - як уві сні, як у далекому дитинстві. Ганна спершу очманіла від нового відчуття, вона висіла над канапою, здивовано оглядаючись, а потім музика урвалася, тіло несподівано й різко набуло ваги, і Ганна впала просто на подушки. Впала й заплющила очі.
Справді. Вона зараз же все згадала. Вона згадала, що мати казали про свою бабусю. Та була з Києва й завжди сміялася: “Чули про київських відьом? От я і є київська відьма”. Її вбило у війну дурною кулею. Дійсно, там щось таке було, пов’язане з катеринкою. Звісно, не такою. Там була якась старовинна катеринка, що передавали одна одній жінки по материній лінії. І прабабуся передала її старшій, Фросі, а та забрала з собою на Волинь, а потім… Потім, мабуть, і до Канади… Тільки як це? Та була старовинна, а ця… Ганна розплющила очі і взяла катеринку до рук. “Мейд ін Джапан” - гордовито виділялося на задній поверхні пластикового дзвіночка. Ганна раптом засміялася - сама не знала чому. Вона поклала катеринку на стіл і смикнула за мотузочок. Разом з першими звуками тіло знову наповнилося легкістю і злетіло вгору. Ганна розсміялася ще голосніше, не боячись навіть, що збудить доньку. Потім одним рухом вона зірвала з себе металеву заколку, що стримувала розкішне волосся, і воно розсипалося по плечах. Заколка впала на простирадло. Тіло рвонулося ще вище. Виявилось, це зовсім не важко, літати в повітрі. Слухняне невагоме тіло корилося найменшому рухові - і вгору, і вниз, і праворуч, і ліворуч. Здавалось, треба тільки подумати, і тіло вже виконувало наказ. Музика була недовгою, але Ганна заздалегідь знизилась, щоб не впасти, коли стихне мелодія, тому тільки м’яко торкнулась канапи, щойно тіло набуло ваги. І ще раз напнулася мотузка.
Це було захопливо. Це було краще, ніж уві сні, бо це було насправді. І дивно, в Ганни не виникло ніяких сумнівів у реальності того, що відбувалося. Їй не кортіло ущипнути себе, прокинутись, заплющити очі - ні, навпаки, відчуття було таке, наче вона згадала щось давно забуте, щось із давніх-давен присутнє в думках, у тілі, у крові. Єдине, що заважало, - музика була закороткою. Ганна ледве встигла облетіти кімнату, як треба вже було повертатись до канапи, щоб не впасти просто на підлогу. Але це був кайф. Справжній кайф.
Так вона незчулася, як у дверях зашарудів ключ - Гриць повернувся з роботи. Ганна зустріла його зовсім гола, з розпатланим волоссям. Він здивовано витріщився:
- Ти схожа на відьму.
Вона вдоволено засміялася:
- А я і є відьма. Я правнучка останньої київської відьми, ясно?
Вона так і не одяглася. Поки Гриць вечеряв, розповідав про чергові неприємності на роботі, вона сиділа навпроти, дивлячись в очі, і перса її лежали на білих тендітних руках.
- Заморився я сьогодні, - видихнув Гриць нарешті. - Багато роботи.
Вона пішла за ним до ванної, витерла спину рушником, поправила ліжко. Він простягнувся і вкрився ковдрою.
- Ти любиш мене, Гриню? - вона пригорнулася до нього своїм м’яким тілом.
- Угу, - промимрив він, поцілував її в лоба та захропів.
Ганна розкурочила катеринку. Вона скінчила колись механічний факультет політеху, а тому не боялася. Всередині все виявилось просто - пружина, як у годиннику, балансир та ролик з гребінкою, що власне грали. На всьому напис: “Мейд ін Джапан”, Джапан тобі і годі. І тут на думку Ганні спала одна річ. Донька гралась у сусідки, часу було доволі. Ганна взяла викрутку й розкрутила іншу іграшку, електричну машину-всюдихода, що її все одно колись було закинуто під шафу