Небо над Іраном ясне - Дмитро Анатолійович Жуков
Ті з вас, що тепер живуть на Заході, який схиблений на матеріальних аспектах і де не звертають уваги на метафізичне, не повинні спокушатися західними вченнями і помилково вірити, ніби людина - всього лише створіння, яке їсть, спить і так далі й цим обмежується. Це помилкове повір'я, яке розвинулося у неправильно розуміючих іслам, хто зосередився цілком на матеріальних питаннях і зводить до них всі вірші й повчання ісламу. Так, ці люди помиляються, як помилялися їх попередники, які досліджували кожен ісламський вірш відповідно до свого метафізичного вчення.
Має розвиватися кожна з граней людини. Людині слід розвиватися фізично в повну міру своїх можливостей. Вона повинна взяти все від цього фізичного світу, але в розумних межах, які, мабуть, слід визначати, враховуючи фактори поміркованості та моральності.
Розвинувшись у фізичній стадії свого існування, людина зобов'язана розвиватися в наступній, більш високій стадії, а потім у наступній… Людина повинна розвиватися у всій своїй багатогранності, оскільки це шлях до досконалості.
Стати справжнім людським єством важко, але тим не менше людині треба братися за вирішення цього завдання. Мені хотілося б підкреслити при цьому, що вам не слід помилятися і вважати іслам лише засобом дресирування тварини, який вказує, що їй їсти і коли спати. Йдеться зовсім не про це. Так, іслам дає такі вказівки, але вони стосуються лише однієї грані, причому однієї з найменш важливих. У ісламу інші мірки, які відносяться до виховання людини. Він бажає зробити людину досконалою, зрілою істотою, в якій поєдналися би всі кращі людські якості.
Іслам містить вказівки, яким має бути ісламське правління, його організаційні засади. Він дає вказівки, як перемагати в битвах, як будувати суспільство, як досягти метафізичної стадії існування. Він містить найрізноманітніші вказівки.
Іслам зовсім не простий, не уніфікований, а дехто претендує на розуміння його в повному обсязі, знаючи, наприклад, його історію, розвиток суспільних відносин мусульман або правила, що зачіпають матеріальні аспекти життя, тощо. Ні, справа не в цьому. Проблеми, з якими має справу іслам, набагато складніші, ніж їх трактування.
Бажаючим ознайомитися з ісламом доведеться уважно вивчити Коран, тому що це головне джерело пізнання. Йому доведеться враховувати всі ув'язані в ньому підходи до проблем. Не треба робити помилку, спираючись лише на ті вірші, які відносяться до фізичного світу, або, розглядаючи проблеми правління, відкидати вірші, що стосуються Воскресіння з мертвих. Здійснюючий таку помилку не знає сенсу Воскресіння або того, що трапиться, коли прийде День Воскресіння. Він вважає, що правди в цьому немає, що це всього лише фантазія. Але він серйозно помиляється. Це буде насправді, і правда Воскресіння більш реальна, ніж реальність фізичного світу, але ми ще не досягли рівня розуміння, необхідного для того, щоб усвідомити цей факт.
Тут уже як вийде, але мені хотілося б порадити учням у Європі (нехай Господь дарує їм успіх) не судити про іслам категорично, а отже, не уявляти його вченням, подібним комуністичному, не брати до уваги, що проблеми, зазначені вище, нагадують ті, що вони знаходять в марксистській доктрині, не брати до уваги його вчення, подібне до інших вчень, оскільки це зовсім інша справа. Втім, незнайомі з ісламом помилково вважають його одним з подібних вчень. Мені слід було згадати ще про одне - наш обов'язок. Ми тут мирно сидимо, а Іран вирує. Я не знаю, що там трапиться завтра. Нам треба подумати про теперішнє становищі разом, у мене воно не йде з голови. Ви і самі прекрасно знаєте, що спокою в Ірані немає цілий рік. На яку частину країни не подивитися, люди скрізь беруться за зброю. І в яке місто не зазирнути, усюди бойовий настрій. Уже кілька днів як країна охоплена страйками. Страйкують майже всі заводи, газети, урядові та неурядові установи. Всі верстви суспільства залучені в колотнечу і беруть участь в страйках. Ми, перебуваючи тут, не беремо участі в цих бурхливих подіях, але не повинні забувати тих, хто знаходиться там. І нам треба допомагати їм щосили. Ми можемо допомогти своїм пером - якщо ми маємо можливість поширювати інформацію через місцеву пресу, скористаємося нею і висловимо почуття іранського народу, розповімо, яким пригніченням він піддається, викриємо злочини режиму. Використовуйте всі можливості, а якщо таких немає, моліться, принаймні за тих, хто готовий постраждати від помсти вмираючого режиму.
Я молюся, щоб Господь дарував вам успіх. Завтра я буду знову розмовляти з вами, якщо дозволить здоров'я, якщо все складеться, як задумано, якщо Бог дасть (авдиторія хором вимовляє: "Салават! ").
Я повинен вибачитися перед вами за своє запізнення і за те, що не можу посидіти з вами довше - мені вже майже вісімдесят, і я не можу, як ви, молоді, на щастя, повні сил, засиджуватися довго. Тому прошу вибачити мене за те, що я не в змозі перебувати у вашому суспільстві нескінченно (авдиторія вигукує: "Аллах Акбар!").
ПРОМОВА ШІСТДЕСЯТ ДРУГА
Виголошена 9 листопада 1978 року в Нофль-ле-Шато (Франція) перед групою французьких юнаків та дівчат, які цікавляться ісламом.
В ім’я Бога, милостивого, милосердного… Я сподіваюся, що ісламське правління буде встановлене в Ірані і що люди дізнаються його переваги, зрозуміють, яка насправді ісламська релігія, якими повинні бути взаємини між урядом і народом, як відправляється правосуддя і чим відрізняється життєвий рівень першої особи в державі від життєвого рівня селянина. Якщо люди зрозуміють деякі переваги ісламу, то, можливо, вони будуть ставитися до нього по-іншому.
Перша особа при ісламському правлінні, каліф мусульман або, можна сказати, правитель мусульман, живе скромніше, ніж третьорозрядний громадянин, і його життєвий рівень такий же, як у бідняка. Соціальна справедливість та інші права, дані ісламом заради процвітання всіх класів, не мають прецедентів в історії людства. Ісламське правління не схоже на інші системи правління, монархічні