Українська література » Наука, Освіта » ЕФЕКТ ЛЮЦИФЕРА. Чому хороші люди чинять зло - Філіп Джордж Зімбардо

ЕФЕКТ ЛЮЦИФЕРА. Чому хороші люди чинять зло - Філіп Джордж Зімбардо

Читаємо онлайн ЕФЕКТ ЛЮЦИФЕРА. Чому хороші люди чинять зло - Філіп Джордж Зімбардо
class="title1">

304

А. Мегагі, «Psychological Aspects of Suicide Terrorism», in Psychology of Terrorism, eds. B. Bongar, L. M. Brown, L. Beutler, P. G. Zimbardo, New York: Oxford University Press, 2006.

305

Jonathan Curiel, «The Mind of a Suicide Bomber», San Francisco Chronicle, 22 серпня 2006.—C. El, 6; цитата зі стор. 6.

306

T. McDermott. Perfect Soldiers: The Hijackers: Who They Were, Why They Did It, New York: HarperCollins, 2005.

307

M. Kakutani, «Ordinary but for the Evil They Wrought», The New York Times, 20 травня 2005.—C. B32.

308

Z. Coile, «’Ordinary British Lads’», San Francisco Chronicle,14 червня 2005.—C. Al, A10.

309

A. Silke, «Analysis: Ultimate Outrage,» The Times (London), 5 травня 2003.

310

Стрілянина відбулася 20 квітня 1999 року. Двоє старшокласників поранили 37 осіб, із них 13 загинуло.—Прим. ред.

311

Я заглибився в цей досвід, познайомившись із братом людини, якій з небагатьох вдалося врятуватися в тому масовому вбивстві,—Діані Луі. Її хлопець Річард Кларк також врятувався. Коли вони повернулися до Сан-Франциско, я запропонував їм консультації, і багато дізнався з перших вуст про жахіття. Згодом я став експертом захисту Ларрі Лейтона, звинуваченого у змові з метою вбивства конгресмена Райана, і через нього подружився з його сестрою Деббі Лейтон, іншою героїнею спротиву свавіллю Джима Джонса. Ми дізнаємося більше про них в останньому розділі, де обговорюється героїзм.

312

Порошковий розчинний напій.—Прим. ред.

313

Стенограма Джонсової останньої промови від 18 листопада 1978 року, відома як «смертельна плівка» (FBI no. Q042), безкоштовно доступна в інтернеті, завдяки Джонстаунському інституту в Оакланді, штат Каліфорнія, розшифрована Марі МакКормік Маага: http://jonestown.sdsu.edu/?page_id=29083.

314

М. Banaji, «Ordinary Prejudice», Psychological Science Agenda 8 (2001).—C. 8-16; цитата зі стор. 15.

315

Джонатан Свіфт, Мандри Гуллівера, переклад Ю. Лісняка (Київ, Дніпро, 1983).

316

R. Weiss, «Skin Cells Converted to Stem Cells», The Washington Post, 22 серпня 2005 року.—Стор. A01.

317

Вільям Ґолдінґ, Володар Мух, переклад С. Павличко, Київ, Молодь, 1988.—-Стор. 58, 63.

318

Р. G. Zimbardo, «The Human Choice: Individuation, Reason, and Order Versus Deindividuation, Impulse, and Chaos,» in 2969, Nebraska Symposium on Motivation, eds. W. J. Arnold, D. Levine, Lincoln: University of Nebraska Press, 1970.

319

M. H. Bond, D. G. Dutton, «The Effect of Interaction Anticipation and Experience as a Victim on Aggressive Behavior,» Journal of Personality 43 (1975).—Стор. 515-27.

320

Шекспір В., Зимова казка // Шекспір В. Зібрання творів у 6-ти томах. Том 6.- Пер. з англ. В. Коптілова.—Київ: Дніпро, 1986.—838 с.—С. 286-365.

321

R. J. Kiernan, R. M. Kaplan, «Deindividuation, Anonymity, and Pilfering», paper presented at the Western Psychological Association Convention, San Francisco, квітень 1971.

322

S. C. Fraser, «Deindividuation: Effects of Anonymity on Aggression in Children,» unpublished report, University of Southern California, 1974; P. G. Zimbardo, Psychology and Life, 10th ed., Glenview IL: Scott, Foresman, 1974. На жаль, це чудове дослідження ніколи не опублікувалося, позаяк дані й використані матеріали згоріли в пожежі, що знищила багато будинків на пагорбах Малібу в Каліфорнії в 1996 році.

323

Е. Diener, S. С. Fraser, A. L. Beaman, R. Т. Kelem, «Effects of Deindividuation Variables on Stealing Among Halloween Trick-or-Treaters», Journal of Personality and Social Psychology 33 (1976).—Стор. 178-83.

324

R. J. Watson, Jr., “Investigation into Deindividuation Using a Cross-Cultural Survey Technique,” Journal of Personality and Social Psychology 25(1973).—Стор. 342-45.

325

Деяка література щодо деіндивідуалізації: Е. Diener, «Deindividuation: Causes and Consequences», Social Behavior and Personality 5 (1977).—Стор. 143-56; E. Diener, «Deindividuation: The Absence of Self-Awareness and Self-Regulation in Group Members”, in Psychology of Group Influence, ed. P. B. Paulus, Hillsdale, NJ: Erlbaum, 1980).—Стор. 209-42; L. Festinger, A. Pepitone, T. Newcomb, «Some Consequences of De-individuation in a Group», Journal of Abnormal and Social Psychology 47 (1952).—Стор. 382-89; G. Le Bon, The Crowd: A Study of the Popular Mind, London: Transaction, 1995 [1895]; T. Postmes, R. Spears, «Deindividuation and Antinormative Behavior: A Meta-analysis», Psychological Bulletin 123(1998).—Стор. 238-59; S. Prentice-Dunn, R. W. Rogers, ‘’Deindividuation in Aggression», in Aggression: Theoretical and Empirical Reviews, eds. R. G. Geen, E. I. Donnerstein, New York: Academic Press, 1983.—Стор. 155-72; S. Reicher, M. Levine, «On the Consequences of Deindividuation Manipulations for the Strategic Communication of Self: Identifiability and the Presentation of Social Identity”, European Journal of Social Psychology 24 (1994).—Стор. 511-24; J. E. Singer, C. E. Brush, S. C. Lublin, «Some Aspects of Deindividuation: Identification and Conformity», Journal of Experimental Social Psychology 1 (1965).—Стор. 356-78; C. B. Spivey, S. Prentice-Dunn, «Assessing the Directionality of Deindividuated Behavior: Effects of Deindividuation, Modeling, and Private Self-Consciousness on Aggressive and Prosocial Responses», Basic and Applied Social Psychology 4 (1990).—Стор. 387-403.

326

Марді Ґра—свято напередодні Великого посту. У цей день відбувається карнавал. Аналог запусту Масниці, Колодія.—Прим. пер.

327

У римо-католиків перший день Великого посту, коли священнослужитель, на знак покути, посипає попелом голови вірян.—Прим. пер.

328

E. Goffman, Stigma: Notes on the Management of Spoiled Identity, Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1963.

329

Див. C. Maslach, P. G. Zimbardo, «Dehumanization in Institutional Settings: ‘Detached Concern’ in Health and Social Service Professions; The Dehumanization of Imprison-ment», доповідь представлено на з’їзді Американської психологічної асоціації, Монреаль, Канада, 30 серпня 1973 року.

330

R. Ginzburg, 200 Years of Lynching, Baltimore: Black Classic Press, 1988. Також див. фотографії лінчувань, оформлених в листівки: J. Allen, Н. Аіі,

Відгуки про книгу ЕФЕКТ ЛЮЦИФЕРА. Чому хороші люди чинять зло - Філіп Джордж Зімбардо (0)
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail: