Науково-практичний коментар Земельного кодексу України - О. М. Мірошниченко
Науково-практичний коментар Земельного кодексу України розкриває зміст норм чинного Земельного кодексу України як основної складової системи земельного законодавства з урахуванням практики його застосування та поглядів фахівців у цій сфері.
Видання може стати в нагоді студентам, викладачам і науковцям правничих спеціальностей, практикуючим юристам і усім тим, хто цікавиться земельним законодавством та практикою його застосування.
Загальна характеристика видання. У виданні викладено погляд авторів на сутність положень Земельного кодексу України, передбачений законодавством України механізм їх реалізації, відповідну правозастосовчу практику. Маючи справу із спірними та неоднозначними положеннями кодексу, автори намагалися викладати не лише свою точку зору, а й інші позиції, що існують у правовій доктрині та правозастосовчій практиці, надаючи читачеві можливість зробити самостійні висновки.
У виданні наведені ілюстрації та зразки документів, що можуть бути корисними при застосуванні Земельного кодексу України. Ті матеріали, які за своїм обсягом не могли бути включені безпосередньо до тексту, вміщені до компакт-диску, доданого до видання. На ньому автори помістили також деякі зі своїх публікацій в електронному вигляді.
Неофіційний характер коментарю. Проведена робота хоча і включала в себе редагування та виявлення можливих помилок чи неточностей технічного характеру, проте автори свідомі того, що уникнути їх повністю було навряд чи можливо.
Особливо великою є загроза втрати актуальності нормативно-правових актів у випадку із т.зв. "нормативними документами" (див. п. 1.2.4 коментарю до ст. 3) - ДБН, ГОСТами, СНиПами, СанПиНами тощо. Відстежувати зміни та скасування таких документів надзвичайно важко. Просимо читачів з розумінням поставитися до даної обставини і у випадку, коли використання чинної редакції має принципове значення, перевіряти чинність таких документів шляхом звернення до органів-видавців документів або до спеціалізованих бібліотек чи баз даних.
Автори намагалися чітко відокремлювати положення законодавства та свої власні погляди на їх застосування та тлумачення, які, звісно, можуть не завжди співпадати з позицією тих чи інших правозастосовчих органів.
Автори будуть вдячними за будь-які зауваження та пропозиції щодо вдосконалення форми та змісту даного видання.
Подяки. Автори висловлюють глибоку вдячність за допомогу у підготовці видання, надані поради та матеріали А. Г. Кальніченко, В. М. Кузьмичу, Ю. А. Кулішу, В. А. Максименку, М. Д. Миколюку, О. М. Мірошниченко, О. О. Отрадновій, П. В. Пушкару, Н. В. Семененко, Т. О. Третяку, А. Д. Юрченку.
З повагою,
Анатолій Мірошниченко, к. ю. н., доцент кафедри трудового, земельного та екологічного права юридичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка
Роман Марусенко, к. ю. н, асистент кафедри трудового, земельного та екологічного права юридичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка
Умовні позначення:
ГДСЛ - Головний державний санітарний лікар;
ДДВетМед - Державний департамент ветеринарної медицини;
Держземагентство - Державне агентство земельних ресурсів України;
Держземінспекція - Державна інспекція з контролю за використанням і охороною
земель;
Держкомзем - Державний комітет України по земельних ресурсах (до 2007), Державний
комітет України із земельних ресурсів (з 2008 року);
ДЖКГосп - Державний комітет України по житлово-комунальному господарству;
ДКЛГ - Державний комітет лісового господарства України;
ДКПідпр-ва - Державний комітет з питань регуляторної політики та підприємництва
України;
ДПА - Державна податкова адміністрація;
ДСтандарт - Держстандарт;
ЗАРК - закон Автономної Республіки Крим;
З - закон;
ЗКУ - Земельний кодекс України;
ЗУ - Закон України;
КАС України - Кодекс адміністративного судочинства України;
КЗпП України - Кодекс законів про працю України;
КМ - Кабінет Міністрів;
КМОТ - контурно-меліоративна організація території;
КМГ - Київський міський голова;
КУпАП - Кодекс України про адміністративні правопорушення;
МЕБ - Міністерство охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки
України;
МЕР - Міністерство екології та природних ресурсів України;
МОЗ - Міністерство охорони здоров'я України;
МінАП - Міністерство аграрної політики України;
Мінбуд - Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства
України;
Мінек-ки - Міністерство економіки України;
Мінсільгосп - Міністерство сільського господарства;
П ПВСУ - постанова Пленуму Верховного Суду України;
ПВР - постанова Верховної Ради;
Пост - постанова;
ПКМ - постанова Кабінету Міністрів України;
ПРМ - постанова Ради Міністрів;
Р ВАСУ - роз'яснення Вищого арбітражного суду України;
УААН - Українська Академія аграрних наук;
УП - указ Президента України;
УПрез - указ Президії;
ФДМУ - Фонд державного майна України.
ЗЕМЕЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2002, №3-4, ст.27)
(Із змінами, внесеними згідно із Законами
№2905-111 від 20.12.2001, ВВР, 2002, №12-13, ст.92
№675-№ від 03.04.2003, ВВР, 2003, №28, ст.213
№762-М від 15.05.2003, ВВР, 2003, №30, ст.247
№898-ІУ від 05.06.2003, ВВР, 2003, №38, ст.313 - набирає чинності з 01.01.2004
№1103-ІУ від 10.07.2003, ВВР, 2004, №7, ст.48
№1119-ІУ від 11.07.2003, ВВР, 2004, №7, ст.57
№1158-ІУ від 11.09.2003, ВВР, 2004, №8, ст.67)
(Додатково див. Закон №1344-ІУ від 27.11.2003, ВВР, 2004, №17-18, ст.250)
(Із змінами, внесеними згідно із Законами
№1626-ІУ від 18.03.2004, ВВР, 2004, №26, ст.361
№1694-ІУ від 20.04.2004, ВВР, 2005, №4, ст.83
№1709-ІУ від 12.05.2004, ВВР, 2004, №35, ст.416
№2059-ІУ від 06.10.2004, ВВР, 2005, №2, ст.25
№2229-ІУ від 14.12.2004, ВВР, 2005, №4, ст.103)
(Щодо визнання неконституційними окремих положень див. Рішення Конституційного Суду №5-рп/2005 від 22.09.2005)
(Із змінами, внесеними згідно із Законами
№3235-ІУ від 20.12.2005, ВВР, 2006, №9, №10-11, ст.96 - зміни діють у 2006 році
№3415-ІУ від 09.02.2006, ВВР, 2006, №26, ст.209